Mentorul meu mi-a spus o vorbă pe care o voi ține minte toată viața: „La întâlnirea de după... scoți Visul din om!” Și fiindcă știam ce forță uriașă are Visul, atunci am realizat cât de importantă este această Întâlnire de după...
Ei bine, dragul meu prieten, dacă ai ajuns atât de departe încât să fii interesat de ceea ce trebuie făcut la întâlnirea de după planul de marketing, atunci, cu siguranță, ai avansat suficient de mult în afacere și nu te va mai putea opri nimic, în afară de tine însuți! Și nici chiar tu n-o vei mai putea face, dacă vei crea și vei menține o legătură strânsă cu sponsorul tău...
Întâlnirea de după, denumită de unii networkeri întâlnirea de consolidare, a fost creată cu scopul de a-i da prospectului posibilitatea să își etaleze în fața sponsorului toate temerile și grijile care îl bântuie, având în vedere că se găsește în fața unui pas atât de important din viața sa. De aceea, trebuie să fii conștient că nu îi va fi deloc ușor să vină și să stea de vorbă cu tine și cu sponsorul tău, uneori o persoană pe care nu a cunoscut-o niciodată, un străin pentru el, mai ales că materialul pe care i l-ai dat să-l citească sau să-l asculte i-a dezvăluit că el încă mai e acea persoană despre care credea că a rămas înțepenită undeva, departe, între hățișurile visurilor din copilărie și adolescență...
La întâlnirea de după... vei ajuta de fiecare dată să renască o ființă umană. Nu va fi lesne nici pentru ea, nici pentru tine. Dar dacă izbutești să îi scoți la lumină Visul ei cel mare și să o faci să creadă iar în ea, vei câștiga un prieten pentru toată viața! Și doar acesta să fie beneficiul pe care l-ai avea de pe urma acestei afaceri minunate, și tot ar merita...
Complexitatea acestui pas necesită însă multă atenție. Fără stăpânirea sa, afacerea devine, dintr-una ușoară și facil de construit, una grea, obositoare, care consumă multe resurse de timp, bani și efort. De ce? Pentru că la întâlnirea a doua... (a treia... , a patra... , a cincea... ) se creează relația umană! La acea întâlnire de după plan începi cu adevărat să-ți construiești afacerea, dezvăluindu-i prospectului sufletul tău, pe tine ca om și visurile tale. Apoi aștepți, răbdător, ca și el să facă același lucru.
Uneori se întâmplă asta la a doua întâlnire... , alteori este nevoie de mai multe. Dar în clipa în care se întâmplă, omul din fața ta începe să simtă magia extraordinară a acestei afaceri. Pătrunde la început timid, apoi din ce în ce mai curajos, pe tărâmul relațiilor interumane extraordinare, acolo unde n-a mai fost din copilărie: în lumea în care oamenii se ajută unul pe celălalt, pentru că numai astfel își pot îndeplini împreună visele. Privind din exterior, vezi altceva: o relație anormală, într-o lume considerată normală – „De ce aș ajuta pe cineva? Ce, pe mine mă ajută cineva?”. Astfel că întregul concept de succes al network marketingului, „ajută-i pe ceilalți ca să te ajuți pe tine”, este dificil de înțeles de către prospecți. De aceea, la întâlnirea a doua..., când omul înțelege în sfârșit ce reprezintă și cum se face această afacere, el se transformă, chiar sub ochii noștri, din prospect în partener de afacere. Și acesta este, de fapt, adevăratul scop al întâlnirii a doua!
Cum decurge însă întâlnirea a doua?
De-a lungul anilor, lucrând cu sute de oameni, am acumulat ceva experiență și ți-aș putea oferi o mulțime de exemple, însă nu te-ar ajuta foarte tare ... experiențele mele. Și vei înțelege de ce în cele ce urmează. Am un partener de afacere care, la început, mă suna pentru fiecare situație pe care o întâlnea, întrebându-mă cum să procedeze. Analizam situația împreună și încercam să-i dau cel mai bun răspuns. Și deși discutam una, el tot ca el făcea, iar rezultatele pozitive întârziau să apară. Până când mi-am dat seama că abordarea mea era greșită; el n-avea să învețe niciodată așa. Drept pentru care l-am convocat la o consiliere și, acolo, am stabilit, o dată pentru totdeauna, care sunt rezultatele la care el ar trebui să ajungă în urma întâlnirilor cu prospecții. Și din acel moment lucrurile au început să funcționeze, iar afacerea lui să crească. Voi proceda la fel și cu tine, pentru ca și afacerea ta să crească!
De aceea este bine să pornești toate acțiunile tale cu scopul clar definit în minte. Care este scopul întâlnirii a doua ... ? De ce mă întâlnesc cu acest om? Ce așteaptă el de la mine? Ce aștept eu de la el ? Având foarte clar definite răspunsurile la aceste întrebări, îți va fi mult mai ușor să conduci discuția cu prospectul și să dirijezi relația cu el către o finalizare pozitivă a întâlnirii: decizia sa de a porni afacerea.
Cum să facem asta? E simplu. În primul rând, trebuie să fim prezenți la a doua întâlnire... Eu mi-am dat seama repede de acest lucru, că n-aveam rezultate la întâlnirile la care nu mă duceam... Glumesc, evident, însă trag și un semnal de alarmă, căci mulți oameni buni sunt pierduți fiindcă nu ajungem la întâlniri, dintr-un motiv sau altul.
În al doilea rând, trebuie să știm foarte bine ce informații conțin materialele ce i-au fost date prospectului spre lectură sau audiție, după ce a văzut planul de marketing. Acestea constituie punctul de plecare în crearea cadrului de discuție. Am lucrat cu oameni care ofereau materialele de lucru fără ca ei să știe ce se află în ele, și apoi veneau la mine și se plângeau că nu le merge afacerea. Era suficient un răspuns de-al lor eronat cu privire la subiectul din cartea sau CD-ul oferite prospectului, pentru ca acesta să-și schimbe părerea despre viitorul său sponsor, să-i dispară încrederea și, astfel, să decidă, la nivel inconștient la început, că nu va merge alături de acel om către visul său.
În al treilea rând, mai trebuie să știi că prospectul vine la întâlnirea a doua cu speranța uriașă că tu vei fi, poate, cel care-i va deschide poarta către realizarea visurilor lui. Și că, deși este important să îi împărtășești visurile tale, el tot de ale lui este mai interesat. Așa că, lasă-l să vorbească despre ele! Vei constata curând că oamenii abia așteaptă asta, că sunt așa puțini cei care îi încurajează să vorbească despre năzuințele lor, despre planurile lor, despre viitorul lor, încât atunci când tu îi apari în față și îl asculți îngăduitor, își deșartă sacul întreg de vise la picioarele tale, investindu-te cu o încredere pe care nici pe soțul sau soția sa nu îi investesc. Nu-i înșela această încredere! Tu știi că visurile lui, indiferent cât sunt de mici sau de mari, pot fi realizate prin intermediul acestei afaceri, cu o bună planificare, cu o temeinică pregătire, cu aplicarea neabătută a sistemului, cu implicare și dedicare totală. Spune-i, însă, doar atât: „Și tu poți s-o faci! Și tu poți s-o faci! Și tu poți să o faci!” De atâtea ori să i-o spui, până te crede!
La a doua întâlnire vei fi bombardat, pur și simplu, cu întrebări! Dacă în fata ta se află un om care nu întreabă, care îți spune că a înțeles, care îți spune că știe, înseamnă că vei avea mult de lucru cu el sau, varianta cea mai bună, nu va face... nimic. Eu am pierdut foarte mult timp cu astfel de oameni, în încercarea de a le stârni curiozitatea în privința afacerii. Pur și simplu, astfel de persoane nu sunt încă potrivite pentru afacerea noastră. Mai ales la început, suntem tentați să convingem pe oricine că poate să facă afacerea aceasta și că e potrivit pentru ea, însă adevărul e tocmai pe dos: numai unul din zece oameni este pregătit să facă această afacere! Și să-i mulțumim lui Dumnezeu că este așa!...
Drept pentru care, rolul nostru la a doua întâlnire este să descoperim dacă cel din fata noastră este acel unul din zece. Cea mai bună metodă de a-l identifica, specificată de toti liderii acestei industrii, este cantitate a de întrebări pe care o pune: cu cât pune mai multe întrebări, cu cât este mai curios, cu cât vrea să știe mai multe, cu atât este mai bun! Fiindcă omul care dorește să știe și pune întrebări este cel care va
Pag. 11 – 15 |