De ce P&G apelează mereu la amatori entuziaști, pentru a-și rezolva dilemele științifice și tehnice?
Cum e posibil ca niște companii atât de diferite, precum iStockphoto și
Threadless, să aibă o mână de angajați și, totuși, să obțină venituri de
milioane de dolari anual?
Ș;i când au preluat ștafeta nativii digitali?
În SUA s-a constatat că există mai mulți adolescenți creatori de
conținut pe internet decât consumatori. Așadar, se împlinește
previziunea făcută de Alvin Toffler: consumatorii vor dobândi un control
mare asupra creării produselor, devenind astfel „prosumatori“.
Crowdsourcing ilustrează felul în care puterea celor mulți poate fi
folosită pentru a face lucruri care erau cândva responsabilitatea celor
puțini și specializați.
Jeff Howe arată de ce masele sunt talentate, chibzuite, creative,
surprinzătoare și eficiente. E o chestiune de meritocrație, unde vârsta
sexul, rasa, educația și trecutul profesional nu mai contează. Calitatea
muncii contează. Dacă poți presta un serviciu nou, proiecta un produs
inedit sau rezolva o problemă încă nerezolvată, atunci slujba e a ta.
Dar fenomenul de crowdsourcing a declanșat schimbări dramatice în
organizarea firmelor, angajarea forței de muncă și stilul de viață al
oamenilor. Pe măsură ce masele se impun prin inovație, devine
inevitabilă disrupția față de munca tradițională.
Prin crowdsourcing obții ceea ce îți trebuie –
mai rapid, mai ieftin, mai inteligent și mai ușor.
Howe ia la bani mărunți atât consecințele pozitive, cât și pe cele
negative ale acestui fascinant fenomen. Apelând la nenumărate informații
provenite din prima linie a acestei revoluții profesionale, el scoate
la iveală o serie întreagă de povești care arată implicațiile economice,
culturale, politice și de afaceri provocate de crowdsourcing.
„Un ghid captivant și documentat, pentru noua creativitate colaborativă.“ (Times)
„Un scenariu corporatist bine scris și bine-venit în vremuri de cumpănă.“ (BusinessWeek)
„Un amestec de afaceri, sociologie, tehnică și teorie organizațională.“ (Newsweek)
Jeff Howe este redactor la revista Wired, unde scrie, printre altele,
despre industria divertismentului. A fost editor senior la Inside.com și
a scris la Village Voice. În cei cincisprezece ani de jurnalism, a
călătorit în toată lumea și a tratat subiecte diverse, de la criza acută
de apă din Asia Centrală până la implicațiile patentării genelor.
A scris articole și pentru publicațiile U.S. News & World Report,
Time, Washington Post, Mother Jones și multe altele. Locuiește în
Brooklyn, New York, împreună cu soția și copiii.
Jeff HOWE
Este coordonator de program pentru Media Innovation și profesor asistent
la Northeastern University. Multă vreme editor la revista Wired, Howe a
inventat și folosit pentru prima dată termenul crowdsourcing într-un
articol pentru această publicație.
Ulterior a scris cartea de față, care în câțiva ani a fost tradusă în 10 limbi.
A fost senior editor la Inside.com și a scris articole pentru Washington
Post, Newyorker.com, New York Times, Newsweek, U.S. News & World
Report, Time, Mother Jones, Village Voice și multe alte publicații.
În cei cincisprezece ani de jurnalism a călătorit în toată lumea și a
tratat diverse subiecte, de la criza acută de apă din Asia Centrală până
la implicațiile patentării genelor.
Outliers
Colecția celor mai avangardiste cărți scrise de:
Gânditori de excepție
Experți ce au depășit limitele știute ale succesului
Inovatori în domenii revoluționate sau create de ei
Ideile lor metamorfozează structuri și paradigme, schimbă complet
fizionomia afacerilor și redefinesc ce e nou, original și îndrăzneț.
Sunt primii care urcă pe scara evoluției și tot ei dezvăluie mecanismele
secrete ale reușitei.
Sfidează și tu rezonabilul și fii cu un pas înaintea tuturor!
„Deși grupurile mici au fost adesea baza înaltei performanțe, Jeff Howe
susține cu argumente puterea unor comunități mult mai largi. […] O
comunitate potrivită, pentru un stimulent potrivit, poate adesea crea,
consolida și administra cercetări și inițiative de afaceri, mai eficient
și mai ieftin decât o întreprindere tradițională.“
—Michael Useem
profesor de management
„Dincolo de înțelepciunea mulțimii se află munca mulțimii, o sursă
redutabilă și transformatoare de creativitate și un motor economic ce
sfidează regulile tradiționale. Cartea lui Jeff Howe […] e
pătrunzătoare, amuzantă și indispensabilă.“
—Steven Levy
jurnalist și scriitor
„Jeff Howe explică schimbarea complexă și vitală din peisajul de
afaceri: în următorii câțiva ani, clienții tăi ar putea deveni
colaboratorii (sau competitorii) tăi. Abilitatea autorului de a țese
laolaltă povești și strategii face din Crowdsourcing un îndrumar
fermecător și indispensabil în această lume nouă.“
—Clay Shirky
profesor, consultant și scriitor |