Tâlcuirea Crezului pe care ne-o pune înainte părintele Serafim tocmai
aceasta reuseste: explică temeinic cele 12 articole ale Simbolului de
credintă cu simplitatea și limpezimea cu care ne-au obișnuit scrierile
sale.
Talcuirea Crezului
12.0010.80RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Talcuirea Crezului” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
…nu este întâmplător faptul că arhimandritul Serafim Alexiev, care toată
viata sa a mărturisit si a învătat prin cuvânt si faptă Ortodoxia, a
socotit că este de datoria lui să alcătuiască o explicare a Crezului –
miezul întregii învătături crestine.
N-am gresi afirmând că Simbolul de credintă reprezintă cartea de
identitate a crestinului: îl rostim înainte de primirea Botezului, îl
rostim de fiecare dată înainte de a primi Sfânta Împărtăsanie. Este un
act de mărturisire a Adevărului, o necesitate a unirii si intrării în
comuniune cu Dumnezeu si cu Biserica Sa.
De aceea, este foarte important ca această mărturisire să fie nu numai
cunoscută de noi în mod formal, ci si pătrunsă în întelesul ei adânc,
pentru ca binefacerile Adevărului, redat în forma lui cea mai
concentrată, să se poată revărsa din ea pecetluindu-ne desăvârsit viata.
Tâlcuirea Crezului pe care ne-o pune înainte părintele Serafim tocmai
aceasta reuseste: explică temeinic cele 12 articole ale Simbolului de
credintă cu simplitatea și limpezimea cu care ne-au obișnuit scrierile
sale.
………….
...credința este o vie reprezentare a acelora la care nădăjduim, adică
încredințarea că le vom primi pe acelea pe care le așteptăm cu credință.
însă credința, așa cum am mai spus, este și încredințarea în cele
nevăzute, ca și în cele văzute. Aceasta reiese și din următoarea pildă:
Sfântul împărat David, care avea o credință adâncă în Dumnezeu, spune
despre sine: Văzut-am mai înainte pe Domnul înaintea mea pururea (Ps.
15, 8). Noi știm însă că pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată (In 1,
18). Cum trebuie să înțelegem atunci cuvintele Sfântului împărat David?
E limpede că nu ad litteram, ci în sens figurat. Sfântul împărat David a
vrut să spună: Cu toate că Dumnezeu este nevăzut, însă pentru mine,
care cred cu tărie, El este într-atât de neîndoielnic de prezent, cum și
cele văzute sunt, fără dubii, prezente. Și așa cum eu le văd pe
acestea, tot astfel pot să spun și despre Dumnezeul cel nevăzut, pe Care
simt cu tărie că IL văd întotdeauna înaintea mea. De aici rezultă
limpede că credința este încredințarea neîndoielnică a celor nevăzute...
Cuprins:
CUPRINS:
Simbolul de credința
Primul articol
Cred într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atotțiitorul, făcătorul cerului și al pământului, văzutelor tuturor și nevăzutelor
Al doilea articol
(Cred) Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut,
Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toți vecii. Lumină din Lumină,
Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat
Al treilea articol
(Fiul lui Dumnezeu) Care pentru noi, oamenii, și pentru a noastră
mântuire S-a pogorât din ceruri. Și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și
din Maria Fecioara și S-a făcut om
Al patrulea articol
Și (Hristos) S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont, și a pătimit și S-a îngropat
Al cincilea articol
Și a înviat a treia zi, după Scripturi
Al șaselea articol
Și S-a înălțat la ceruri și șade de-a dreapta Tatălui
Al șaptelea articol
Și iarăși va să vină, cu slavă, sa judece viii și morții, a Cărui împărăție nu va avea sfârșit
Al optulea articol
(Cred) Și întru Duhul Sfânt, Domnul de viață Făcătorul, Care din Tatăl
purcede, Cela ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slăvit,
Care a grăit prin proroci
Al nouălea articol
(Cred) Întru-Una, Sfântă, Soborniceasca și Apostolească Biserică
Al zecelea articol
Mărturisesc un Botez întru iertarea păcatelor
Al unsprezecelea articol
Aștept învierea morților
Al doisprezecelea articol
(Aștept) Și viața veacului ce va să fie. Amin!