INTERVIURI APROFUNDATE, INITIATE
DE GALLUP ORGANIZATION CU MAI MULT DE 80.000 DE MANAGERI DIN PESTE 400
DE COMPANII – CEL MAI EXTINS STUDIU DE GEN, REALIZAT VREODATA.
Cei mai mari manageri din lume par sa aiba prea putine lucruri in comun.
Ei sunt diferiti ca sex, varsta si rasa. Folosesc stiluri foarte
diferite si au teluri distincte. Si totusi, in ciuda diferentelor dintre
ei, marii manageri au o trasatura comuna: nu se feresc sa incalce toate
regulile considerate sacre de managementul traditional. Ei nu cred ca,
beneficiind de o pregatire corespunzatoare, o persoana poate realiza
orice si-ar propune. Nu incearca sa-i ajute pe oameni sa-si depaseasca
slabiciunile. Nu iau in seama deloc regula de aur. Dimpotriva, chiar au
angajati favoriti. Aceasta carte extraordinara explica de ce fac toate
acestea.
Marcus Buckingham si Curt Coffman
de la Gallup Organization prezinta rezultatele remarcabile ale
studiului aprofundat pe care l-au facut asupra unor manageri aflati
intr-o mare diversitate de situatii. Unii erau in pozitii de top. Altii
erau simpli supervizori. Unii lucrau in companii aflate pe lista Fortune
500, altii aveau functii cheie in mici companii. Indiferent de pozitia
lor, managerii asupra carora s-a concentrat studiul Gallup au fost
invariabil cei care excelau in transformarea in performanta a talentului
fiecarui angajat. Pe restransa piata a muncii de astazi, companiile se
intrec in a-i gasi si a-i pastra pe cei mai buni angajati, rasplatindu-i
cu bani, beneficii, promovari si stagii de instruire. Dar aceste
eforturi bine intentionate omit adesea esentialul. Cheia atragerii si
pastrarii angajatilor talentati este managerul aflat in “prima linie”,
adica in contact direct cu acestia. Oricat de generos ar fi salariul si
oricat de celebru stagiul de pregatire, o companie care duce lipsa de
manageri “in prima linie” va avea de suferit.
Buckingham si Coffman explica
modul in care cei mai buni manageri aleg un angajat mai degraba in
functie de talent, decat in functie de pricepere sau experienta; felul
in care acesti manageri definesc asteptarile legate de fiecare angajat,
stabilind mai degraba rezultatele de atins, decat pasii de urmat; modul
in care isi motiveaza oamenii, stimuland punctele forte unice ale
fiecaruia, in loc de a incerca sa le amelioreze slabiciunile si, in
sfarsit, felul in care marii manageri sprijina dezvoltarea cuiva,
ajutandu-l sa-si gaseasca locul potrivit, nu neaparat sa urce pe treapta
urmatoare a carierei. Si, poate cel mai important lucru este faptul ca,
din acest studiu care initial a generat mii de intrebari diferite
pentru a sonda opinia angajatilor, au rezultat douasprezece intrebari
simple care reusesc sa distinga departamentele cele mai puternice ale
unei companii de restul departamentelor. Cartea de fata este prima care
prezinta acest fundamental instrument de masurare si care demonstreaza
legatura intre opiniile angajatilor si productivitate, profit,
satisfactia clientilor si rata profitului.
|