Uneori o idee bună nu este suficientă. Crezi într-o idee
bună. Știi că implementarea acesteia ar putea aduce beneficii imediate atât
pentru tine, cât și pentru organizația sau comunitatea din care faci parte. O
prezinți, sperând într-un sprijin entuziast. În schimb, ți se adresează
întrebări care aduc cu sine o stare de confuzie, comentarii stupide sau atacuri
verbale. Înainte să realizezi ce se întâmplă, ideea ta este respinsă.
În cartea de față, John Kotter ne dezvăluie modul în care să
protejăm o idee bună de criticile nefondate și cum să câștigăm sprijinul
necesar pentru a ne vinde ideile. Cheia pentru a realiza acest lucru?
Înțelegerea strategiilor de atac, și anume:
♣ Uciderea unei idei prin amânare: Amânarea la nesfârșit a
unei decizii sau tergiversarea discuțiilor până când subiectul nu mai e de
actualitate.
♣ Confuzia: Prezentarea unui șir nesfârșit de informații care distrag atenția
de la ideea pusă în discuție, astfel încât propunerea înaintată pur și simplu
nu pare una demnă de a fi luată în seamă.
♣ Folosirea sentimentului de frică pentru a influența un rezultat: Introducerea
în discuție a unor stări anxioase iraționale în legătură cu propunerea
înaintată.
♣ Atacul la persoană: subminarea reputației și credibilității celui care face
propunerea.
John Kotter a dat din nou lovitura! Împreună cu Lorne
Whitehead, coautor al acestei cărți, ne oferă sfaturi extrem de inteligente
despre modul în care să ne vindem cu succes ideile. O lectură obligatorie
pentru liderii preocupați de viitorul organizației pe care o conduc! ♣ Bill
George, profesor de management la Harvard Business School
În domeniul cercetării și al educației, la fel ca în lumea
afacerilor, progresul este de cele mai multe ori întârziat nu de lipsa unor
idei bune, cât mai degrabă de faptul că oamenii nu sunt întotdeauna convinși de
faptul că trebuie să le adopte și să le implementeze. Lectura acestei cărți te
va ajuta să-ți promovezi cu succes ideile bune în orice context posibil. ♣ Maria
Klawe, președinte Harvey Mudd College
Răspunsurile pe care cartea le furnizează sunt exact acelea
care ne-au scăpat pe sub nas, pe care nu le-am văzut pentru că eram prea
înfierbântați să ne prezentăm ideea cât mai bine sau pentru că am reacționat
instinctiv agresiunilor. Cartea îți oferă un model care tratează toate situațiile
în care poți fi pus în argumentarea unei idei și, de fiecare dată, îți arată
cea mai bună soluție. O idee foarte bună ar fi să citiți această carte. ♣ Péter
Barta, Director Executiv, Fundația Post-Privatizare
|