În Cum să livrezi fericire, Tony Hsieh, CEO-ul Zappos,
ne împărtășește lecțiile pe care le-a învățat în viață și în afaceri, de la
începutul cu administrarea unei ferme de râme și mai apoi a unei pizzerii, până
la LinkExchange, Zappos și multe altele.
Scrisă într-un ritm alert și foarte pragmatic, cartea lui
Tony ne arată cum o cultură organizațională foarte diferită de cele
tradiționale reprezintă un model eficient de a atinge succesul și cum, prin a
căuta să-i faci fericiți pe cei din jurul tău, te poate face mult mai fericit
și pe tine.
◘ Plătește-i pe noii angajați cu câte 2.000 de dolari
pentru a-și scrie demisia.
◘ Fă din customer service responsabilitatea întregii
companii, nu doar a unui singur departament.
◘ Concentrează-te asupra culturii organizaționale și
transformă acest aspect în prioritatea numărul unu.
◘ Folosește-te de rezultatele cercetărilor din știința
fericirii în administrarea afacerii tale.
◘ Ajută-i pe angajați să se dezvolte atât pe plan
personal, cât și pe plan profesional.
◘ Caută să schimbi lumea.
◘ A, da, și încearcă să faci cât mai mulți bani.
Sună nebunește? Toate acestea țin de procedura standard de
operare de la Zappos, retailerul online cu vânzări anuale de 1 miliard de
dolari. După ce în 2009 a debutat ca cel mai bine plasat nou-venit în
clasamentul anual al „Celor mai bune companii pentru care să lucrezi”, realizat
de revista Fortune, Zappos a fost achiziționat de Amazon.com, printr-o
tranzacție evaluată la peste 1,2 miliarde de dolari.
TOP 10 motive pentru care ar trebui să citiți această carte:
10. Doriți să aflați modalitatea prin care Zappos a ajuns,
în mai puțin de zece ani, să înregistreze vânzări anuale în valoare de peste 1
miliard de dolari.
9. Doriți să aflați calea pe care am urmat-o și care m-a dus
în cele din urmă la Zappos, precum și lecțiile învățate pe parcurs.
8. Doriți să învățați din toate greșelile pe care le-am
săvârșit la Zappos de-a lungul anilor, astfel încât afacerea pe care o
administrați să poată evita comiterea unora asemenea.
7. Doriți să înțelegeți echilibrul real dintre profituri,
pasiune și scop atât în afaceri, cât și în viața personală.
6. Doriți să construiți o afacere și un brand de cursă
lungă.
5. Doriți să creați o cultură organizațională mai puternică,
care îi va face pe angajați și colaboratori mai fericiți, va determina o
implicare mai mare a acestora și va duce la o productivitate mai ridicată.
4. Doriți să le oferiți clienților o experiență mai plăcută,
una care-i va face mai fericiți și va determina mai multă fidelitate din partea
lor, generând astfel profituri în creștere.
3. Doriți să construiți ceva special.
2. Doriți să vă simțiți plini de inspirație și fericire, în
muncă și în viață.
1. Nu mai aveți vreascuri pentru a aprinde focul în șemineu.
Cartea aceasta este excelentă pentru a face acest lucru.
Tony Hsieh e un tip isteț. Pe bune. Este unul dintre
cei mai inteligenți și mai preocupați lideri de afaceri ai epocii moderne.
Această carte pătrunzătoare nu e doar o lectură plăcută. Este un minunat manual
despre cum companiile secolului XXI creează în același timp valoare și
fericire. • Chip Conley, membru fondator și CEO al Joie de Vivre
Hospitality și autor al cărții Peak: How Great Companies Get their Mojo From
Maslow
Această carte este amuzantă, autentică, interesantă și
foarte utilă. La fel cum e și Tony.
• Seth Godin, autorul cărții
Triburi (Publica, 2010)
|