Moartea lui Steve Jobs a ridicat una dintre cele mai
presante întrebări care puteau apărea în lumea tehnologiei și a afacerilor:
poate oare Apple să rămână la fel și fără liderul său iconic? Mulți din
interiorul companiei s-au arătat dornici să arate că Apple putea fi la fel de
inovativă ca atunci când era condusă de Jobs. Alții erau dureros de conștienți
de imensa provocare ce li se așternea în față. Iar pe măsură ce afacerea a
devenit tot mai complexă și globală, Apple s-a trezit în centrul atenției – de
cele mai multe ori, o atenție critică.
Să-și mențină poziția dominantă pe piață, a devenit esențial, pe măsură ce încerca
să cucerească noi și noi frontiere și să satisfacă gustul de neoprit al
publicului față de produsele ,,nebunesc de bune”.
Bazată pe mai bine de două sute de interviuri cu actuali și foști executivi,
parteneri de afaceri sau observatori ai fenomenului Apple, cartea este un
portret relevant al companiei Apple la acest moment – dar și unul care ne oferă
indicii cu privire la viitorul acesteia.
Cu ajutorul unor informații nuanțate și a unor detalii pline de culoare, pe
care doar un jurnalist competent le poate aduna cu acribie, Kane reușește să
pătrundă dincolo de mituri și titlurile de ziar. Ea explorează maniera de
conducere a lui Tim Cook și impactul acestuia asupra locotenenților loiali lui
Jobs, asupra dezvoltării noilor produse și asupra relației Apple cu Wall
Street-ul, cu guvernul, cu rivalii din lumea tehnologiei, furnizorii, mass
media și consumatorii.
Această narațiune cu un ritm plăcut lecturii și plină de detalii vii ne relevă
mașinăria din jurul fantomei jobsiene de la Apple și aduce mai aproape de
pământ legendele care circulă cu privire la companie.
• Publishers Weekly
Una dintre cele mai importante povești din lumea afacerilor. Kane ne aduce în
interiorul companiei Apple în acest moment critic, cu o fantastică intuiție,
într-un proces jurnalistic fără precedent.
• Walter Isaacson, autor Steve Jobs – biografia autorizată
Când am început acest proiect, chiar înainte de moartea lui Steve Jobs,
plănuisem să realizez o cronică a modului în care directorul executiv și echipa
sa au reușit să salveze Apple din ghearele falimentului și să o transforme
într-un imperiu cu un succes amețitor. Totuși, la aproape un an după ce m-am
apucat să scriu despre acest subiect, am realizat că, în fața ochilor, mi se
desfășura o poveste mult mai convingătoare, despre conducerea de tranziție a
companiei. Am luat-o, așadar, de la capăt, având în minte, de data asta, o
singură întrebare – ar fi putut o companie de top să rămână în vârf fără
liderul ei vizionar? Știam că dacă o astfel de companie exista, aceea nu putea
fi decât Apple.
• Yukari Iwatani Kane
|