„Atunci când erați sclavii păcatului, erați liberi în ceea
ce privește dreptatea. Dar ce rod aveați atunci? Acum vă rușinați de acele
lucruri, de vreme ce sfârșitul lor este moartea. Acum însă, după ce ați fost eliberați
de păcat și ați devenit sclavi ai lui Dumnezeu, aveți rodul vostru spre sfințire,
iar scopul este viața veșnică”, ne spune sfântul apostol Paul în Scrisoarea
adresată Romanilor (Rom 6,20-22). Iar Cristos precizează celor care cred în el:
„Dacă rămâneți în cuvântul meu, sunteți cu adevărat discipolii mei și veți
cunoaște adevărul, iar adevărul vă va elibera” (In 8,31-32).
Această libertate cu care a fost înzestrat fiecare om în momentul
conceperii sale și despre care vorbește Cristos, greșit înțeleasă de unii,
poate produce efecte dezastruoase în societate. În lumea contemporană, de departe
cel mai afectat domeniu în care, în numele libertății se fac abuzuri
halucinante, este cel al sexualității. Asistăm la o răsturnare tulburătoare a
normalității în acest domeniu, normalitate care a fost obligatorie de-a lungul
secolelor. Acest lucru se petrece tocmai din simpla motivație că omul este
liber să facă tot ce îl taie capul, tot ceea ce îi face plăcere: aceste
atitudini sunt catalogate, din ce în ce mai des, ca fiind drumul ideal spre
deplina libertate a individului.
În acest sens, Gabriele Kuby, catolică de origine germană, sociolog,
mamă a trei copii, în lucrarea Revoluția sexuală globală: distrugerea libertății
în numele libertății, are curajul să nominalizeze această amenințare a libertății
noastre de către o ideologie antiumanistă. Această ideologie despre care vorbește
autoarea constă într-un program de reeducare al indivizilor propus de către
guverne, de autoritățile europene și o parte a mass-media. Ceea ce trebuie
eliminat din mentalitatea indivizilor prin acest program este un obicei vechi
de milenii al omenirii: obiceiul de a diferenția bărbați și femei; să distingă
puterea de atracție sexuală reciprocă, pe care se bazează existența și
persistența omenirii, de toate celelalte forme de satisfacere a instinctului,
să-l privilegieze prin instituționalizare și să-l supună unor anumite reguli
umanizatoare. Reeducarea privește în ultimă instanță înlăturarea frumoasei obișnuințe
imemoriale pe care o numim condiție umană și natură umană.
Autoarea, în cele 15 capitole expuse detaliat, încearcă să tragă niște
semnale urgente de alarmă cu privire la ceea ce se întâmplă cu noi în prezent și
la modul în care fiecare individ, bărbat și femeie, trebuie să reacționeze.
Lucrarea, având un stil sobru, precis, concis, se prezintă ca un obiect
de iluminare cât privește întreaga chestiune a Revoluției sexuale globale. Gabriele
Kuby descrie această revoluție ca fiind un mod prin care se ajunge la
distrugerea sistemelor de valori ale tuturor culturilor și religiilor. De
asemenea, opera autoarei germane examinează, printre altele, poziția creștină
față de homosexualitate și relația Bisericilor cu pretențiile revoluției; apoi,
prin exemple concrete, demonstrează că revoluția sexuală decurge politic ca un
atac asupra libertăților fundamentale democratice și care este îndreptat
îndeosebi împotriva creștinilor. Toate acestea conduc, în ultimul capitol, la
chestiunea de interes a cărții: avertizarea asupra unui nou totalitarism, care „distruge
libertatea în numele libertății”.
Mesajul fundamental al lucrării este, finalmente, apelul la „salvarea identității
de gen ca bărbat sau femeie, a moralei, a familiei, a Bisericii și a sfințeniei
vieții”.
Cartea se adresează tuturor, întrucât Revoluția sexuală globală atinge
în primul rând fiecare categorie de persoane, bărbați și femei, tineri și bătrâni,
dar, în aceeași măsură, atinge însăși existența noastră și viitorul societății.
Fiecare dintre noi este invitat, în epilogul lucrării, la acțiune și atitudine
în fața unei astfel de mișcări care are potențialul de a schimba radical cursul
societății. În acest sens, ne sunt de un real folos celebrele cuvinte ale
sfântului Maximilian Maria Kolbe: „Nimeni din lume nu poate schimba adevărul.
Putem doar să-l căutăm, să-l găsim și să-i slujim”. • Laurențiu Turbuc |