Arta de a vorbi în public
Autor:
Autor:
Stephen E. Lucas
Editura:
Editura:
Polirom
Colecția:
Colecția:
COLLEGIUM. Practic
Arta de a vorbi în public oferă celor interesați toate informațiile necesare pregătirii și susținerii unui discurs. |
Arta de a vorbi în public
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Stephen E. Lucas își fundamentează demersul pe teoriile clasice și contemporane ale retoricii, pe care le valorifica într-o manieră practică, propunând diferite activități pentru exersarea abilităților oratorice. De la alegerea subiectului și documentare, până la organizarea materialului și maniera de prezentare, expunerile teoretice sunt sintetizate în casete și ilustrate cu povestiri sau exemple de discursuri comentate. Atât începătorii, cât și oratorii cu experiență găsesc în acest volum explicații clare, resurse și aplicații variate pe care le pot folosi pentru a-și însuși principiile discursurilor publice și a deveni buni vorbitori. |
Cuprins:
Cuvint înainte al autorului Partea I VORBIREA ȘI ASCULTAREA Capitolul 1. Discursul public Impactul discursului public Tradiția discursului public Asemănări între discursul public și conversație Diferențe între discursul public și conversație Dezvoltarea încrederii: cursul de retorică Emoțiile sînt normale Gestionarea emoțiilor Discursul public și gandirea critică Procesul comunicării orale Vorbitorul Mesajul Canalul Ascultătorul Feedbackul Zgomotul Situația Procesul comunicării orale: exemplu comentat Discursul public într-o lume multiculturală Diversitatea culturală în lumea modernă Diversitatea culturală și discursul public Evitarea etnocentrismului Capitolul 2. Etica discursului public Importanța eticii Recomandări pentru un discurs etic Asigurați-vă că obiectivele dumneavoastră sînt corecte din punct de vedere etic Pregătiți-vă foarte bine pentru fiecare discurs Fiți onest Evitați jignirile și alte tipuri de limbaj abuziv Aplicați principiile etice Plagiatul Capitolul 3. Ascultarea Ascultarea este importantă Ascultarea și gandirea critică Patru cauze ale ascultării defectuoase Lipsa concentrării Concentrarea excesivă Concluziile pripite Concentrarea asupra modului de prezentare și a aspectului fizic al vorbitorului Cum să deveniți un ascultător mai bun Luați in serios procesul ascultării Fiți un ascultător activ Fiți atent Nu vă lăsați distras de înfățișarea vorbitorului sau de modul cum vorbeste Evitați judecățile de valoare Concentrati-vă cînd ascultați învățați să luați notițe Capitolul 4. Primul discurs Pregătirea discursului Elaborarea discursului Organizarea discursului Susținerea discursului Prezentarea liberă Repetarea discursului Prezentarea discursului Modele de discursuri comentate Partea a II-a PREGÃTIREA DISCURSULUI: PRELIMINARII Capitolul 5. Alegerea temei și a scopului Alegerea unei teme Teme despre care știți foarte multe Temc despre care doriți să aflați mai multe Căutarea temelor prin metoda Stabilirea scopului general Stabilirea scopului specific Recomandări pentru formularea scopului specific întrebări referitoare la scopul specific Formularea ideii centrale Ce este ideea centrală ? Recomandări privind ideea centrala Capitolul 6. Analizarea publicului Concentrarea asupra publicului Publicul format din colegii de la curs Psihologia publicurilor . Analiza demografici a publicului Sexul Orientarea sexuala Specificul rasial, etnic și cultural Apartenența la grupuri Analiza situatională a publicului Mărimea Cadrul fizic Atitudinea fată de temă Atitudinea față de vorbitor Atitudinea față de ocazie Obținerea informațiilor despre public Adaptarea la public Adaptarea la public înainte de susținerea discursului Adaptarea la public in timpul susținerii discursului Capitolul 7. Colectarea materialelor Folosirea propriilor cunoștințe și experiențe Documentarea la bibliotecă Bibliotecarii Catalogul Lucrările de referință Bazele de date cu ziare și periodice Documentarea pe internet Bazele de date academice Motoarele de căutare Resursele specializate Evaluarea documentelor de pe internet Interviurile înaintea interviului în timpul interviului După interviu Sfaturi pentru documentare începeți din timp Alcătuiți o bibliografie preliminară Luați notițe in mod eficient Reflectați asupra materialelor pe măsură ce vă documentați Capitolul 8. Argumentarea ideilor Exemplele Exemplele scurte Exemplele detaliate Exemplele ipotetice Sfaturi pentru folosirea exemplelor Statistica înțelegerea statisticilor Sfaturi pentru folosirea statisticilor Mărturiile Mărturiile unor experți Mărturiile unor semeni Citare versta parafrazare Sfiituri pentru folosirea mărturiilor Citarea orali a surselor Partea a III-a PREGÃTIREA DISCURSULUI: ORGANIZAREA ȘI PLANUL Capitolul 9. Organizarea cuprinsului unui discurs Organizarea este importantă Ideile principale Numărul ideilor principale Organizarea strategică a ideilor principale Sfaturi pentru pregătirea ideilor principale Materialele auxiliare Elementele de legătură Elementele de tranziție Anticipările Rezumatele Indicatoarele Capitolul 10. Introducerea și încheierea discursului Introducerea Captarea atenției și suscitarea interesului Precizați tema discursului Dați dovadă de credibilitate și bunăvoință Anticipați cuprinsul discursului Model de introducere comentat Sfaturi pentru introducere Concluzia Semnalați finalul discursului Subliniați ideea centrală Model de încheiere comentat Sfaturi privind concluzia Capitolul 11. Schița discursului Planul Recomandări pentru schițarea planului Model de plan comentat Planul prezentării Recomandări pentru planul prezentării Model de plan al prezentării comentat. Sensurile cuvintelor Folosirea cuvintelor potrivite folosirea unui limbaj clar folositi cuvinte familiare Alegeți cuvinte concrete Eliminați cuvintele de umplutură folosirea unui limbaj sugestiv Crearea imaginilor prin cuvinte Ritmul Folosirea unui limbaj adecvat Adecvarea la ocazie Adecvarea la public Adecvarea la temă Adecvarea la vorbitor Evitați generalizările Partea a IV-a SUSTINEREA DISCURSULUI Capitolul 12. Limbajul discursului Sensurile cuvintelor Folosirea cuvintelor potrivite folosirea unui limbaj clar folositi cuvinte familiare Alegeți cuvinte concrete Eliminați cuvintele de umplutură folosirea unui limbaj sugestiv Crearea imaginilor prin cuvinte Ritmul Folosirea unui limbaj adecvat Adecvarea la ocazie Adecvarea la public Adecvarea la temă Adecvarea la vorbitor Evitați generalizările Capitolul 13. Prezentarea discursului Ce înseamnă o bună prezentare ? Metode de prezentare Cititul de pe un manuscris Rostirea unui text memorat Discursul improvizat Discursul liber Vocea vorbitorului Volumul Tonul Ritmul Pauzele Varietatea vocală Pronunția Articularea Dialectul Corpul vorbitorului înfățișarea Mișcările Gesturile Contactul vizual Exersarea prezentării Cum răspundeți la întrebările publicului Pregătirea pentru sesiunea de întrebări și răspunsuri Gestionarea sesiunii de întrebări și răspunsuri Capitolul 14. Folosirea materialelor vizuale auxiliare Tipuri de materiale vizuale auxiliare Obiectele și modelele Fotografiile și desenele Limbajul discursului. Graficele Tabelele Materialele video Vorbitorul Programul Power Point Recomandări pentru pregătirea materialelor vizuale auxiliare Pregătiți materialele vizuale auxiliare cu mult timp inaintea prezentării Materialele vizuale auxiliare trebuie să fie simple Materialele vizuale auxiliare trebuie si fie suficient de vizibile Nu folosiți texte lungi Folosiți fonturile într-un mod eficient Folosiți culorile intr-un mod eficient Folosiți imaginile într-un mod strategic Recomandări pentru prezentarea materialelor vizuale auxiliare Așezați materialele vizuale auxiliare astfel incit publicul sa le poată vedea Nu folosiți materiale vizuale care să treacă din mină in mană Prezentați materialele vizuale doar in momentul In care vorbiți despre de Explicați clar fi concis materialele vizuale auxiliare Adresați-vă publicului, si nu materialelor vizuale auxiliare Exersați prezentarea discursului incluzind materialele vizuale auxiliare Verificați sala și echipamentul Partea a V-a TIPURI DE DISCURS PUBLIC Capitolul 15. Discursurile informative Tipuri de discursuri informative: analiză si organizare Discursurile despre obiecte Discursurile despre procese Discursurile despre evenimente Discursurile despre concepte Recomandări pentru discursurile informative Nu supraestimați cunostințele publicului Evidențiați legătura directă dintre temă și ascultători Nu vă exprimați in termeni prea tehnici Evitați ideile abstracte Personalizați ideale Fiți creativ Model de discurs comentat Capitolul 16. Discursurile persuasive Importanța persuasiunii Etica si persuasiune Psihologia persuasiunii Dificultățile discursurilor persuasive Cum procesează ascultătorii mesajele persuasive Publicul-țintă Discursurile persuasive vizind chestiuni de fapt Ce sunt chestiunile de fapt? Analiza chestiunilor de fapt Organizarea discursurilor vizand chestiuni de fapt Discursurile persuasive vizand chestiuni de valoare Ce sint chestiunile de valoare? Analiza chestiunilor de valoare Organizarea discursurilor vizand chestiuni de valoare Discursurile persuasive vizand chestiuni de politica Ce sunt chestiunile de politică? Tipuri de discursuri vizand chestiuni de politică Analiza chestiunilor de politică Organizarea discursurilor vizand chestiuni de politică Model de discurs comentat Capitolul 17. Metode de persuasiune Construirea credibilității Factorii credibilității Tipuri de credibilitate Creșterea credibilității Folosirea dovezilor Cum funcționează dovezile: studiu de caz Recomandări privind folosirea dovezilor Raționamentele Raționamentele pornind de la cazuri particulare Raționamentele pornind de la principiu Raționamentele cauzale Raționamentele analogice Sofismele Apelul la emoții Ce este apelul la emoții ? Modalități de a face apel la emoții Etica și apelul la emoții Evitați conflictele interpersonale Încurajați implicarea totală Model de discurs comentat îndepliniți-vă îndatoririle individuale Evitați conflictele interpersonal încurajați implicarea totală Capitolul 18. Discursuri susținute la ocazii speciale Discursurile introductive Discursurile de acordare a unei distincții Discursurile de acceptare a unei distincții Discursurile de elogiere Capitolul 19. Discursul in cadrul grupurilor mici Ce este un grup mic Liderii grupurilor mici Tipuri de leadership Funcțiile leadership-ului Responsabilități intr-un grup mic. Dedicați-vă obiectivelor grupului Nu vă îndepărtați de la subiect… |
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
408
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L)
16 x 23,5
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-973-46-4197-0
Publicat online
2014-03-03
Stoc
Stoc
În stoc
Preț
Preț
39.95
RON
Discount
Discount
15%
Preț final
Preț final
33.96 RON
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-973-46-4197-0