pag. 50
Realitatea este că o persoană obișnuită muncește în ziua de astăzi la o capacitate cuprinsă între 110 până la 130 la sută. Iar sarcinile și responsabilitățile se adună într-una. Cu toții avem vrafuri întregi de materiale de citit, pe care trebuie încă să le parcurgem. Un studiu recent a demonstrat că un director obișnuit trebuie să petreacă între 300 și 400 de ore cu materiale de citit și proiecte restante care îl așteaptă acasă sau la birou.
Aceasta înseamnă că nu vei fi niciodată la zi cu treburile. Scoate-ți lucrul acesta din minte. Nu poți spera decât că vei reuși să te ocupi la timp de responsabilitățile cele mai importante. Celelalte n-au decât să mai aștepte.
Mulți oameni pretind că lucrează mai bine sub presiunea termenelor limită. Din nefericire, ani întregi de studiu au demonstrat că rareori se întâmplă astfel.
Când se află sub presiunea termenelor limită, de cele mai multe ori autocreate din cauza tergiversărilor și amânărilor, oamenii îndură un stres mai pronunțat, fac mai multe greșeli și sunt nevoiți să refacă mai multe sarcini decât în oricare alte condiții. Deseori, greșelile comise când oamenii se concentrează să respecte termene de execuție apropiate generează defecte și depășiri de bugete care pe termen lung duc la pierderi financiare substanțiale. Uneori, o slujbă necesită în realitate mai mult timp de finalizare atunci când oamenii se grăbesc să o încheie în ultima clipă și apoi sunt nevoiți s-o refacă.
Ca regulă generală, te poți folosi de trei întrebări pentru a te concentra asupra finalizării la timp a sarcinilor tale cele mai importante. Prima întrebare este: „Care sunt activitățile mele cele mai valoroase?″
Altfel spus, care sunt cele mai mari „broaște″ pe care trebuie să le mănânci pentru a te implica mai mult în... |