Secretele puterii de convingere
Captează atenția și stimulează oamenii să gândească, să simtă și să acționeze diferit
39.00 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
De-a lungul istoriei, culmea eficienței umane a fost capacitatea de a-i convinge pe alții.
Așa stând lucrurile, ținta sau scopul discursului este să determine o acțiune care nu ar avea loc dacă n-ar exista vorbitorul. De exemplu, când vorbea Demostene, oamenii spuneau: „Ce bine vorbește!”. Dar când vorbea Alcibiade, oamenii spuneau: „Să pornim la luptă!”. Sarcina ta, în calitate de vorbitor abil, este să-i motive zi pe ascultătorii tăi să „pornească la luptă”.
Din fericire, oricine poate învăța să devină un vorbitor excelent și un bun comunicator.
Dacă poți învăța să conduci o mașină, să utilizezi tastatura computerului sau să folosești telefonul mobil, atunci poți învăța și să fii un vorbitor eficient, ceea ce va schimba nu doar viața ta, ci și pe aceea a celor din fața ta.
„Dacă vrei să devii un minunat și abil vorbitor care să aibă la picioare publicul, înseamnă că vrei să
înveți de la cel mai bun. Brian Tracy este cu adevărat star în acest domeniu. El este omul de la care să înveți pas cu pas cum să pornești de la orice nivel te-ai afla și să ajungi să atingi excelența în arta de a vorbi în fața unei audiențe. Nimeni altul în afară de Tracy nu poate face asta mai bine.”
– Mark Victor Hansen, co-creator al celei mai bine
vândute serii de cărți Chicken Soup for the Soul
după New York Times și coautor al Cracking the Millionaire Code
și The One Minute Millionaire
„Secretele Puterii de Convigere m-a inspirat să mă vizualizez desprinzându-mă de zona mea de confort. M-a inspirat să mă ridic în picioare și să mă fac auzit. Nu este nicio îndoială; Brian Tracy este cu adevărat un extraordinar vorbitor în public. Tehnicile lui energizează chiar și pe cei mai reticenți vorbitori să-și înfrângă timiditate a și să-și copleșească audiența prin strălucire. Această carte remarcabilă are puterea de a schimba viețile oamenilor.”
– Brent Taylor, președinte și CEO al
Timewise Event Management, Inc.
„Brian Tracy este unul dintre cei mai grozavi traineri din istorie! Dacă dorești să capeți puterea de a convlnge, trebuie neapărat să citești cartea aceasta pentru a afla secretele din spatele acestei abilități minunate. Secretele Puterii de Convingere este o capodoperă.”
– Robert Allen, autor a opt cărți, dintre care
Nothing Down, Creating Wealth (apreciată de New York Times
ca fiind bestseller) și The One Minute Millionaire. Cofondator
al BookWise și al Enlightened Millionaire Institute
„Aceasta este o remarcabilă, aprofundată și edificatoare carte despre vorbirea persuasivă și comunicarea eficientă scrisă de o autoritate internațională. Citește-o! Absoarbe-o! Aplic-e! Profită din plin! Vei fi un câștigător!”
– Nido R. Qubein, președinte, High Point University
„Încă o dată Brian Tracy, adevărat stăpân al vorbelor, a triumfat prin această scriere. Noua lui carte, Secretele Puterii de Convingere, furnizează valoroase tehnici și strategii de o finețe psihologică rar întâlnită.”
– Ken Blanchard, coautor al The one Minute Manager și Know Can Do
Cuprins:
INTRODUCERE
Înlătură teama și încarcă bateriile carierei tale la maxim
Ți se deschid ușile
Sporește-ți stima față de sine
Îmbunătățește-ți imaginea de sine
Abilitățile de bun vorbitor se pot învăța
Ieși din zona ta de confort
Cele patru condiții pentru a deveni un vorbitor excelent
Dorință
Hotărâre
Disciplină
Perseverență
Singura limită ești chiar tu
CAPITOLUL 1: Arta oratoriei și retorica
Cele trei elemente ale puterii de convingere
Cele trei componente ale mesajului tău
Cuvintele
Tonul
Corpul
Atenție la stilul comunicării
O structură simplă pentru cuvântări scurte
Partea întâi
Partea a doua
Partea a treia
Ai un scop de realizat
O structură complexă pentru discursuri mai lungi
Deschiderea
Introducerea
Primul punct
Tranziția către punctul următor
Al doilea punct cheie
Altă tranziție
Al treilea punct cheie
Rezumatul
Cum să vorbești cu forță și dedicare
învață de la alții
Rezumatul capitolul 1
CAPITOLUL 2: O metodă simplă de planificare și pregătire
Începe cu date demografice și caracteristici ale audienței
Vârsta și aria de acoperire din punct de vedere al vârstei
Sexul audienței
Veniturile
Tipul de educație
Ocupația
Situația familială
Cât de bine cunoaște audiența subiectul
Modul de gândire al audienței
Dorințele comune
Ce se întâmplă în viața lor?
Fă-ți tema de casă – mergi dincolo de datele demografice și caracteristicile superficiale
Cercetează ce se întâmplă în firma respectivă
Află ce se întâmplă în mediul local
Reține cine a mai ținut prelegeri în fața audienței în ultimul timp
Croiește-ți prelegerea ținând seama de preocupările specifice audienței
Începe pregătirea având în minte obiectivul final
Fii atent la ceas
Odată ce ai făcut cercetările necesare, începe redactarea
Formula PMEP
Punct de vedere
Motive
Exemplu
Punct de vedere P2
Formula PMEP în acțiune
Metoda ștergătorului de parbriz
Metoda cercurilor
Gândește cu grijă introducerea și încheierea
Conceperea părții vizuale a prelegerii
Tehnica baghetei
Folosirea PowerPoint
Regula 5 x 5
Uită-te la audiență
Lumina, vă rog
PowerPoint este numai un accesoriu
Așteaptă-te la ce este mai rău
Păstrează atenția audienței asupra ta și a mesajului tău
Conceperea unui discurs cursiv
Alunecă lin de la o idee la alta
Exersează! Vei fi recompensat
Folosește tehnici de memorare
Concepe-ți discursul pornind de la un cuvânt
Scrie-ți ideile pe cartonașe
Vorbește mai întâi, în fața unor grupuri mici
Vorbește și plimbă-te
Caută pe Google informațiile de care ai nevoie
Informează-te despre persoanele importante din firmă
Rezumatul capitolului 2
CAPITOLUL 3: Încrederea in sine și puterea mentală
Frica este un sentiment dobândit
Copii sensibili, adulți hipersensibili
Începe cu mesajul
Vorbește din inimă
Audiența este de partea ta
Cum să construiești încredere și competență
Exprimă în cuvinte
Vizualizează
Vizualizare interioară și exterioară
Programarea minții
Creează emoții
Actualizează
Factori de ultim moment care construiesc încredere
Verifică sala
Fă exerciții de respirație pentru relaxare
Încurajează-te singur
Mișcă-ți degetele de la picioare
Rotește-ți umerii
Stai drept
Gândește-te la audiență
Fii recunoscător
Nu este vorba despre tine
Rezumatul capitolului 3
CAPITOLUL 4: Începe in forță in fața oricărei audiențe
Prezentarea
După prezentare
Pășește încrezător
Înfățișare neutră
Construiește așteptări pozitive
Preia controlul imediat
Fii autentic și modest
O listă lungă de moduri de a începe un discurs
Mulțumește organizatorilor
Începe cu o declarație pozitivă
Complimentează audiența
Fă o declarație provocatoare despre audiență
Referă-te la evenimente actuale
Referă-te la un eveniment istoric
Vorbește despre o persoană bine-cunoscută
Repetă o conversație recentă
Fă o afirmație șocantă
Citează dintr-un studiu recent
Oferă speranță
Poate începi cu puțin umor
Comportă-te ca un amfitrion
Pune o întrebare, fă un sondaj
Fă-i să vorbească între ei
Deschide discursul cu o problemă
Fă o declarație, pune o întrebare
Începe cu o poveste
Construiește o punte de legătură
Vorbește-le despre tine
Rezumatul capitolului 4·
CAPITOLUL 5: Cum să conduci întâlniri cu grupuri mici
Întâlnirile cu grupuri mici sunt importante
Pregătește-te cu grijă
Gândește-te să-ți alegi bine locul
Fii punctual
Tipuri de întâlniri
Întâlnire pentru rezolvarea problemelor
Întâlnire de informare
Întâlnire pentru anunțarea unui nou produs
Întâlnire de armonizare a echipei
Conducătorul întâlnirii
Participant activ
Oferă-te voluntar să preiei responsabilități
Pregătește-te din timp
Cum să-i convingi pe alții
Acceptare
Apreciere
Admirație
Aprobare
Atenție
Agreabil
Evită critica sau negativismul
Evită barierele în calea comunicării
Rezumatul capitolului 5
CAPITOLUL 6: Conducerea prezentărilor și a negocierilor cu grupuri mici
Prezentările în fața unui mic grup pot să-ți construiască sau să-ți distrugă cariera
Începe având în minte obiectivul final
Amintește-ți că totul se poate negocia
Gândește ca un avocat
Învață să faci deosebirea între dorință și teamă
Cum să înțelegi participanții la întâlnire
Cum să înțelegi temerile obișnuite
Diminuează-le rezistența
Cum să negociezi tranzacții importante
Legea celor patru
Prezentare și negociere; principiile rămân aceleași
Scrie-ți gândurile pe hârtie
Arătă-te întotdeauna rezonabil și agreabil
Implică participanții
Solidaritatea de grup
Stabilește membrii dominanți
Diverse lovituri
Comunicarea este o stradă cu două sensuri
Adoptă o poziție de forță
Stabilește următoarea acțiune
Prezentarea trebuie să fie atât văzută, cât și auzită
Arată materiale scrise, pune și solicită întrebări
Evită neînțelegerile
Rezumatul capitolului 6
CAPITOLUL 7: Stăpânirea podiumului: cum să impresionezi o audiență largă
Cu cât este mai scurtă prelegerea, cu atât este mai dificil de pregătit
Cele opt componente ale unui discurs cheie
Deschiderea unui discurs
Introducerea unui discurs
Primul punct al unui discurs
Tranziția la punctul următor al unui discurs
Al doilea punct principal al unui discurs
Altă tranziție a unui discurs
Al treilea punct principal al unui discurs
Rezumatul unui discurs
Cele șapte elemente esențiale ale unui discurs
Introducere și deschidere
Exercițiul face perfecțiunea
Verifică sala de conferință
Amestecă-te printre participanți
Ascultă-i pe alți vorbitori
Schimbă din mers
Stai de vorbă cu persoana care te prezintă
A venit momentul spectacolului!
Cum să-ți transmiți mesajul
Leagă fiecare idee de povestea în care vrei s-o integrezi
Activează întreg creierul
Privește în ochi persoane din audiență
Mișcă-te puțin în timp ce vorbești
Tranziții fluente
Fii spontan
Disciplinează-te să nu divaghezi prea mult
Menține coerența
Scrie-ți discursul cuvânt cu cuvânt
Folosește forța cifrei trei
Construirea relației cu audienta
Păstrarea unui ritm bun
Rezumatul și încheierea
Când ajungi la sfârșit, oprește-te
Așteaptă
Discurs pentru ocazii speciale
Premii și felicitări
Prezentări ale unor persoane sau mulțumiri în cadrul unor evenimente publice
Aniversări
Căsătorii
Ceremonii funerare
Rezumatul capitolului 7
CAPITOLUL 8: Stăpânirea vocii: tehnici eficiente de stăpânire a vocii
Adoptă un ritm mai lent
Energia este esențială
Toată lumea trebuie să te poată auzi
Nu considera nimic drept garantat
Sistemul de sunet este critic
Dacă sunetul nu este bun, nu ții discursul
Așteaptă-te să ai probleme de sunet
Cum să-ți construiești o voce puternică
Înregistrează-te și ascultă-ți vocea
Vorbitul în public este diferit de o conversație obișnuită
Exagerează puțin ca să iasă bine
Revezi și îmbunătățește
Înregistrează convorbirile telefonice
Puterea pauzei
Pauza pentru înțelegere
Pauza dramatică
Pauza autoritară
Pauză pentru completarea propoziției
Tonul vocii
Elemente fizice ale vocii și gâtului
Rezumatul capitolului 8
CAPITOLUL 9: Secretele meseriei: tehnici ale unor vorbitori de elită
Vorbitorii cei mai bine plătiți
Vorbitori itineranți
Două calități ale celor mai buni vorbitori
Foarte multă energie și forță vitală
Conținut și prezentare excelente
Alte lucruri pe care le fac bine vorbitorii de succes și de ce trebuie să le faci și tu
Gratulează-l pe organizatorul întâlnirii
Întâlnește-te cu alți oratori
Acordă timp pentru studiu, cercetare și pregătire
Află clar obiectivele
Învață limbajul
Planifică și organizează materialul
Revizuiește și fă repetiții
Verifică sala de conferință
Cunoaște-ți audiența
Reține numele persoanelor importante
Învață cum să intri și cum să ieși de pe podium
Captează audiența
Tratează-i ca pe niște prieteni
Folosește toate metodele pentru menținerea atenției
Schimbă mereu vitezele
Oferă timp pentru absorbirea ideii
Folosește-ți atât vocea cât și limbajul trupului
Rezumatul capitolului 9
CAPITOLUL 10: Cum să controlezi spațiul din jurul tău
Sunetul
Lumina
Temperatura
Învață să recunoști minciunile pe care le spun oamenii
Regulamentul de prevenire a incendiilor
„Este controlat de computer”
Cum să tratezi cu oamenii care spun minciuni
Amenință-i dacă este necesar
Refuză să plătești
Verifică iluminarea
Unde trebuie puse reflectoarele
Fantoma de la operă
Fața ta este extrem de importantă
Verifică din timp
Nu este spectacol de club de noapte
Controlează aranjamentul sălii
Supraveghează aranjarea sălii
Nu lua nimic drept garantat
Ar trebui ca toată lumea să te poată vedea cu ușurință
Ține oamenii aproape de tine și apropiați între ei
Mută scaunele aproape de tine
Lasă spații între scaune
Controlează podiumul
Reglează sistemul de sunet
Microfoane
Lavaliera
Microfonul de mână
Cum să ții totul sub control pe podium
Folosirea mijloacelor vizuale
Moartea vine cu PowerPoint
Privește spre audiență
Reține regula 5 x 5
Flip-charturi și whiteboarduri
Verifică cu atenție
Controlează temperatura
Nu avea încredere în angajații clădirii
Temperatura ideală
Rezumatul capitolului 10
CAPITOLUL 11: Încheie in forță: Lasă-i fără suflare!
Gândește încheierea cuvânt cu cuvânt
Încheie cu o chemare la acțiune
Încheie cu un rezumat
Încheie cu o povestire
Fă-i să râdă
Folosește rimele
Încheie într-o notă de speranță
Arată clar că ți-ai încheiat discursul
Permite-le să aplaude
Ovații în picioare
Influența puternică pe care o poate exercita un discurs bun
Rezumatul capitolului 11
CAPITOLUL 12: Cum să faci prezentări de vânzări convingătoare
Puterea de convingere este cheia
Toată lumea activează în vânzări
Cum să te vinzi pe tine și ideile tale
Diminuează temerile, sporește eficiența
Orice îți afectează credibilitatea
Cele șapte etape pentru vânzări eficiente
Prospectare
Cele patru cerințe pentru un potențial client promițător
Potențiali clienți reali și falși
La început, formulează clar problema
Construirea conexiunii și a încrederii
Ce le place cumpărătorilor?
Ascultă-ți potențialii clienți
Transformă o afirmație într-o întrebare
Concentrează-te pe relație
Identificarea exactă a necesităților
Adoptă abordarea unui „doctor în vânzări”
Mai întâi, identifică necesitatea
Prezentarea de vânzări
Cum să răspunzi la obiecții
Încheierea vânzării
Încheierea printr-o invitație
Încheierea prin directivă
Încheierea unei vânzări este o artă ce se poate învăța
Solicită decizia de achiziție
Respingerea nu este personală
Vânzări repetate și recomandări
Prevenirea răzgândirii clientului
Vânzările cele mai profitabile și care se fac
cel mai ușor
Cum să vinzi unor grupuri: prezentarea în fața unei echipe
Află cum se ia decizia de achiziție
Identifică persoanele cheie
Află cine ia decizia finală
Descoperă beneficiul cheie
Descoperă obiecția principală
Cum să vorbești ca un vânzător profesionist
Construiește o relație și încredere
Clarifică necesitățile
Prezintă-ți clar ideile
Răspunde preocupărilor clientului îndeamnă la acțiune
Rezumatul capitolului 12
INDEX
DESPRE AUTOR
FINAL
Fragment:
CÂȘTIGAREA AUDIENȚEI PRIN DISCURSURI CONVINGÃTOARE
Destinul fiecăruia depinde de gândurile lui; vom deveni ceea ce ne dorim să devenim și vom face ceea ce dorim să facem atunci când gândurile noastre obișnuite corespund dorințelor noastre.
– ORISON SWETT MARDEN
Capacitatea de a vorbi În fața unei audiențe este esențială pentru obținerea succesului. Dacă știi să vorbești eficient, vei câștiga respectul și aprecierea altora, vei deveni mai valoros pentru firma ta și vei capta atenția unor oameni care te pot ajuta și-ți pot deschide multe uși. O bună
capacitate de a vorbi în public îi va convinge pe oameni că ești mai inteligent și mai talentat decât alții care nu sunt capabili să se exprime atât de bine.
Care este bunul tău cel mai de preț? Mintea ta. Una dintre abilitățile cele mai prețioase pe care le ai este gândirea limpede și o alta este modalitatea clară prin care alegi să te exprimi. Aceste trăsături te pot ajuta, la fel ca orice alt talent pe care ți-l cultivi, să promovezi mai repede și să câștigi mai mult. În fond, singurul mod în care poți demonstra cât de bine stăpânești un subiect este prin exprimarea gândurilor și ideilor tale în mod clar, oral sau în scris. Când știi să te exprimi bine, oamenii vor spune: „Hei, tipul ăsta chiar știe despre ce vorbește.”
Vestea bună este că mintea seamănă cu mușchii. Devine tot mai puternică pe măsură ce o folosești mai mult. Când îți organizezi din timp gândirea și modul de exprimare devii mai ager și mai conștient de tot ce spui și de modul cum o spui. Activitatea de planificare, de pregătire și de susținere efectivă a unei cuvântări sau a unei prezentări te obligă să-ți folosești mai bine mintea și te ajută să devii În fapt, mai inteligent.
Înlătură teama și încarcă bateriile carierei tale la maxim
În urmă cu câțiva ani, am ținut un seminar de o zi în fața unui grup de oameni de afaceri și am vorbit despre o conducere eficientă. În timpul discursului, am evidențiat importanța capacității de a vorbi în public și de a influența oamenii în afaceri.
La sfârșitul zilei, un om de afaceri oarecum mai timid a venit la mine și mi-a spus că, drept rezultat al comentariilor mele, s-a hotărât să învețe cum să Își concentreze toate eforturile pentru a căpăta curajul să vorbească în fața cuiva.
Era sătul să fie ignorat de șefii lui și să fie dat deoparte când era vorba de promovări.
Un an mai târziu, am primit o scrisoare în care îmi spunea povestea lui. Și-a pus în aplicare imediat hotărârea, s-a înscris în organizația locală Toastmasters și a început să participe la întâlniri săptămânale. La fiecare întâlnire, toți membrii trebuiau să vorbească despre câte un subiect și fiecare primea o notă la sfârșitul întâlnirii.
Organizația Toastmasters folosește „un proces sistematic de desensibilizare”. Aceasta înseamnă că, dacă faci un lucru în mod repetat, îți înlături teama de a face acel lucru. Dacă vorbești în mod repetat în fața altora, în final, nu vei mai avea temeri și îndoieli.
Acest om de afaceri s-a înscris și la un curs Dale Carnegie de 14 săptămâni. La fiecare sesiune, i se cerea să vorbească în fața colegilor. Într-un interval de șase luni, a ținut atâtea prezentări în fața colegilor, mai scurte sau mai lungi, încât au dispărut majoritatea temerilor și anxietatea lui legată de vorbitul în fața unei audiențe. În schimb, s-a dezvoltat o tot mai mare încredere în capacitatea proprie de a se exprima în public.
Ți se deschid ușile
Aproximativ, în acest moment al evoluției lui, s-a întâmplat o mică urgență la compania unde lucra. Unul dintre colegi era programat să facă o prezentare în fața unui client al companiei, dar această persoană s-a îmbolnăvit brusc și nu a putut să facă prezentarea. Șeful omului de afaceri l-a întrebat dacă poate pregăti și prezenta oferta companiei în locul persoanei bolnave. A acceptat sarcina.
S-a pregătit cu multă atenție toată seara și a doua zi dimineață. Apoi, s-a dus la sediul clientului, a făcut o prezentare excelentă și a obținut contractul. Când s-a întors la biroul său, șeful i-a spus că președintele companiei pe care o vizitase i-a telefonat și i-a mulțumit pentru că a trimis pe cineva care a făcut o prezentare a serviciilor oferite atât de impresionant.
În câteva săptămâni, era trimis în mod regulat să viziteze clienții și potențialii clienți ai companiei. A fost promovat și apoi, încă o dată promovat, ajungând curând membru al conducerii superioare și pe cale de a deveni partener în cadrul firmei. Acest om de afaceri mi-a spus că viața i s-a schimbat complet de când a luat decizia de a deveni un mai bun vorbitor și a pus în aplicare acțiunile necesare pentru realizarea acestui obiectiv.
Sporește-ți stima față de sine
Faptul că devii un bun vorbitor în public te poate ajuta în toate aspectele carierei tale. Dar există un motiv și mai important pentru a învăța să vorbești eficient în fața unei audiențe. Psihologii spun că nivelul stimei de sine sau „cât de mult îți apreciezi propria persoană”, îți determină în mare măsură calitatea vieții private și publice.
Cu cât vorbești mai competent și mai convingător, cu atât te autoapreciezi mai mult. Cu cât te apreciezi mai mult, cu atât ești mai optimist și mai încrezător. Cu cât te apreciezi mai mult, cu atât te comporți mai pozitiv și ești mai sociabil față de alții. Cu cât îți place mai mult de persoana ta, cu atât ești mai fericit, mai sănătos și ai o atitudine pozitivă în tot ce faci.
Îmbunătățește-ți imaginea de sine
Când înveți să vorbești de o manieră eficientă, imaginea de sine se îmbunătățește. Imaginea de sine este ca o ”oglindă interioară”. Este felul în care te vezi pe tine și gândești despre tine înaintea și în timpul unui eveniment. Cu cât este mai bună această imagine de sine, cu atât performanțele tale sunt mai bune. Simplul act de a te imagina, înaintea unui eveniment sau a unei activități, ca fiind în cea mai bună formă, îți va îmbunătăți performanțele.
Suntem cu toții extrem de sensibili față de aprecierile, sentimentele și mai ales față de respectul pe care ni-l arată ceilalți. Somerset Maugham a scris: „Tot ce facem în viață are drept scop să câștigăm respectul celorlalți sau, cel puțin, să nu pierdem respectul de care ne bucurăm deja”. Prin urmare, atunci când știi să vorbești bine, audiența te place și te respectă mai mult. Drept rezultat, te autoapreciezi și te respecți mai mult. Când obții o reacție pozitivă din partea altora, ca urmare a faptului că știi să vorbești bine, imaginea de sine se îmbunătățește. Te vezi și gândești
Pag. 21 – 25