Secretele succesului în era digitală
Cum să vă faceți prieteni și să deveniți influent
În lumea contemporană, caracterizată de apariția rețelelor de socializare, dominația e-mailului și înlocuirea interacțiunilor directe de către cele virtuale, lecțiile lui Dale Carnegie nu sunt doar actuale, ci și extrem de importante. Deși nu ar fi putut niciodată prezice traiectoria pe care o va urma tehnologia, Carnegie se dovedește a fi un profesor înțelept, al cărui ajutor poate fi extrem de util în peisajul digital în care trăim. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Pentru a dovedi că învățăturile acestuia sunt în continuare relevante, Brent Cole, lucrând alături de Dale Carnegie & Associates, Inc., a regândit recomandările și principiile transmise de acesta pentru dificila eră digitală în care trăim. Chiar dacă, în prezent, comunicăm utilizând instrumente diferite și cu o viteză mult mai mare, sfaturile lui Carnegie privind felul în care putem să discutăm, conducem și muncim eficient rămân de neprețuit odată cu trecerea anilor. Abordarea de bun simț a lui Dale Carnegie asupra comunicării a rezistat timp de un secol, ajungând la milioane și milioane de cititori. Singura diplomă ce se regăsește în biroul lui Warren Buffet este certificatul său de la Dale Carnegie Training. Lee Iacocca este convins că a dobândit curajul de a vorbi în public datorită lui Carnegie. Iar Scott Adams, creatorul benzii desenate Dilbert, susține că învățăturile lui Carnegie sunt capabile să schimbe vieți. E rândul dumneavoastră să utilizați cartea de față pentru a învăța cum să comunicați cu diplomație și tact, să descoperiți subtilitățile și valoarea mediilor online, să-i faceți pe oameni să vă placă, să vă creați o rețea stabilă, să deveniți un orator mai convingător, să vă transmiteți mesajul cât mai clar și cât mai departe, să fiți un lider mai eficient, să deveniți un specialist când vine vorba de mediul online, să vă dezvoltați abilitatea de a duce lucrurile la bun sfârșit și să profitați la maximum de puterea instrumentelor digitale. |
Cuprins:
De ce sfaturile lui Dale Carnegie sunt încă aplicabile ... 7 PARTEA 1. IDEI ESENȚIALE DESPRE IMPLICARE Capitolul 1 Îngropați bumerangul ... 23 Capitolul 2 Scoateți în evidență aspectele pozitive ... 34 Capitolul 3 Țineți cont de dorințele cele mai profunde ale celorlalți ... 46 PARTEA A II-A. ȘASE FELURI PRIN CARE PUTEM CREA O IMPRESIE DE DURATÃ Capitolul 4 Interesați-vă de interesele altora ... 57 Capitolul 5 Zâmbiți ... 68 Capitolul 6 Faceți-vă numele cunoscut ... 78 Capitolul 7 Ascultați-i mai mult pe ceilalți ... 88 Capitolul 8 Discutați despre lucrurile importante pentru ceilalți ... 95 Capitolul 9 Faceți-i pe ceilalți să se simtă un pic mai bine ... 104 PARTEA A III-A. CUM SÃ CÂȘTIGAȚI ȘI SÃ PÃSTRAȚI ÎNCREDEREA CELOR DIN JUR Capitolul 10 Evitați certurile ... 115 Capitolul 11 Nu spuneți nimănui: „Te înșeli” ... 121 Capitolul 12 Recunoașteți-vă rapid și clar vina ... 130 Capitolul 13 Inițiați discuția pe un ton prietenos ... 138 Capitolul 14 Profitați de afinități ... 145 Capitolul 15 Recunoașteți meritele altora ... 151 Capitolul 16 Adoptați o abordare empatică ... 157 Capitolul 17 Faceți apel la cele mai nobile motivații ... 162 Capitolul 18 Împărtășiți-vă experiența ... 169 Capitolul 19 Înfruntați provocările ... 175 PARTEA A IV-A. CUM SÃ PRODUCEȚI SCHIMBÃRI FÃRÃ SÃ ÎNTÂMPINAȚI REZISTENȚÃ SAU SÃ CAUZAȚI RESENTIMENTE Capitolul 20 Începeți într-o notă pozitivă ... 183 Capitolul 21 Recunoașteți-vă greșelile ... 190 Capitolul 22 Semnalați greșelile discret ... 194 Capitolul 23 Puneți întrebări în loc să dați ordine ... 199 Capitolul 24 Nu stăruiți asupra greșelilor ... 204 Capitolul 25 Evidențiați reușitele ... 212 Capitolul 26 Oferiți-le celorlalți un statut la care să aspire ... 220 Capitolul 27 Mențineți legăturile pornind de la interesele comune ... 224 Note ... 233 |
Fragment:
DE CE SFATURILE LUI DALE CARNEGIE SUNT ÎNCÃ APLICABILE
ÎN 1936, DALE CARNEGIE A FÃCUT o afirmație uluitoare, adresată cititorilor săi: „Relaționarea cu oamenii este, probabil, cea mai mare problemă pe care o aveți de înfruntat.” Această afirmație stă la baza cărții How to Win Friends and Influence People” și este adevărată și astăzi. Totuși, dezvoltarea de strategii în sprijinul bunei relaționări între oameni este un proces mult mai complex. Putem trimite mesaje instantaneu. Mijloacele de comunicare s-au înmulțit. Rețelele sociale nu mai țin cont de granițe, industrii și ideologii. Cu toate acestea, în loc să pară depășite din cauza acestor schimbări majore, principiile din această carte sunt mai relevante ca niciodată. Ele reprezintă fundamentul oricărei bune strategii, fie că vreți să promovați un brand, să vă cereți scuze partenerului de viață sau să atrageți noi investitori. Iar dacă nu porniți de la ideea de bază corectă, puteți foarte ușor să transmiteți un mesaj greșit, să îi jigniți pe ceilalți sau să obțineți un rezultat jenant de slab față de obiectivul inițial. „Precizia în comunicare”, puncta scriitorul american James Thurber, „este importantă, mult mai importantă ca oricând, în această epocă a deciziilor luate la minut, când o informație falsă sau un cuvânt greșit înțeles poate genera un dezastru la fel de mare ca acela creat de o acțiune negândită.”! Gândiți-vă că Thurber a scris fraza de mai sus cu mai mult de cincizeci de ani înainte de era deciziilor la minut în care trăim. Astăzi, mizele sunt mai mari. Distincțiile sunt mai greu de făcut în amalgamul informațiilor oferite de mijloacele mass-media. Fiecare cuvânt, fiecare indiciu nonverbal, fiecare privire tăcută sunt observate cu mai multă atenție ca niciodată. O singură mișcare greșită poate avea implicații majore. Cu toate acestea, orice interacțiune, de la primul „Bună dimineața” al zilei până la „Noapte bună”, este o ocazie de a vă câștiga noi prieteni și de a îi influența pe ceilalți într-o manieră pozitivă. Cei care obțin rezultate bune în fiecare zi sunt oamenii de succes. Dar acest succes are un preț filantropic pe care unii nu sunt dispuși să-I plătească. Și aveți nevoie de mai mult decât de folosirea inteligentă și cu pricepere a rețelelor de socializare pe Internet. „Arta comunicării este limbajul leadershipului”, a spus James Humes, autor de discursuri prezidențiale. Cu alte cuvinte, aptitudinile umane care îi fac pe unii influenți depind atât de mesager – liderul propriu-zis –, cât și de mediu. Cartea de față vă va demonstra și explica acest lucru așa Într-adevăr, punerea în practică a acestei idei vă va îmbunătăți relațiile și vă va face mai influenți în raport cu ceilalți. Iar acest lucru este posibil pentru că un astfel de exercițiu zilnic va scoate la iveală cele mai bune trăsături de caracter, precum și compasiunea. Nu-i așa că pe toți ne impresionează altruismul? „Puteți să vă faceți mai mulți prieteni în două luni, dovedind mai mult interes față de ceilalți, decât în doi ani încercând să îi faceți pe ceilalți mai interesați de persoana voastră.” Această afirmație a lui Carnegie rămâne adevărată, deși se împotrivește intuiției comune, pentru că ne amintește că secretul în relațiile cu ceilalți este altruismul antrenat în curentul erei digitale. Trăim într-o perioadă a dezvoltării personale și a autopromovării fără precedent. Constatăm cum filme pe YouTube ca Double Rainbow devin virale în numai câteva săptămâni și se bucură de o atenție globală pe care alți oameni, din alte timpuri, se străduiau să o obțină chiar zeci de ani. Vedem cum filmări cu un conținut licențios, făcute publice în mod neintenționat, chipurile, nasc celebrități peste noapte. Urmărim diverse persoane vorbind la televizor și editorialiști politici care își doboară adversarii în direct, pentru creșterea audienței. Suntem tentați în fiecare zi să credem că strategia cea mai bună de publicitate este un amestec de înșelătorie și parodie, difuzat în mediul în care poate deveni cel mai repede viral. Mulți cad victimă acestei tentații. Dar pentru cei care înțeleg fundamentul relațiilor interumane există o strategie mai bună, mai onorabilă și mult mai sustenabilă. Dezvoltarea personală și autopromovarea nu sunt direcții greșite de urmat în sine; problemele apar atunci când ne limităm progresul personal la propria persoană. Sunteți doar unul din șapte miliarde de oameni – progresul nu vă este destinat doar dumneavoastră. Cu cât veți permite mai curând acestui adevăr să vă modeleze deciziile privind comunicarea, cu atât veți înțelege mai repede că drumul cel mai rapid către creșterea personală și profesională nu este să vă lăudați în fața celorlalți, ci să împărtășiți totul cu ei. Niciun autor nu a prezentat această cale la fel de clar precum Dale Carnegie. Dar poate că nici el nu și-a imaginat vreodată măsura în care calea colaborării autentice avea să devină sursa influenței profitabile și de durată de astăzi. Mai mult decât comunicare inteligentă Deși frecvența crescută a interacțiunilor face ca abilitățile de relaționare bine dezvoltate să fie mai avantajoase ca oricând, oamenii influenți trebuie să fie mai mult decât pricepuți în comunicare. Comunicarea este pur și simplu o manifestare în exterior a gândurilor, intențiilor și concluziilor despre oamenii din jurul nostru. „Căci din prisosul inimii grăiește gura!”? Motivația internă a fiecăruia dintre noi face în primul rând diferența între actualii lideri și paraziți relaționali. Cele mai înalte două niveluri de influență sunt atinse atunci când (1) oamenii te urmează pentru ceea ce ai făcut pentru ei și (2) oamenii te urmează pentru cine ești. Cu alte cuvinte, cei mai influenți oameni sunt aceia pe care comportamentul îi recomandă ca fiind generoși și demni de încredere. Acesta este secretul impactului asupra celorlalți, indiferent că vorbim de două sau de două milioane de persoane. Totuși, beneficiile sunt reciproce numai atunci când generozitatea și încrederea sunt comunicate cu pricepere și în mod autentic. Pentru că trăim în niște vremuri în care celebritatea se poate împrumuta precum un credit bancar și prezența în mass-media poate fi obținută pe căi incorecte, este evident că orice oportunitate de comunicare contează. De fiecare dată când comunicați, emiteți mesaje care construiesc încrederea, exprimă recunoștința și adaugă valoare pentru beneficiari. Singurul lucru care nu s-a schimbat din vremea lui Carnegie este că și în prezent există o diferență clară între influența împrumutată (și greu de menținut) și influența dobândită (stabilă precum axa pământului). Carnegie era maestrul influenței dobândite. Gândiți-vă la câteva dintre principiile lui de bază – nu criticați, nu condamnați și nu vă plângeți; vorbiți despre ceea ce îi interesează pe ceilalți; recunoașteți când greșiți; lăsați-i pe alții să păstreze aparențele. Aceste principii nu vă vor dezvolta abilitățile de comunicare sau talentul de povestitor. Ele vă amintesc să aveți în vedere nevoile celorlalți înainte de a vorbi. Ele vă încurajează să abordați problemele dificile cu sinceritate și eleganță. Ele vă impulsionează să deveniți un manager, un partener de viață, un coleg, un om de vânzări și un părinte mai bun, mai modest. De fapt, aceste principii vă provoacă să deveniți influent față de ceilalți nu dându-vă în spectacol sau manipulând, ci manifestând un obicei autentic de a vă purta cu ceilalți cu respect, empatie și eleganță. Vă întrebați ce veți primi în schimb? Prietenii adevărate și de durată. Tranzacții demne de încredere. Un model de leadership irezistibil. Și, în masa de individualisme actuale, o marcă personală care vă va distinge. Despre cartea originală, How to Win Friends and Influence People, se spune că este cea mai bine vândută carte de dezvoltare personală din toate timpurile. Dar, dintr-un punct de vedere modern, „dezvoltare personală” este un termen impropriu și nu este sintagma folosită de Carnegie. Ea a fost folosită pentru a desemna genul de literatură creat de succesul răsunător al cărții How to Win Friends and Influence People. Culmea este că Dale Carnegie nu ar aproba toate sfaturile adesea întâlnite în literatura motivațională de astăzi. El susținea că acțiunea trebuie să izvorască din interesul autentic față de ceilalți. El vorbea despre principii derivate din mulțumirea profundă de a-i ajuta pe ceilalți să atingă succesul. Astfel, cartea How to Win Friends and Influence People ar trebui numită, mai degrabă cea mai bine vândută carte de dezvoltare sufletească din lume. Pentru că marea realizare a lui Carnegie a fost extragerea laturii sufletești a Regulii de aur. Principiile de la baza Regulii de aur depășesc aria dezvoltării personale și a autopromovării. Ele sunt instrumente expresive destinate progresului constant în conversațiile, colaborările sau compania dumneavoastră. Implicațiile acesteia sunt semnificative. Prin punerea în practică a acestor principii nu veți deveni doar o persoană mai convingătoare, cu mai multă influență în viețile celorlalți; veți face o faptă bună în fiecare zi. Imaginați-vă acest efect multiplicat cu numărul de interacțiuni zilnice pe care era digitală vi le pune la dispoziție. Imaginați-vă ce efect ar avea aceste principii dacă toți angajații dintr-o organizație le-ar urma. Nu este puțin lucru să ne câștigăm prieteni și să devenim influenți în ziua de astăzi. Este singura cale eficientă și constantă de a progresa în relațiile cu ceilalți, Într-o lume în care oportunitățile apar și dispar continuu. Și apoi, există vreo poveste de succes care să nu înceapă de la relațiile cu ceilalți? Pag. 7 – 11 |