„Jim Collins este, probabil, cel mai citit autor de literatură economică din lume″, scria The Economist în 2004 — și nu fără motiv. Căci în câțiva ani de la apariție, ediția în limba engleză a acestei cărți se vânduse deja în peste 3 milioane de exemplare. Iar de atunci și până în prezent a fost tradusă în 35 de limbi, devenind rapid un bestseller în întreaga lume.
Peter Drucker o descria astfel: „Această carte, bine scrisă și bazată pe o cercetare atentă, dovedește netemeinicia celor mai multe false teorii din managementul actual — de la cultul supraomului aflat în poziția de CEO, până la cultul față de IT și mania fuziunilor și achizițiilor. Mediocritatea nu poate deveni competență, dar competența se poate transforma în excelență.“
Bazată pe un proiect de cercetare extins pe durata a 5 ani, această carte a fost rezultatul eforturilor de analiză a peste 1 400 de companii incluse în Fortune 500, din care — în final — numai 11 au îndeplinit criteriile de excelență în afaceri. Iar rezultatele acestor eforturi de cercetare nu au întârziat să apară.
În anul publicării, Excelența în afaceri a fost desemnată de BusinessWeek printre primele 10 lucrări de afaceri din SUA. Apoi s-a menținut ani de zile în topul New York Times al celor mai bine vândute cărți de non-ficțiune. Editura HarperCollins, care a publicat ediția originală, o nominalizează și astăzi printre lucrările sale economice cu un imens succes. Iar USA Today o includea în 2005 printre titlurile care înregistraseră cele mai mari vânzări. În 2006, Wall Street Journal a cotat cartea de față printre primele 10 din domeniu. În 2007, se afla printre primele 10 titluri de afaceri și investiții, vândute pe internet.
Iată o carte perenă, care nu este doar un obiect de studiul în cadrul programelor MBA. Avem în față una dintre acele cărți pe care managerii și liderii corporațiilor le citesc și recitesc mereu, în ciuda trecerii timpului.
|