Cartea conține sfaturi pragmatice, aplicabile atât în viața personală, cât și în cea profesională, referitoare la relațiile interumane. Mai concret, teoria cărții afirmă că nu contează ce anume faci pentru alții, ci motivul pentru care procedezi așa. Asta, deoarece oamenii simt diferența dintre gesturile exterioare și justificarea lăuntrică a interlocutorului. Și dacă te prefaci, nu te vor urma. Dar cel mai amăgitor lucru este faptul că nici măcar tu nu-ți dai seama de fisura logică ce te îndeamnă să te izolezi de ceilalți, ca și cum ai fi închis într-o capsulă. De acolo, aflat la adăpostul propriilor scuze, îi poți învinovăți pe cei din jur de tot ceea ce nu merge bine în viața ta. Începi să te trădezi pe tine însuți. Nu te mai poți concentra asupra obiectivelor stabilite. Trădarea de sine poate deveni un obicei!
Pentru a găsi ieșirea din capsulă și a rămâne pentru totdeauna în afara ei, singura opțiune viabilă pe termen lung este aceea de a te transforma pe tine însuți – atât ca persoană, cât și ca lider. Iar această carte pune la dispoziția cititorilor toate strategiile și tacticile necesare pentru succesul relațiilor interumane.
Arbinger este un institut internațional care susține organizațiile, comunitățile, familiile și indivizii, dar și profesioniștii care lucrează în domeniu, în rezolvarea implicațiilor negative cauzate de iluzionarea sinelui — o problemă destul de puțin cunoscută, dar foarte răspândită în lume.
Institutul are sediul central în SUA, dar operează prin sucursale în multe alte țări, precum Marea Britanie, Franța, Germania, Olanda, Israel, Africa de Sud, India, Singapore, Malaezia, Australia, Noua Zeelandă, Taiwan, China, Coreea, Japonia, Mexic și Canada.
În cadrul institutului, lucrează specialiști din domenii foarte variate — afaceri, drept, economie, filozofie, mediu familial, educație, training profesional și psihologie. Aceștia provin din diverse regiuni geografice și diferite culturi naționale. Ceea ce îi unește este pasiunea pentru ideile pe care le promovează institutul.
Arbinger oferă atât cursuri pentru public, servicii de consultanță și sesiuni de instruire pentru firme, cât și intervenții concrete în organizații. Institutul are clienți foarte diverși — de la persoane particulare până la mari companii și instituții guvernamentale ale lumii.
Materialele informative publicate de Institutul Arbinger au rolul de a educa oamenii în privința conceptului de amăgire a sinelui, scop pentru care această instituție a elaborat o întreagă metodologie.
Soluțiile prezentate de institut rezultă dintr-un deceniu de explorare a acestui domeniu, prin intermediul unei echipe internaționale de experți. Noua teorie, care s-a definitivat treptat, a început deja să pătrundă în conștiința publicului. Încă din anii 1990, Arbinger explică aceste noi cunoștințe în fața a numeroase persoane și organizații din întreaga lume. |