Mistica ebraica si deschiderea cerurilor
Mistica Ebraică şi Deschiderea Cerurilor te va iniţia într-o
călătorie transformatoare prin care vei experimenta puterea de schimbare
a vieţii personale, creând, totodată, conexiuni profunde cu Divinitatea
şi Universul. |
60.00 45.00 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Cartea, scrisă într-un limbaj clar şi concis, îţi oferă o abordare simplă şi accesibilă a practicilor kabbalistice, mistice şi extatice, fără a necesita cunoştinţe de limbă ebraică. Tehnicile prezentate sunt uşor de urmărit şi necesită doar un minim de timp şi efort. Acest ghid cuprinzător îţi va oferi instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a debloca şi activa potenţialul spiritual precum şi a experimenta beneficiile profunde ale acestei înţelepciuni ancestrale. Indiferent dacă eşti în căutarea unei noi căi spirituale sau doreşti doar să-ţi extinzi cunoştinţele existente, descoperă această lectură esenţială care îţi va îmbogăţi sufletul și mintea! |
Cuprins:
INTRODUCERE ... 9 PUTEREA PROFETICĂ ... 21 KABBALA PROFETICĂ ... 49 DIVINAŢIE ... 59 HARTA MISTICĂ A SUFLETULUI ... 79 TEHNICI PRELIMINARE ... 121 CUBUL UNIVERSAL ... 135 MISTICĂ ... 147 NUMEROLOGIE ... 159 ARBORELE PERSONAL ... 179 RITUALURI ŞI PROCEDURI ... 195 DICŢIONAR ... 233 |
Fragment:
KABBALA PROFETICĂ În ultima parte a secolului al XIII-lea, pe vremea când Kabbala teosofică, principalul component al Kabbalei, care avea ca scop înţelegerea şi afectarea lumii divine, înflorea, a apărut şi o tradiţie kabbalistică alternativă cu un accent diferit. Curentul a crescut considerabil, pentru a ajunge în sfârşit la epoca sa de aur la începutul secolului al XIV-lea. Principalul exponent al acestei tradiţii a fost Abraham Abulafia. În timp ce kabbaliştii teosofici şi-au concentrat atenţia asupra potenţelor care alcătuiau tărâmul divin, Abulafia şi-a îndreptat atenţia spre cultivarea unui sistem mistic care ar putea ajuta pe cineva la atingerea unei stări de unio mystica, unire cu Dumnezeu, pe care el a identificat-o drept profeţie. El şi-a numit, astfel, sistemul „Kabbala profetică'' (kabbala nevu”it), deşi oamenii de ştiinţă moderni s-au referit la ea drept „Kabbala extatică'', în măsura în care are ca scop producerea unei stări de extaz mistic, în care graniţele care separă sinele de Dumnezeu sunt depăşite. Kabbala profetică, potrivit lui Abulafia, cuprinde două părţi: kabbalat ha-sefirot şi kabbalat ha-Şemot; prima este primară în timp, dar cea de-a doua este primară ca importanţă. Abulafia critică aspru kabbaliştii teosofici care interpretează sefirele ca potenţe care alcătuiesc divinul. Prin contrast, potrivit lui, sefirele reprezintă intelectele separate din lanţul cosmologic. Contemplarea sefirelor are ca rezultat debordarea intelectuală care facilitează atingerea conştiinţei profetice, care este caracterizată, în esenţă, ca înţelegerea numelui divin. Procesul de intelectual permite astfel misticului să se unească cu divinul. În măsura în care acest proces facilitează unirea sinelui cu sursa sa divină, Abulafia descrie uneori entităţile sefirotice ca stări psihologice interiorizate. Există o simetrie perfectă între axa cosmologică externă şi cea psihică internă. Important de sesizat este faptul că, în această perioadă, a apărut „Zoharul'', un monument al literaturii kabbalistice, probabil scris sau compilat de Moshe de Leon. Această lucrare oferă baze solide pentru construirea unei doctrine kabbalistice pure şi desprinse de tradiţia talmudică. Noi doctrine sunt elaborate în jurul Zoharului. Apare acum un impuls prin care o nouă generaţie de kabbalişti este modelată. Ea deţine şi foloseşte elemente desprinse oarecum de tradiţia talmudică. Cei din această generaţie introduc, analizează şi sintetizează în practică doctrina kabbalistică realizând texte precum: Sefer ha Zohar, Sefer Yeţirah şi Sepher ha Bahir. Scopul acestor texte este Devequt, unirea concretă cu Creatorul, prin extazul provocat, unire în care individualitatea umană se predă răpirii, scufundării în conştiinţa divină. În această Kabbala nu se mai caută simbolismul ermetic alegoric al frazelor din Tora, ci mai degrabă cum, plecând de la literele care compun aceste propoziţii, să eliberăm energia divină pe care o conţin, pentru a provoca extazul. Din această formă de Kabbala ies două lucruri principale: extazul şi profeţia. Este evident că finalitatea Kabbalei profetice este extazul prin unirea totală cu conştiinţa divină. în Kabbala profetică fiecare literă cuprinde o lume întreagă, care se dezvăluie în timpul meditaţiei. Astfel, limbajul sacru este transformat într-un intermediar transcendental între suflet şi Dumnezeu; apoi, se dezvăluie misterele Creaţiei trecute, prezente şi viitoare. Face ca practicantul să perceapă, într-un mod conştient, o parte din lumea luminii divine care apoi îi inundă inima şi spiritul. |