Reed Hastings este antreprenorul care a revoluționat industria
divertismentului din 1997, când a înființat Netflix, fiind președinte și
director executiv al companiei din 1999. Prima sa companie, Pure Software, a
fost lansată în 1991 și a fost achiziționată chiar înainte de lansarea Netflix.
Hastings a fost membru al Consiliului Educațional al Statului California din
2000 până în 2004 și este un filantrop activ în sectorul educației. A fost
membru de consiliu în cadrul câtorva organizații educaționale, printre care se
numără Dreambox Learning, KIPP Foundation și Institutul Pahara. Ș;i-a luat
licența la Bowdoin College, în 1983, și masteratul în inteligență artificială
la Stanford University, în 1988. Între Bowdoin și Stanford, Reed a fost
profesor voluntar Peace Corps în sudul Africii.
Erin Meyer este autoarea The Culture Map: Breaking Through the Invisible
Boundaries of Global Business și profesor în cadrul INSEAD, una dintre cele mai
importante școli de afaceri internaționale din lume. Studiile ei au fost
publicate în Harvard Business Review, The New York Times și pe Forbes.com. În
2019, Meyer a fost selectată de Thinkers50 drept unul dintre cei mai influenți
cincizeci de gânditori antreprenoriali din lume. Ș;i-a luat diploma de master în
administrarea afacerilor la INSEAD în 2004, iar în prezent locuiește în Paris,
Franța. În 1994 și 1995, Meyer a fost profesor voluntar Peace Corps în sudul
Africii.
Prin alternarea de secțiuni cu Meyer, care oferă rafinament pe baza a peste
200 de interviuri la nivelul Netflix, Hastings descrie în detaliu crearea
metodei Netflix, de la angajarea celor mai bune talente creative, cu salarii
mari, până la creșterea gradului de sinceritate prin feedback frecvent și
eliminarea treptată a verificărilor care înăbușă inovarea. Fascinanta poveste a
unei abordări contraintuitive care, aparent, funcționează.
• Kirkus Reviews
Am avut onoarea de a învăța chiar de la Reed și de a studia cultura
Netflix. Perspectivele oferite în această carte sunt de neprețuit pentru
oricine încearcă să creeze și să mențină o cultură organizațională.
• Satya
Nadella, director executiv al Microsoft
Pe măsură ce epoca informației reduce ciclurile de producție și comprimă
intervalele de timp, cea mai importantă întrebare de business a erei noastre se
referă la modul în care putem continua să inovăm. În această carte excelentă,
Reed Hastings și Erin Meyer dau răspunsul. Trasează o metodologie dovedită,
sistematică pentru construirea, menținerea și îmbunătățirea unei culturi
globale deosebit de inovative. O lucrare uimitoare. Bravo!
• Ben Horowitz,
cofondator al Andreessen Horowitz
Să lăsăm deoparte reinventarea televiziunii; adevărata realizare a lui Reed
Hastings este reinventarea culturii corporative, iar în Regula fără
reguli, Reed dezvăluie toate tacticile și procesele pe care le-a folosit
pentru a face din Netflix una dintre cele mai inovative companii ale secolului
XXI. O carte clară, convingătoare, fascinantă (așa cum îi șade bine unei cărți
despre Netflix) și pe care nu-ți vine să o lași din mână; Regulă fără
reguli este cartea pe care îmi doresc să o fi citit la vremea când
lansam afacerea și pe care o voi da fiecărui director executiv cu care lucrez.
Este pur și simplu o lectură obligatorie pentru orice director de companie.
• Marc Randolph, cofondator al Netflix și autor al That Will Never Work: The
Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea |