Tracțiune (carte tipărită)
Preia controlul afacerilor tale
Potrivit autorului, sfaturile din această carte ți se potrivesc mănușă dacă: conduci o organizație de dimensiuni mici sau mijlocii, orientată spre creștere, dispusă să accepte critica și dispusă să se schimbe, cu venituri între 2 și 50 de milioane de dolari și cu un număr de angajați între 10 și 250. |
47.00 38.54 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Cartea se adresează în primul rând antreprenorilor și cuprinde și o dedicație adresată lor:
„Am un mare respect pentru tine, antreprenorule. Îți asumi riscuri, ești motorul economiei, îți menții țara în avanposturile inovației și sacrifici totul pentru a-ți îndeplini visurile. Drept rezultat, creezi majoritatea locurilor de muncă și le oferi oamenilor posibilitatea de a-și îndeplini la rândul lor visurile. Pasiunea și țelul meu sunt să te ajut să reușești. Așadar, să pornim în această călătorie închipuindu-ne cum ar arăta compania ta după implementarea SOA.”
Potrivit autorului, sfaturile din această carte ți se potrivesc mănușă dacă: conduci o organizație de dimensiuni mici sau mijlocii, orientată spre creștere, dispusă să accepte critica și dispusă să se schimbe, cu venituri între 2 și 50 de milioane de dolari și cu un număr de angajați între 10 și 250.
Gino Wickman îți promite că:
„După SOA, vei lua decizii mai rapide pentru a schimba oamenii, strategia, sistemele și procesele, după caz. Te va ajuta să reduci complexitatea inutilă, să identifici și să elimini factorii de distragere a atenției, să identifici și să rezolvi orice problemă și să menții implicarea și concentrarea ta și a oamenilor asupra unei singure viziuni.
Cele Ș;ase Componente-Cheie ale Sistemului Operațional Antreprenorial (SOA) acționează direct asupra rădăcinilor celor mai importante șase aspecte ale afacerii tale, întărindu-le și eliminând toate problemele simptomatice prin rezolvarea celor reale. SOA este o metodă – este chiar un mod de viață – care te va ajuta să-ți consolidezi viziunea și să construiești o organizație mai puternică. Înțelegând mai întâi și apoi implementând cele învățate, vei reuși să monitorizezi cu exactitate pulsul companiei tale și să știi cu adevărat ce se întâmplă.”
Gino Wickman este un antreprenor american originar din Livonia, Michigan care și-a dedicat viața aflării secretelor afacerilor prospere. La 25 de ani a preluat frâul afacerii familiei sale, care era cufundată în datorii și avea nevoie evidentă de ajutor. După ce a repus-o pe picioare și a condus-o timp de șapte ani, Wickman și partenerii săi au vândut compania. Pe baza acestei experiențe, Gino Wickman a dezvoltat Sistemul de Operare Antreprenorial ® (SOA), o metodă practică care ajută companiile să atingă măreția în afaceri și care este folosită astăzi de mai mult de 60.000 de companii.
Cartea este structurată în 10 capitole după cum urmează:
Capitolul 1: Sistemul de operare antreprenorial. Consolidarea celor șase componente-cheie
În acest capitol vei face cunoștință cu cele șase componente cheie ale oricărei afaceri sau mai pe scurt cu SOA:
Acestea sunt:
1. Viziunea sau imaginea clară a direcției în care se îndreaptă afacerea și a modului în care va ajunge acolo; 2. Oamenii sau ajutoarele tale în a-ți construi afacerea; 3. Datele sau parametrii care te ajută să îți gestionezi afacerea; 4. Problemele sau obstacolele pe care trebuie să le înfrunți pentru a-ți realiza viziunea; 5. Procesele sau metoda ta de a face afaceri; 6. Tracțiunea sau forța de tracțiune a liderilor care știu cum să determine concentrarea, responsabilitatea și disciplina organizației lor.
Tot aici vei putea afla poziția în care se află organizația ta în acest moment completând Chestionarul de Control Organizațional și vei afla definiția unei afaceri de succes:
„Afacerile de succes funcționează cu o viziune precisă, care este împărtășită de toată lumea. Ele au oamenii potriviți în posturile potrivite. Ele cunosc pulsul operațiunilor lor, urmărind și gestionând săptămânal câteva cifre. Ele identifică și rezolvă problemele prompt, într-un mediu deschis și sincer. Își documentează procesele și se asigură că sunt urmate de toată lumea. Stabilesc priorități pentru fiecare angajat și creează un nivel ridicat de încredere, comunicare și responsabilitate pentru fiecare echipă.”
Capitolul 2: Dă drumul lianei
În acest capitol vei afla ce înseamnă un salt de credință, vei afla de asemenea că nu poți să câștigi fără să riști și să ai încredere că vei reuși, fără să ai încredere în tine, fără să delegi și fără să accepți critica. Tot aici vei descoperi care sunt cele 5 calități esențiale pe care trebuie să le aibă echipa de conducere a organizației tale:
1. Simplifică; 2. Deleagă; 3. Anticipează; 4. Sistematizează; 5. Structurează;
Capitolul 3: Componenta viziunii. Se vede ce spui?
Odată cu acest capitol vei începe să înțelegi mai bine fiecare dintre cele șase componente esențiale ale unei afaceri care alcătuiesc SOA. Autorul îți va dezvălui în capitolul de față câteva chestiuni esențiale cu privire la viziune, cum trebuie să fie ea pentru a te ajuta în construirea unei afaceri prospere, dar și cum să le-o transmiți angajaților. Regula de bază este ca aceasta să fie simplă și foarte clară pentru că numai astfel vei putea lua decizii mai bune în privința oamenilor, proceselor, finanțelor, strategiilor și clienților.
Pentru a respecta această regulă, viziunea trebuie să răspundă la 8 întrebări:
1. Care sunt valorile tale fundamentale? 2. Care este centrul atenției tale? 3. Care este obiectivul tău pe următorii 10 ani? 4. Care este strategia ta de marketing? 5. Care este tabloul tău pe trei ani? 6. Care este planul tău pe un an? 7. Care sunt pietrele trimestriale? 8. Care sunt problemele tale?
Autorul îți oferă pe parcursul acestui capitol răspunsuri detaliate la fiecare dintre aceste întrebări. Micile povestiri și exemple despre antreprenori și afacerile lor te vor ajuta să îți faci ordine în gânduri și să stabilești foarte clar și precis ce îți dorești să faci și cum ai de gând să-ți pui în practică planurile. Vei fi ajutat să îți stabilești obiectivele și valorile fundamentale, să îți dai seama ce se află în centrul atenției tale, dar și să îți alcătuiești o strategie de marketing. Vei fi ajutat totodată să îți întocmești un plan pe un an, pe trei ani, pe 10 ani, astfel încât niciun aspect al afacerii tale să nu mai fie lăsat la voia întâmplării. La sfârșitul acestui capitol vei primi toată informația furnizată pe parcursul lui într-o formă succintă, intitulată: Organizatorul Viziunii/Tracțiunii TM, care o va face mai ușor de urmărit și de pus în practică.
Capitolul 4: Componenta oameni. Înconjoară-te de oameni de calitate
Oamenii sunt cu siguranță o componentă de bază a reușitei oricărei afaceri. Potrivit autorului, totul se reduce la avea oamenii potriviți în posturile potrivite, iar oamenii potriviți sunt cei care împărtășesc valorile fundamentale ale companiei, în timp ce postul potrivit înseamnă că fiecare dintre angajați își folosește pasiunea și cele mai bune abilități și că rolurile și responsabilitățile asumate sunt în concordanță cu Abilitatea lor Unică® . Autorul te va îndruma să manageriezi situațiile cu care te poți confrunta chiar în momentul de față și anume: să ai o persoană potrivită pe postul nepotrivit, să ai o persoană nepotrivită pe postul potrivit sau să ai persoana nepotrivită în postul nepotrivit.
Tot aici vei afla cum să angajezi, să concediezi, să evaluezi, să recompensezi și să recunoști întreg personalul pe baza valorilor fundamentale și a Abilităților Unice®, vei găsi „analizatorul de persoane”, un instrument foarte util care te va ajuta să îți rezolvi problemele legate de personal și vei învăța să aplici „regula celor trei lovituri.” De asemenea vei afla de ce este atât de important pentru o companie să aibă în structură și un vizionar și un integrator și să te folosești de diagrama de responsabilități în loc de organigramă.
Capitolul 5: Componenta date. Siguranța cifrelor
De aici vei afla cum să îți formulezi și gestionezi datele, pentru a-ți monitoriza afacerea constant și precis, astfel încât să poți acționa eficient. Nu vei mai avea de-a face cu presupuneri, opinii subiective, emoții și orgolii. Tabelul de scor va fi tot ce vei avea nevoie pentru a-ți monitoriza precis și eficient afacerea. Folosește modelul din carte pentru a-l realiza și află de ce este mai practic și mai avantajos ca fiecare om să aibă un număr.
Capitolul 6: Componenta probleme. Hotărăște!
Conform autorului, capacitatea ta de reușită este direct proporțională cu capacitatea de rezolvare a problemelor. Cu cât ești mai bun la rezolvarea problemelor, cu atât vei avea mai mult succes. De aceea, autorul îți oferă aici alte două instrumente SOA care îți vor ușura munca în administrarea propriei afaceri: este vorba despre disciplina de a crea o Listă a Problemelor și Pista de Rezolvare a Problemelor. Tot aici vei descoperi ceea ce Gino Wickman numește „cele 10 porunci ale rezolvării problemelor”, o serie de 10 sfaturi utile pentru orice manager de succes, dar și pista IDR - pista de rezolvare a problemelor: identifică, discută și rezolvă.
Capitolul 7: Componenta procese. Cum să găsești metoda potrivită
Potrivit autorului, o organizație tipică funcționează printr-o serie de procese esențiale. Modul în care se îmbină aceste procese reprezintă sistemul unic al organizației. Pentru ca totul să funcționeze la perfecție, trebuie să ai capacitatea de a sistematiza. Așadar, în acest capitol vei descoperi diferite modalități de a-ți îmbunătăți procesele, de a le simplifica, de a aplica tehnologia asupra lor și, cel mai important, de a le face consecvente pentru întreaga organizație. Vei învăța să identifici procesele fundamentale din compania ta și să le documentezi în așa fel încât angajații tăi să devină mai consecvenți și mai eficienți în cadrul organizației. Dar motivul principal pentru care trebuie să faci asta este faptul că afacerea ta trebuie să ajungă să se susțină de la sine. Trebuie să funcționeze în absența ta. Dacă tu ai dispărea mâine, cineva ar trebui să poată prelua afacerea cu ușurință chiar de unde a rămas, iar tu trebuie să te asiguri din timp de asta.
„Când toți își urmează procesul, este mult mai ușor pentru manageri să gestioneze, să depaneze, să identifice și să rezolve problemele și, prin urmare, să dezvolte afacerea.”
Capitolul 8: Componenta tracțiune. De la luftmensch la acțiune!
Cei mai mulți lideri știu că, prin impunerea disciplinei și a responsabilității în cadrul organizației, oamenii se vor simți un pic inconfortabil, însă, potrivit autorului aceasta este partea inevitabilă a obținerii tracțiunii. Dacă poți accepta faptul că le vei crea oamenilor un mic disconfort, pentru o scurtă perioadă de timp, soluția este clară. Trebuie să introduci două practici simple, mai exact: pietrele (priorități esențiale pentru companie) și ședințele Meeting Pulse. Despre fiecare dintre aceste practici autorul vorbește pe larg în acest capitol. Vei învăța să îți stabilești prioritățile dar și să eviți anumite capcane și probleme în stabilirea lor și te vei convinge că nu toate ședințele reprezintă o pierdere de vreme așa cum consideră multă lume. Vei descoperi ce înseamnă Ș;edința de nivel 10 și Ș;edința de Monitorizare, și tot ce trebuie să știi în legătură cu scopul, planificarea și organizarea lor.
Capitolul 9: Îmbinarea tuturor componentelor. Marea călătorie
Potrivit autorului, „magia” acestei metode constă în consolidarea tuturor elementelor cheie ale unei afaceri: Viziune, Oameni, Date, Probleme, Procese și Tracțiune. Dacă vei reuși să faci acest lucru, nemulțumirile tale legate de lipsa timpului și controlul afacerii se vor diminua. Nemulțumirile în privința angajaților vor dispărea, pentru că vei fi înconjurat de oamenii potriviți în posturile potrivite. Vei trece în sfârșit de plafonul de care te-ai tot lovit, îți vei transforma activitățile de zi cu zi și, în cele din urmă, vei realiza viziunea organizației. Autorul te avertizează însă că traseul până la optimizarea completă a celor șase componente nu va fi ușor, și că nu ar trebui să te lași descurajat de momentele în care ți se va părea că, în ciuda eforturilor, nu există nici un progres.
Pentru a monitoriza progresul afacerii tale, Gino Wickman îți recomandă folosirea Chestionarului de Control Organizațional. Cu ajutorul lui vei putea identifica mereu verigile slabe și vei putea lucra ulterior la consolidarea lor. Cu toate acestea, autorul îți atrage atenția în această etapă că nu doar construirea afacerii este importantă:
„Călătoria de construire a unei afaceri mărețe nu își are importanța în destinație. Desigur, îți dorești să fie extrem de profitabilă și să-ți aducă bunăstare și ție, și celorlalți. Totuși, pe parcurs, trebuie să te bucuri de influența pe care o vei avea asupra vieții oamenilor. Trebuie să te entuziasmezi de valoarea pe care o vei aduce clienților tăi, să te bucuri de plăcerea pură de a practica jocul afacerilor și să fii capabil să te mândrești cu sistemul creat de tine, care se susține singur. Odată ce ai o afacere care nu are nevoie de tine ca să-și schimbe vitezele – o entitate de sine stătătoare – vei avea mai mult timp liber pentru tine. Călătoria ar trebui să fie plăcută. Dacă gonești ca să ajungi mai repede la destinație, vei fi cu siguranță dezamăgit.”
Capitolul 10: Să pornim la drum
În ultimul capitol al cărții autorul face o recapitulare a celor 7 instrumente principale de lucru, pe care le-ai deprins din carte și a rolului fiecăruia dintre ele în construirea afacerii:
1. Diagrama cu responsabilități (care include analizatorul de persoane și ÎVC) 2. Pietrele 3. Ș;edința De Monitorizare (care include IDR, ședința de nivel 10, întâlnirile trimestriale și anuale) 4. Tabelul de scor 5. OT/V (care include valorile fundamentale, centrul atenției, obiectivul pe 10 ani, strategia de marketing, tabloul pe trei ani și planul pe un an) 6. Documentarea procesului în trei pași 7. Fiecare are un număr
Folosirea acestora în combinație cu cele 12 instrumente suplimentare de sprijin te va ajuta să obții rezultate din ce în ce mai bune. Iată tabloul afacerii tale întrevăzut de autor pentru momentul în care ai reușit să implementezi toate aceste instrumente:
„Imaginează-ți că toate instrumentele menționate mai sus au fost implementate pe deplin. În fiecare trimestru ții o ședință de o zi cu echipa de conducere, în care rezolvați toate problemele-cheie, revizuiți pietrele ultimului trimestru și le stabiliți pe cele din trimestrul următor, devenind din ce în ce mai buni la fiecare ciclu de 90 de zile. În fiecare an, faceți o ședință de planificare foarte eficientă în care puneți în discuție fiecare aspect al O/VT și pregătiți un plan solid pentru anul următor, toată lumea fiind pe aceeași lungime de undă.
Angajezi, concediezi, evaluezi, recompensezi și recunoști meritele tuturor, în baza valorilor fundamentale și utilizând analizatorul de persoane pentru toate deciziile legate de oameni. Pe măsură ce organizația crește, faci schimbările necesare în cadrul diagramei cu responsabilități, concentrându-te în primul rând pe structură și în al doilea rând pe oameni, asigurându-te că persoanele potrivite ocupă posturile potrivite.
Participi la ședința săptămânală de nivel 10 împreună cu echipa de conducere, analizând tabelul de scor pentru a te asigura că toate cifrele sunt pe drumul cel bun. Revizuiești pietrele, ca să te asiguri că respectă traseul. Rezolvi toate problemele relevante ale săptămânii. Drept rezultat, funcționați bine ca echipă. În plus, fiecare departament procedează identic.
La fiecare 90 de zile, organizezi o întâlnire pe tema stării companiei. Acest lucru face ca toată lumea să rămână pe aceeași lungime de undă și să împărtășească aceeași viziune. Fiecare persoană își stabilește și își îndeplinește propriile pietre. Compania se dezvoltă. Îți atingi obiectivele și construiești o companie excelentă.
Acest tablou este realizabil. Ține doar de adoptarea fiecărui instrument, în ordinea pe care am prezentat-o aici.” |