majoritatea e: Comandantul
Ea este magicianul organizat pe care ai vrea să-l ai
în orice echipă. Concentrată pe partea administrativă și obsedată de detalii,
ea este o excelentă șefă de echipă sau manager de afaceri. Este gata să se
ocupe și de cel mai nesemnificativ element al proiectului și poate gestiona cu
dibăcie orice afacere.
PROVOCAREA EI: Poate avea tendința de a controla până în cel
mai mic detaliu și e destul de rigidă în decizii. Flexibilitatea nu e punctul
ei forte și imprevizibilul o înspăimântă.
majoritatea f: Altruista
Altruistă și filantroapă, țelul ei suprem nu este
profitul, ci schimbările benefice pe care le poate aduce în viața oamenilor.
Împarte bunătate și gânduri pozitive și speră să aibă un impact major asupra
lumii. Știe că a primit un rol în salvarea planetei și are de gând să-l joace
cum poate ea mai bine. Își dorește să contribuie la bunăstarea tuturor celor
din jurul ei (familie, apropiați, clienți).
PROVOCAREA EI: Dacă simte că acțiunile ei nu au un impact
major asupra lumii, se va descuraja repede, iar țelu-rile ei i se vor părea
lipsite de sens. De asemenea, îi poate fi greu să-și privească afacerea dintr-o
perspectivă materială chiar dacă doar în acest fel poate dărui lucruri minunate
oamenilor. Tinde să pună prea mare presiune pe ea și să creadă că doar ce face
ea contează cel mai mult.
majoritatea g: Creatoarea
Este o artistă și o adevărată gânditoare care Iubește
neconvenționalul. Are darul de a ieși din tipare și de a crea frumosul din
nimic. Adoră să se implice trup și suflet în fiecare proiect și nu se gândește
la nimic altceva atunci când creează.
PROVOCAREA El: De obicei se concentrează total pe procesul
creator, așa că neglijează partea organizatorică a afacerii, cum ar fi
instrumentele necesare, aspectele administrative etc.
majoritatea h: Mesagera
Adoră să transmită idei, chiar dacă nu sunt ale ei.
Mesagerii sunt de obicei pricepuți în marketing și au talentul de a pune cap la
cap ideile și conceptele altora și de a le transforma în branduri care au mare
priză la public. Se pricepe de minune să creeze materiale distractive și
captivante, iar abilitățile ei de comunicare sunt de nota 10.
PROVOCAREA EI: Uneori se concentrează prea mult pe
modalitățile de transmitere a mesajului, iar mesajul propriu-zis se pierde pe
parcurs.
Am ajuns abia la finalul primului capitol și deja am făcut
un pas important. Haideți să continuăm în același ritm și să creăm lucruri pe
care oamenii le vor îndrăgi.
Pentru gestionarea cu succes
a finanțelor, trebuie să monitorizezi cu atenție toate facturile, cheltuielile,
chitanțele și toate celelalte documente financiare.
Iată câteva întrebări pe care
ar trebui să ți le pui când începi procesul de organizare:
• Când primești facturile?
• Care este termenul de plată pe
care îl soliciți?
• Respectă clienții acest
termen de plată?
• Ai un card de credit separat
pentru cheltuielile pe firmă?
• Vei folosi PayPal, Square sau
accepți cecuri?
Acestea sunt informații pe care
trebuie să le știi neapărat!
Dar înțeleg: dacă facturile
sunt mai ușor de gestionat, e greu totuși să urmărești fiecare chitanță și
cheltuială, nu? Mai ales dacă ești mereu pe drumuri sau dacă geanta ta uriașă
pare mai degrabă o gaură neagră pentru chitanțe.
Din fericire, există o modalitate
sigură de a ține pasul cu cheltuielile: se numește Shoeboxed, am menționat-o
mai devreme. Această aplicație utilă mă ajută să-mi arhivez chitanțele
electronic și-mi permite să le mut pe QuickBooks, unde are și contabilul meu
acces, reușind astfel să mențină registrele la zi și să finalizeze situațiile
financiare la timp.
— Stai așa. Ce sunt situațiile
astea financiare de care zici că am nevoie, Natalie?
Conform terminologiei
financiare, declarațiile financiare înregistrează activitatea financiară a unei
afaceri și rezultatele sau efectele conduitei financiare. Pe înțelesul tuturor,
ele sunt ca o hartă care-ți arată de unde au venit banii, unde s-au dus și unde
sunt acum. Simplu!
Mai târziu, vom studia mai în
detaliu situația declarațiilor tale financiare lunare. Dar înainte să începem,
vreau să-mi promiți ceva, draga mea învingătoare. Dacă nu-ți verifici regulat
situațiile financiare, vreau să-mi promiți că vei citi următorul capitol cu
mare atenție: nu sări peste paragrafe și nu citi printre rânduri. Și-ți promit,
în schimb, că îți voi explica totul cât mai simplu cu putință, urmând să ne
concentrăm apoi pe lucruri mult mai plăcute decât finanțele și analizele
financiare.
Știu că finanțele sunt
plictisitoare și dificile, dar, atunci când îți înțelegi cheltuielile, te simți
mai stăpână pe tine și mai bine informată. Ajungi într-un loc magic unde poți
lua decizii mai bune pentru afacerea ta.
Poate că te întrebi unde poți
găsi aceste situații finan-ciare de care tot vorbesc.
Bine de știut: Nu mai ai nevoie
de un contabil pentru a emite un set oficial de situații financiare în fiecare
lună, da-torită unor programe performante pe care le poți folosi. Voi include
câteva recomandări; folosește, totuși, programele care sunt acreditate în țara
ta. Consultantul tău financiar sau software-ul de consultanță financiară te pot
ajuta cu toate lucrurile de care ai nevoie:
• Un cont de câștiguri și
pierderi (cu alte cuvinte o adeverință de venit) pentru o lună, care include
fiecare tranzacție
• o adeverință de venit pentru
fiecare lună
• o adeverință de venit care
compară rezultatele lunare cu bugetul
• Un bilanț contabil |