Angajează și păstrează
21 de tehnici eficiente ca să lucrezi cu cei mai buni
Angajează și păstrează. 21 de tehnici eficiente ca să lucrezi cu cei mai buni este o carte practică, scrisă de un manager de top la nivel internațional, care știe că sănătatea unei companii ține în egală măsură de performanță și de continuitate. |
37.00 27.75 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Cartea de față este rezultatul a 30 de ani de experiență în domeniul managementului. în tot acest timp, Brian Tracy a format generații de manageri, pe care i-a inițiat în arta de a selecta cei mai buni angajați pentru companiile lor. Dar marea provocare a unui lider cu viziune nu se oprește la a-i identifica și recruta pe cei mai capabili, ci țintește mai departe: cei mai buni au nevoie de motivație interioară pentru a crește și pentru a face parte din povestea companiei pe termen lung. Angajează și păstrează. 21 de tehnici eficiente ca să lucrezi cu cei mai buni este o carte practică, scrisă de un manager de top la nivel internațional, care știe că sănătatea unei companii ține în egală măsură de performanță și de continuitate. Lasă-te ghidat de principiile lui Tracy și descoperă cum îți poți modela propria organizație, rapid și sigur, în jurul acestor valori. |
Cuprins:
Prefață ... 11 Introducere: Abilitatea fundamentală ... 15 1. Transformă selecția în prioritatea nr. 1 ... 19
2. Analizează postul ... 25 încheiere: Cum să le aduci pe toate laolaltă ... 121 |
Fragment:
Una dintre regulile pentru a face angajări bune este următoarea: „Angajează greu și concediază ușor." Nu te grăbi să iei o decizie înainte de angajare. Dar, dacă devine evident că ai greșit, atunci grăbește-te să transferi acea persoană pe un alt post sau scapă de ea înainte să producă și alte pagube. Odată, am angajat pe cineva într-o zi de luni și i-am semnat concedierea marți, când a fost evident că făcusem o greșeală. Ține minte că oamenii, întotdeauna, au grijă să facă o impresie impecabilă în timpul "primului interviu de angajare. La început, spun sau promit aproape orice ca să fie angajați, dar, când îi pui la treabă cu adevărat, constați că sunt foarte diferiți față de așteptările tale sau față de ce te-au făcut să aștepți de la ei. Cel mai bun moment în care să concediezi pe cineva este atunci când acest lucru îți vine prima dată în minte. Dacă ai făcut o alegere greșită, nu lăsa să se prelungească în timp eroarea, păstrând persoana nepotrivită. Fii destul de curajos și de rezonabil încât să recunoști că ai greșit, îndreaptă-ți greșeala și continuă să-ți faci datoria de a conduce o forță de muncă eficientă. Să angajezi este o artă. Nu e cazul să te grăbești. E nevoie de concentrare si de cursivitate a judecăților. Nu trebuie să te grăbești dacă vrei cu adevărat să faci angajări bune. Trebuie să te gândești bine înainte să iei orice decizie legată de personal. De obicei, angajările rapide se dovedesc a fi angajări greșite. Un manager de succes foarte apreciat pentru că a angajat cei mai buni oameni din compania lui mi-a zis că avea o regulă simplă când venea vorba să angajeze pe cineva: odată ce se decidea asupra unui candidat, aștepta 30 de zile înainte să facă o ofertă. A descoperit că simpla amânare a deciziei de angajare o transforma ulterior într-o decizie mult mai bună. S-ar putea ca această strategie să fie total nepotrivită pentru tine sau pentru un potențial angajat într-o piață a muncii dinamică. Cu toate acestea, principiul elementar de a o lua mai ușor ori de câte ori poți este puternic și incontestabil. îți va spori considerabil rata de succes atunci când faci angajări. Ca manager, tendința ta naturală este să angajezi pe cineva pentru a veni cu o soluție la o problemă, pentru a umple un gol sau pentru a rezolva o problemă neprevăzută. Este ca și cum ai lua o găleată cu apă și ai arunca-o peste foc. Uneori, totuși, dacă nu ești atent, găleata poate să fie plină cu benzină, iar situația în care ajungi poate să fie mai rea decât cea pe care tocmai încercai să o îndrepți. întreabă-te sincer, ai angajat vreodată pe cineva repede, fără să te fi gândit prea mult? Cât de des au apărut probleme în astfel de cazuri? Este în regulă să greșești atâta timp cât înveți din greșeli și nu le mai repeți. Este adevărat că, ocazional, iese și bine când faci o angajare rapidă. Dar un astfel de caz este ca un miracol. După cum a scris Peter Drucker, „nu e vorba că miracolele nu se întâmplă, problema este că nu poți depinde de ele". Hewlett-Packard insistă pe organizarea a cel puțin șapte întâlniri și implică cel puțin patru manageri în procesul de selecție. Alte companii stabilesc până la 25 de întâlniri și interviuri până să ia o decizie de angajare. Se știe cât de importantă este decizia de angajare pentru viitorul lor pe termen lung. Să nu faci niciodată o ofertă de angajare până când nu ai văzut persoana de cel puțin trei ori. Nu oferi niciodată postul de la primul interviu. Dacă îți place un candidat, invită-l și la al doilea și la al treilea interviu. Ține minte că un candidat face cea mai bună impresie la primul interviu. La al doilea, vei vedea și vei avea de-a face cu o persoană diferită. La al treilea, persoana s-ar putea să fie atât de diferită, încât te vei întreba oare ce a fost în mintea ta la primul interviu. In al treilea rând, ia interviu persoanei care îți place cel mai mult în cel puțin trei locuri diferite. Primul interviu poate să fie la tine în birou. Al doilea poate să fie pe un hol sau într-o cameră anume. Al treilea poate să fie peste drum, într-o cafenea. O persoană care arată bine la tine în birou poate să arate cu totul obișnuit pe hol și total mediocru când o scoți la o cafea sau o inviți la masa de prânz. Un candidat care se comportă exemplar începe să-și arate adevărata personalitate atunci când vorbești cu el în locuri diferite. Odată, mi s-a oferit un post foarte bun, de asistent personal al președintelui unei companii mari. Președintele a propus în chiar mijlocul discuțiilor să facem un drum de jumătate de oră cu mașina la o fermă a lui. A decis să mă angajeze abia după acel drum și după o plimbare în jurul fermei. N-am uitat niciodată acea experiență. Adesea, deciziile de angajare pe care le iei bazându-te doar pe intuiție sau pe un impuls de moment se pot dovedi greșite. Pentru că oamenii sunt, în primul rând, emoționali, trebuie să ne separăm natura emoțională de deciziile pe care le luăm, să creăm o zonă-tampon între ele. Putem să realizăm acest lucru încetinind procesul de angajare în modul descris mai sus. Al patrulea mod de a pune în aplicare Regula celor Trei este ca un candidat să fie intervievat de cel puțin alți trei manageri sau potențiali colegi. Nu te baza doar pe propria ta judecată atunci când angajezi pe cineva. Implică și alte persoane în acest proces. Trebuie să vezi lucrurile din perspective diferite. O persoană care îți place la început ar putea să se dovedească total inacceptabilă când alți oameni au posibilitatea de a-și exprima opiniile cu privire la ea. în compania mea, fiecare are posibilitatea de a intervieva un candidat nou și fiecare votează acel candidat înainte ca acesta să primească o ofertă de lucru. Este absolut uimitor câte lucruri ies la iveală atunci când un candidat vorbește cu un potențial viitor coleg spre deosebire de situația când vorbește cu un potențial viitor șef. Echipa mea a respins în unanimitate oameni care mie mi se păreau a fi grozavi. În cele din urmă, s-a dovedit că echipa avea dreptate. |