Regula 10X
Regula 10X: Singura diferență dintre succes și eșec / The 10X Rule: The Only Difference Between Success and Failure de Grant Cardone este, după cum spune autorul, Sfântul Graal pentru toți cei care vor să cunoască succesul. O carte care îți va spori curajul și încrederea în tine, va elimina tergiversările și îndoielile și te va înzestra cu un simț al scopului, care îți va anima viața, visurile și obiectivele. O lectură despre cum să-ți creezi viața pe care ți-o dorești, distrându-te mai mult și obținând mai mult timp pentru tine și ceea ce îți place să faci. O carte care îți spune ce să faci ca să reușești! |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
„În această carte este vorba despre cum să ai realizări extraordinare, despre cum să te asiguri că vei ajunge să le ai, despre cum să le menții și despre cum să ai realizări din ce în ce mai mari fără să ți se pară că acest proces este „muncă”. Ține minte: O persoană care pune limite potențialului său succes va limita și eforturile necesare pentru a-l atinge și a-l menține.”
Grant Cardone este speaker de renume internațional pe probleme de leadership, investiții imobiliare, antreprenoriat, social media și finanțe, autor de bestselleruri New York Times și trainerul nr. 1 în lume în materie de vânzări și social media. A înființat Universitatea Cardone, considerată a fi cel mai important instrument de training online în vânzări din lume, cu peste 50 de milioane de utilizatori. Cele 5 companii private pe care le deține obțin venituri anuale de peste 100 de milioane de dolari.
Cardone lucrează în prezent cu companii mici și companii din topul Fortune 500 pentru a crește vânzările prin găsirea de oportunități trecute cu vederea și prin particularizarea procesului de vânzări pentru a fi mai eficient, dar a lucrat și cu companii mari precum: Google, Sprint, Toyota, General Motors sau Ford. Pornind de la Regula 10X: Singura diferență dintre succes și eșec, care a devenit bestseller New York Times în 2011, Grant Cardone a dezvoltat începând cu anul 2017 conferințele 10X Growth Conference, devenite rapid cele mai mari conferințe pentru afaceri și antreprenori din lume. Grant Cardone este și un influencer de succes, cu peste 10 milioane de followers și conexiuni în toată lumea, fiind considerat din acest motiv unul dintre primii 10 CEO din lume pe care să-i urmărești.
Ce este regula 10X?
Regula 10X se axează pe faptul că trebuie să îți stabilești obiective de 10 ori mai îndrăznețe decât cele pe care crezi că-ți dorești să le atingi și apoi să faci de 10 ori mai mult decât crezi că este nevoie pentru a le atinge.
Ea funcționează pe orice plan al vieții – spiritual, fizic, mental, emoțional, familial și financiar.
Succesul este definit ca fiind gradul sau măsura în care obții acel ceva sau acea finalitate pe care ți le dorești. Pe acest drum, inamicul sunt limitele autoimpuse, întrucât, crede autorul: „Atunci când oamenii încep să pună limite în privința gradului de succes pe care și-l doresc, te asigur că vor reduce și numărul de pași necesari pentru a obține succesul și vor eșua lamentabil să facă ceea ce este nevoie pentru a-l menține.”
În această ordine de idei, autorul consideră că principalele greșeli pe care le poți face pe drumul spre îndeplinirea obiectivelor sunt:
1. Să-ți stabilești greșit obiectivele, în sensul că acestea sunt prea modeste, și nu îți vei acorda dreptul de a investi suficientă motivație autentică.
2. Să subestimezi extrem de tare efortul, resursele, banii și energia de care ai nevoie pentru a-ți atinge efectiv obiectivul.
3. Să petreci prea mult timp concurând cu ceilalți oameni din sectorul tău de activitate și prea puțin timp dominând acel sector.
4. Să subestimezi dificultățile pe care va trebui să le depășești pentru a atinge efectiv finalitatea dorită.
Cartea se adresează celor animați de dorința de autoperfecționare, care vor mai mult: relații mai bune, să petreacă mai mult timp cu cei pe care îi iubesc, experiențe mai spectaculoase, formă fizică și sănătate mai bune, energie sporită, mai multă cunoaștere spirituală și capacitatea de a contribui la binele societății.
De ce este esențială regula 10X?
Mentalitatea și eforturile „înmulțite cu 10” sunt esențiale; sunt singurele lucruri care te vor ajuta să faci față evenimentelor neprevăzute, susține autorul, povestind cum l-ar fi ajutat cunoașterea regulii 10X la 30 de ani, când, a demarat prima lui afacere proprie, și când, a anticipat greșit majoritatea pașilor necesari pentru a pune pe picioare un produs nou. În momentul în care a început să depună eforturi de 10X mai mari, rezultatele nu au întârziat să apară. Însă până a recurge la această strategie, a fost la un pas de a renunța la afacere… Așadar, rețeta lui Grant Cardone pentru succes este:
„Imaginează-ți că ești înregistrat ca să fii prezentat ca model de la care copiii și nepoții tăi să învețe cum să reușească în viață. Abordează totul cu înverșunarea unui atlet campion care are pentru ultima oară ocazia să își revendice locul în istorie. Ș;i amintește-ți întotdeauna să mergi până la capăt: acesta este marele numitor comun al tuturor învingătorilor. Au grijă ca fiecare acțiune să fie dusă la bun sfârșit. Renunță la scuze și adoptă o atitudine bazată pe principiul: „Treci la fapte”. Abordează fiecare situație mergând pe ideea: „Sunt aici să câștig, orice-ar fi”. Sună prea agresiv? Îmi pare rău, dar aceasta este perspectiva necesară ca să ieși învingător în zilele noastre.”
Succesul este o datorie
Potrivit autorului, succesul trebuie privit ca pe o datorie, o obligație și o responsabilitate – și chiar ca pe un drept! Succesul nu este rezultatul unui noroc survenit peste noapte sau al unei întâmplări, el apărând ca rezultat al revendicării lui pe plan mental și spiritual, și al întreprinderii acțiunilor necesare de-a lungul timpului, până când acesta este dobândit. Dacă îl abordezi prin intermediul unui imbold inferior datoriei, obligației și responsabilității tale etice și morale față de familia, compania și viitorul tău, probabil că nu îl vei obține și îți va fi chiar și mai dificil să îl menții.
Nu ducem lipsă de succes
Autorul susține că modul în care privim succesul este la fel de important ca modul în care abordăm succesul. Așadar, gândurile noastre sunt singurele care ne pot limita, sau, dimpotrivă, extinde, succesul:
„Elimină orice idee pe care ai putea să o ai cum că succesul este limitat – că este doar pentru unii și că există numai într-o anumită măsură. Tu și eu putem să obținem cât de mult succes vrem, în același timp. În momentul în care începi să gândești că câștigul cuiva reprezintă pierderea ta, te limitezi, pentru că gândești din punctul de vedere al competiției și al lipsurilor. Acesta este momentul în care trebuie să îți disciplinezi gândirea astfel încât să echivalezi orice succes cu posibilitatea de a avea și mai mult succes. Revino apoi la angajamentul conform căruia succesul este datoria ta etică. Asta va pune în mișcare cele mai creative laturi ale tale, astfel încât să descoperi soluția și modul în care poți să generezi pentru tine succes autentic și din abundență.”
Asumă-ți controlul asupra tuturor lucrurilor!
Succesul nu este ceva care se întâmplă pur și simplu, este ceva care se întâmplă datorită ție și a acțiunilor pe care le întreprinzi. Potrivit autorului, oamenii care se plâng tot timpul și se victimizează, nu vor atinge niciodată succesul. Pentru a ajunge acolo unde vrei în viață, susține Grant Cardone, trebuie să adopți punctul de vedere conform căruia orice se petrece în lumea ta – ceva bun, ceva rău sau nimic – este ceva cauzat de tine.
Patru grade de acțiune
Potrivit autorului, modurile în care aleg să acționeze oamenii pot fi clasificate în patru grade de acțiune:
1. Să nu faci nimic.
2. Să te retragi.
3. Să întreprinzi acțiuni la un nivel normal.
4. Să întreprinzi acțiuni mărețe.
Grant Cardone, completează însă că, din păcate, jumătate din populația lumii, se comportă conform primelor trei grade de acțiune. Primele două grade de acțiune (să nu faci nimic și să te retragi) constituie baza eșecului, iar al treilea grad (nivelul normal) va conduce, în cel mai bun caz, la o existență normală. Așadar, mai rămâne doar o mică parte a lumii care se bucură de cel mai mare succes și care întreprind acțiuni la niveluri foarte înalte, mai precis, acțiuni mărețe.
Autorul își spune aici propria poveste de viață: pierderea timpurie a tatălui, refugiul găsit în droguri și alcool la o vârstă mult prea crudă, timpul irosit într-un mod total neproductiv, și în final, trezirea. Trezirea a însemnat pentru el trecerea direct la al patrulea grad de acțiune, și anume, întreprinderea de acțiuni mărețe.
Atenționarea autorului pentru tine în acest capitol este:
„Poți să te aștepți să fii criticat și etichetat de către ceilalți atunci când începi să întreprinzi acțiuni mărețe. Din momentul în care începi să ai un mare succes, vei fi judecat fără întârziere de cei mediocri. Oamenii care funcționează în conformitate cu celelalte trei niveluri de acțiune se vor simți amenințați de nivelul la care îți desfășori tu activitatea și adesea vor face în așa fel încât să pară cumva „greșit” ce faci, ca să pară că e corect ce fac ei. Acești oameni nu suportă să vadă că alții au succes într-o asemenea măsură și vor face orice ca să îi oprească. În timp ce o persoană înțeleaptă s-ar ridica la nivelul tău, o persoană mediocră îți va spune că îți pierzi timpul, că asta nu va funcționa în domeniul tău de activitate, că nu le va plăcea clienților tăi, că nimeni nu va vrea să lucreze cu tine și așa mai departe.”
Nivelul mediu este formula eșecului
Potrivit autorului, nu putem realiza nimic excepțional abordând lucrurile cu un nivel de interes mediu, ba mai mult, din punctul său de vedere, eforturile de nivel mediu echivalează cu drumul sigur spre eșec:
„Nivelul mediu nu funcționează în niciun domeniu al vieții. Orice lucru căruia îi acorzi atenție doar într-o măsură obișnuită va începe să dispară treptat și, în cele din urmă, va înceta să existe. Companiile, industriile, artiștii, produsele și indivizii care continuă să aibă succes sunt cei care abordează fiecare activitate pornind de la premisa că nivelul mediu nu este suficient de bun. Trebuie să îți schimbi modul de implicare și de gândire astfel încât să te plasezi mult deasupra noțiunii de „nivel mediu”. Îți promit că, atunci când vei face asta, vei începe să exerciți influență și asupra altor domenii din viața ta.”
Obiective 10 X
Obiectivele nerealiste sunt obiectivele de tip 10 X în concepția autorului, întrucât acestea ne oferă energia și imboldul necesare de a acționa. Prin urmare, sfatul său este: Nu îți stabili niciodată obiective realiste; poți să ai o viață realistă și fără să stabilești obiective pentru asta. În plus, adaugă Grant Cardone:
„Trăim într-o lume în care cele mai importante convingeri ale oamenilor se bazează pe subevaluarea tuturor lucrurilor. Cele mai bune școli de afaceri din țară semnalează faptul că subcapitalizarea este unul dintre principalele motive pentru care companiile eșuează. Aceasta este determinată de un calcul greșit al sumelor de bani pe care le va cheltui compania înainte ca produsul ei să devină popular și este încă un exemplu al faptului că nivelul mediu nu este suficient.”
Competiția este pentru fricoși
Competiția limitează capacitatea unei persoane de a gândi creativ, de aceea ea nu reprezintă și nu trebuie să reprezinte motorul care face ca o afacere să meargă. Experiența i-a dovedit asta autorului, el mărturisind că:
„Motivul pentru care prima mea afacere a avut atât de mult succes este acela că am creat strategii de vânzări care introduceau pe piață un mod cu adevărat original de a vinde, pentru care nu exista competiție. Era, cu siguranță, un nou mod de a percepe și de a aborda vânzările. În ultimii 200 de ani, nimeni nu făcuse altceva decât să copieze ce făcuse celălalt. Așa că eu am ignorat competiția și am făcut ceva care a impus o nouă modalitate de a vinde: „Vânzare asistată informațional”.
Cum să evadezi din clasa de mijloc
Cardone consideră că oamenii care fac parte din clasa de mijloc sunt cei care se mulțumesc cu puțin. Ei nu încearcă să își depășească condiția și astfel nu își valorifică la maximum potențialul, sau altfel spus, „urmăresc să obțină ceea ce au considerat necesar, în loc să se străduiască vreodată să dea lovitura.” Iar aceasta este starea în care se complac jumătate din locuitorii planetei, potrivit unui studiu din 2009.
Astfel, autorul te invită să meditezi în acest capitol la faptul că:
„Astăzi, cei mai bogați oameni ai lumii, care reprezintă 5% din populație, dețin controlul asupra a 80 de bilioane de dolari, adică mai mulți bani decât s-au produs vreodată în istoria omenirii. Dacă ai ști că dispui de aceeași energie și creativitate ca ei ca să ajungi la următorul nivel, nu ai încerca?”
Obsesia nu este boală, este un dar
Dacă vrei să atingi succesul trebuie să fii preocupat de obținerea lui până la obsesie, altfel, sorții izbânzii te vor ocoli:
„Dacă devii obsedat de ideea, de scopul sau de obiectivul tău, vei deveni la fel de obsedat și de ideea de a-l îndeplini. Oricine face din continuitatea benefică, „înmulțită cu 10” și gândită pe termen lung misiunea sa, va trebui să abordeze fiecare moment, decizie, acțiune și zi cu acest nivel de fixație. La urma urmei, dacă ideile tale nu te preocupă pe tine în mod excesiv, atunci cum poți să te aștepți să îi preocupe pe alții? Trebuie să fii absorbit de ceva în fiecare secundă a fiecărei zile: așadar, ce să fie acel ceva? Fii obsedat de ceva. Fă ca visurile, obiectivele și misiunea ta să reprezinte preocuparea dominantă în mintea și în acțiunile tale![...] Te îndemn să devii obsedat de lucrurile pe care le vrei; altfel, vei petrece o viață întreagă fiind obsedat să inventezi scuze pentru faptul că nu ai viața pe care ți-ai dorit-o.”
„Pune totul în joc” și ia-ți angajamente excesive
Ce ar fi să schimbi, măcar ca experiment, modul de abordare al tuturor lucrurilor? Să riști mai mult și să pui totul în joc? Ce se poate întâmpla? De ce nu te gândești că ar putea fi de 10 ori mai bine decât procedând prudent și temător ca până acum? Aceasta este invitația pe care ți-o lansează autorul în acest capitol, cu precizarea că:
„Una dintre diferențele majore dintre oamenii de succes și cei care nu au succes este aceea că primii caută probleme pe care să le rezolve, pe când ceilalți încearcă din răsputeri să le evite. Ține minte așadar: Dedică-te excesiv, pune totul în joc și întreprinde acțiuni mărețe, urmate de un volum măreț de și mai multe acțiuni. Vei crea probleme noi și îți vei îndeplini angajamentele în așa măsură încât vei fi uimit chiar tu.”
Lasă focul să se dezlănțuie
Cine își imaginează succesul ca pe o scară pe care trebuie să urci un număr finit de scări până ajungi în vârf, se înșeală. Succesul este o scară al cărei vârf se mută mereu, iar tu trebuie să continui să îți dorești să îl atingi:
„Una dintre problemele legate de succes este aceea că necesită atenție continuă. De binecuvântarea succesului se bucură cu precădere cei care își iau foarte în serios angajamentul de a-i acorda cea mai mare atenție. Succesul seamănă cumva cu gazonul sau cu grădina; indiferent cât de verde e iarba sau cât de frumoase sunt florile, trebuie să continui să ai grijă de ele. Va trebui în continuare să tunzi iarba, să aranjezi și să dai formă tufelor, să uzi și să plantezi semințe; altfel iarba se va usca, iar florile vor muri. La fel stau lucrurile și în cazul succesului. Cei care vor să genereze succes și să îl mențină nu au cum să se retragă. Este un mit, în care ajungem să credem, ideea că cei care au succes pot să se relaxeze și că încetează să depună eforturile care le-au adus împliniri încă de la început.”
Temerile tale sunt cel mai bun indiciu că trebuie să acționezi
Te-ai gândit vreodată că cea mai bună modalitate de a-ți înfrânge teama este să faci lucrurile de care te temi? Noi oamenii ne temem de necunoscut, respingere, eșec, succes, etc. Dar fiecare dintre aceste tipuri de temeri ar trebui să ne determine să întreprindem acțiuni. „De exemplu, dacă te temi să suni un client, acest lucru este un indiciu că ar trebui să îl suni. Teama de a vorbi cu șeful tău este un indiciu că ar trebui să intri în biroul lui și să îi ceri să îți aloce un moment din timpul lui. Teama de a-i propune clientului o tranzacție este un indiciu că trebuie să îi propui asta – o dată și încă o dată, din nou și din nou.”
„Ș;i, indiferent de rezultat, aș spune că este preferabil să eșuezi făcând ceva decât să eșuezi pentru că te „pregătești” în mod excesiv, în timp ce altcineva vine și îți șterpelește visurile.”
Mitul gestionării timpului
Este inutil să îți faci griji în privința gestionării timpului și a echilibrului. Ar trebui să te gândești în schimb la cum poți beneficia la maximum de timpul tău. Iar răspunsul oferit de autor este atât de simplu: Singura modalitate prin care poți să îți sporești timpul este să faci mai multe lucruri în timpul pe care îl ai la dispoziție. Ș;i astfel vei obține sentimentul de împlinire și fericire:
„Fericirea, siguranța, încrederea și împlinirea apar atunci când îți folosești energia și talentul cu care ai fost înzestrat pentru a obține acel ceva care, în concepția ta, reprezintă succesul.”
Critica este un semn al succesului
Critica este văzută ca un element al formulei succesului, astfel, spune autorul: „La fel ca temerile, critica este un semn că faci ceea ce trebuie, în măsura în care trebuie, că atragi suficient de multă atenție și că faci senzație.”
Satisfacerea clientului este un obiectiv greșit
Potrivit autorului, clientul nostru n-ar trebui să fie stăpânul nostru, el considerând că majoritatea companiilor nu eșuează din cauză că nu oferă un produs suficient de bun, ci din cauză că nu reușesc să câștige suficient de mulți clienți. Evident, asta nu înseamnă că produsul nu e important ci că acesta nu ar trebui să focalizeze toată energia și toate inițiativele companiilor. Așadar, Grant Cardone le reamintește antreprenorilor ca: Ce e esențial să rămână esențial!
„O companie nu poate avea succes dacă se axează doar pe satisfacerea clientului. Cred că tendința de a ne concentra asupra procesului de satisfacere a clientului a dăunat procesului de dobândire a clientului. Companiile au devenit atât de preocupate să își „satisfacă” clienții pe care îi au deja încât multe dintre ele nu reușesc să dobândească noi clienți și să își mărească în mod agresiv cota de piață.”
Omniprezența
Chiar dacă unii antreprenori sunt de părere că este suficient să dea câteva telefoane, să facă niște vizite sau să trimită câteva email-uri pentru a ajunge să pună stăpânire, într-un fel sau altul, pe atenția oamenilor, autorul are altă părere. El consideră că modalitatea ideală de a câștiga atenția oamenilor este să fii pretutindeni, împărtășindu-ne exemplul său personal și modalitatea prin care a reușit să aibă succes cu cărțile și companiile sale.
„Poți să îți imaginezi cum ar fi dacă tu, marca și compania ta ați fi prezenți peste tot, tot timpul, și câtă putere ți-ar conferi acest lucru? Cu toate că poate părea imposibil, acesta ar trebui să fie obiectivul tău. Se crede că lucrurile cele mai de preț din lume pot fi găsite pretutindeni. Este imposibil să acumulezi succese reale dacă nu privești lucrurile din perspectiva universalizării ideilor, produselor, serviciilor sau mărcii tale.”
Scuzele
Persoanele de succes nu își găsesc scuze, ele acționează pur și simplu. Așadar, ideal ar fi, crede autorul: să nu îți găsești niciodată scuze pentru nimic.
A avea sau a nu avea succes?
Oamenii de succes gândesc și acționează diferit față de ceilalți oameni. Așadar, autorul își propune aici să evidențieze calitățile, trăsăturile de personalitate și obișnuințele care îi fac pe oamenii de succes să fie ceea ce sunt. El te încurajează astfel să îți dezvolți o serie de obișnuințe și caracteristici specifice oamenilor de succes.
Lista autorului cuprinde 32 de caracteristici pe care te invit să le parcurgi. Vei obține în final un portret cât se poate de complet al oamenilor de succes și al modului lor de a se comporta și de acționa. Încearcă să îți însușești cât mai multe caracteristici din această listă și vei vedea cum, viața ta va intra încet, încet, pe „făgașul” succesului.
În cazul în care nu știi de unde să începi, autorul are un răspuns pentru tine:
„Începe cu începutul; alcătuiește-ți o listă inițială de obiective, apoi o listă de acțiuni care te vor propulsa în acea direcție. Apoi – fără să stai să analizezi în detaliu – începe să întreprinzi acele acțiuni. Iată câteva lucruri de care să ții cont atunci când începi:
1. Nu îți diminua obiectivele în timp ce le notezi pe listă.
2. Nu te pierde în acest punct în detalii referitoare la cum să le îndeplinești.
3. Pune-ți întrebarea: „Ce acțiuni pot să întreprind astăzi ca să mă apropii de aceste obiective?”
4. Întreprinde orice acțiune care îți vine în minte, indiferent care ar fi această acțiune sau indiferent cum te simți.
5. Nu evalua în mod prematur rezultatul acțiunilor tale.
6. Revino la această listă în fiecare zi și revizuiește-o.”
Iar odată ce ai demarat pe drumul spre succes, nu te mai opri! Pe acest drum ține întotdeauna cont de următoarele lucruri:
„Adoptă atitudinea „pot să o fac”; ai încredere că vei avea succes în ceea ce întreprinzi; fii prezent; ia-ți mai întâi angajamentul, apoi dă-ți seama cum să acționezi; acționează acum, nu amâna; mergi până la capăt; fii curajos; fă lucrurile de care te temi; axează-te pe obiective și fii dispus să întreprinzi acțiuni care nu-ți sunt la îndemână. […] Axează-te pe viitor, fii absurd în această privință, continuă „să pui lemne pe foc” și nu ține seama de ce spun oamenii că s-a făcut, că poate fi făcut sau că este posibil![…] Să nu iei niciodată în considerare imposibilul; concentrează-te, în schimb, asupra lucrurilor pe care poți să le faci pentru a transforma așa-zisul imposibil în posibil.”
|