Apoi ceva de afară i-a atras atenția. De
acolo, de lângă tavan, putea vedea dincolo de poarta de la intrarea spitalului
și a observat ceva ciudat. S-a hotărât să vadă despre ce este vorba. Și-a
folosit puterea voinței și s-a trezit plutind afară.
În timp ce Maria încerca să înțeleagă ce se întâmpla cu ea, și-a dat seama că
putea să se deplaseze cum dorea și se putea uita în jurul ei. Obiectul
misterios care îi atrăsese atenția se afla pe marginea unei ferestre, la etajul
trei, de cealaltă parte a spitalului. A realizat că se putea mișca prin puterea
voinței și s-a proiectat prin spațiu lângă obiectul respectiv. Spre surpriza
ei, a constatat că obiectul misterios era un pantof sport bărbătesc, stâng, de
culoare albastru închis, cârpit deasupra degetului mic, cu un șiret prins sub
călcâi. Aceasta a fost imaginea cu care a rămas, căci o clipă mai târziu s-a
trezit din nou în corpul ei, echipa medicală reușind în acel moment să o
resusciteze.
Kimberly a fost fascinată de relatarea Mariei și a fost de acord să verifice
dacă ea a văzut ceva real sau totul s-a petrecut în imaginația ei. A ieșit
afară din spital, dar nu putea vedea nimic de la nivelul solului. A reintrat în
clădire și a început să verifice fiecare cameră de la etajul superior salonului
unde fusese resuscitată Maria. Nu a văzut nimic, chiar dacă și-a lipit capul de
geamul ferestrelor. Dar, spre marea ei surpriză, a găsit în cele din urmă
pantoful. Era la fereastra unei camere din aripa de nord, la al treilea etaj,
dar din locul unde se afla nu se putea vedea nici vârful cârpit și nici șiretul
prins sub călcâi. Kimberley Clark a reușit mai târziu să ia pantoful de pe
pervazul ferestrei și a confirmat faptul că acesta era exact așa cum îl
descrisese Maria. Desigur, dovada că șiretul era sub călcâi a fost pierdută de
îndată ce pantoful a fost luat de pe pervaz.
Un alt caz a fost raportat în august 1991; de această dată, toate
circumstanțele experienței au fost atent observate de o echipă de medici, iar
starea psihologică extremă care a facilitat experiența a fost produsă
intenționat chiar de către aceștia.
Celebra cântăreață Pam Reynolds a suferit la vârsta de treizeci și cinci de ani
un anevrism cerebral arterial. O arteră mare de la baza creierului s-a blocat
și a început să se umfle ca un balon plin de sânge.
Era în primejdie să se spargă, ceea ce ar fi dus la moartea ei imediată.
Trebuia să se intervină imediat. Din păcate, locul unde era situat anevrismul
făcea intervenția foarte problematică.
Pentru a se putea elimina blocajul pe cale chirurgicală, era necesar ca mai
întâi să fie oprită alimentarea cu sânge a arterei. Abia apoi echipa de
chirurgi ar fi putut deschide cutia craniană, elimina blocajul și repara artera
și zonele afectate din jur. Ar fi fost necesar minim o oră pentru acest proces.
Însă este bine cunoscut faptul că oprirea alimentării cu sânge a creierului,
chiar și câteva minute, poate avea consecințe fatale. Doctorii au recurs la o
tehnică modernă, care poartă denumirea de „standby". Procesul
„standby" începe prin administrarea unui anestezic general pacientului,
apoi corpul acestuia este răcit treptat, până când ajunge într-o stare de
„moarte suspendată". Inima este oprită, sângele se scurge din creier;
toate funcțiile creierului se opresc total. Aparatele care măsoară starea
pacientului arată doar o linie neîntreruptă — encefalograma nu arată niciun fel
de activitate neuronală. Creierul pacientului este practic mort.
Operația la care a fost supusă Pam Reynolds a fost un succes, iar aceasta a
trăit încă nouăsprezece ani. Însă în timpul perioadei de „activitate cerebrală
zero", aceasta a trăit o experiență deosebită. După ce și-a revenit din
operație, ea a descris tot ce s-a întâmplat în sala de operație, inclusiv
muzica pe care au ascultat-o doctorii (Hotel California, de Eagles). A descris
o serie de conversații care au avut loc atunci. Ea a povestit că a fost martoră
la deschiderea craniului ei de undeva de deasupra, descriind detaliat aparatul
„Midas Rex" folosit de medici și zgomotul foarte distinctiv produs de acesta.
Cu toate acestea, urechile ei fuseseră acoperite cu două căști speciale care
împiedicau orice fel de zgomot exterior. Acestea difuzau o serie de zgomote și
aveau rolul de a confirma că pacienta nu avea nici un fel de activitate
cerebrală. În plus, ea se afla sub influența unui anestezic general și era în
întregime inconștientă.
La nouăzeci de minute de la începerea operației, în timp ce privea cum i se
deschide craniul, Pam și-a privit corpul din exterior și a simțit cum este
trasă într-un tunel de lumină. La capătul acestuia și-a văzut bunica și alte
rude decedate. |