Koka Shastra
Un tratat medieval indian fundamental despre arta amorului

Aveți acum la dispoziție un valoros tratat erotic, mai puțin cunoscut, care completează învățăturile ezoterice referitoare la arta amorului ce sunt expuse în faimosul tratat Kama Sutra. Spre deosebire de Karna Shutra, care este un manual de erotologie ce aparține Indiei Antice, Koka Shastra se adresează societății indiene medievale. În Epoca Medievală, India devenise mai conservatoare față de cum fusese anterior, în Antichitate; libertatea lăuntrică a femeilor scăzuse considerabil, iar amorul premarital și extraconjugal ajunsese să fie dezavuat. Ca urmare a acestei situații de fapt, sa simțit nevoia elaborării unui alt manual referitor la știința amorului, care să fie cât mai potrivit pentru climatul cultural medieval. In felul acesta a apărut tratatul erotic Koka Shastra, ce este cu totul diferit de textul antic care era cunoscut sub numele de Kama Sutra. Dincolo de aceste aspecte, cele două tratate se completează de minune reciproc, astfel că ceea ce lipsește în primul este conținut în cel de-al doilea.
INTRODUCERE
11
Koka Shastra si Kama Sutra 12
Structura cărții Koka Shsastra 18
Erosul în Orient 20
Posturile amoroase (bandha) 24
Controlul ejaculării 26
INVOCAȚIE 31
CUVÂNTUL AUTORULUI 35
TIPOLOGIILE CONSTITUȚIONALE ȘI PERIOADELE CARE LE CORESPUND (după sistemul lui Nandikeskvara și al lui Gonikaputra) 39
Femeia-lotus
(padmini) 41
Femeia-artă (citrini) 43
Femeia-scoică (sankini) 44
Femeia-elefant (hastini) 45
CALENDARUL LUNAR (chandrakala) 49
În
prima zi 53
În cea de-a doua zi 54
În cea de-a treia zi 54
În cea de-a patra zi 54
În cea de-a cincea zi 55
În cea de-a șasea zi 55
În cea de-a șaptea zi 55
În cea de-a opta zi 56
În cea de-a noua zi 56
În cea de-a zecea zi 57
În cea de-a unsprezecea zi 57
În cea de-a douăsprezecea zi 57
În ziua Zeului Iubirii (a treisprezecea, altfel spus, cu două zile înainte de
Luna Plină) 58
În ziua care este simetric opusă zilei Zeului Iubirii 58
În ziua de Lună Nouă 59
DESPRE TIPOLOGIILE FIZICE ÎN RAPORT CU CARACTERISTICILE ORGANELOR SEXUALE (clasificarea lui Vatsyayana) 61
DORINȚA AMOROASA Șl ÎMPLINIREA EI ÎN CAZUL FEMEII 65
TIPOLOGIILE FIZICE FEMININE 71
Femeia din tipologia căprioară (mrigi) 72
Femeia din tipologia iapă (vadava) 73
Femeia din tipologia elefantă (hastini) 74
TIPOLOGIILE FIZICE MASCULINE 77
Bărbatul din tipologia iepure (shasha) 78
Bărbatul din tipologia taur (vrisha) 79
Bărbatul din tipologia armăsar (ashva) 80
CARACTERIZAREA FEMEILOR DUPÃ VÂRSTÃ,
TEMPERAMENT ȘI PREDISPOZIȚII 83
Despre vârstă 84
Despre temperamente 86
Despre predispoziții (sattva-s) 90
Femeia de tip „zeiță” (devasattva) 92
Femeia de tip „uman” (narasattva) 92
Femeia de tip „spiritul-șarpelui” (nagasattva) 92
Femeia de tip „spiritul-naturii” (yaksasattva) 92
Tipul „înger” (gandharvasattva) 93
Tipul „demoniac” (picasattva) 93
Femeia de tipul „corb” (kakasattva) 93
Rezumat al tipologiilorf eminine 95
Despre condițiile care favorizează dorința unei femei de a-și face relații
extraconjugale (strinasahetu) 97
Despre respingerea bărbaților (de către Jemei) și cauzele acesteia
(vairagyahetu) 99
Despre dorință 100
Cele mai bune momente pentru a face dragoste 102
Despre orgasm și suspendarea ejaculării 104
Despre formele dragostei (priti) 107
PREFERINȚELE FEMEILOR DIN DIFERITE ZONE (desasatmyam) 111
DESPRE ÎMBRÃȚIȘÃRI (alingana) 121
DESPRE TIPURILE DE SÃRUT (cusana) 127
DESPRE SEMNELE DRAGOSTEI
(nakhacchedya) 133
Despre semnele lăsate de mușcăturile jucăușe amoroase (dasanacchedya) 138
DESPRE JOCUL EROTIC Șl POSTURILE
AMOROASE (bandhas) 141
Pregătirea 143
Descrierea yoni-ului 147
Desfașurarea jocului amoros propriu-zis 151
Modalități de a face dragoste 153
Poliamorul (samghataka) 167
Semnele împlinirii erotice în cazul femeilor 171
Posturile inversate (purusayita) 172
DESPRE LOVITURILE JUCÃUȘE ALE DRAGOSTEI ȘI DESPRE SUNETELE AMOROASE (prahnana
și sitkrta) 175
Loviturile jucăușe amoroase (prahanana) 176
Sunetele amoroase (sitkrta) 178
Folosirea în mod jucăuș a loviturilor incitante și a sunetelor amoroase 180
Amorul oral 185
PEȚIREA UNEI MIRESE
(kanyavisrambhanam) 187
Alegerea miresei 189
Despre noaptea nunții 192
Arta cuceririi unei femei 196
DESPRE SOȚII (Bharyadikarikam) 199
Îndatoririle soției 201
Absența soțului 208
Despre poligamie 211
RELAȚIILE CU ALTE FEMEI
(Paradarikam) 213
Femeile „interzise” 216
Alte situații în care poate fi necesară o relație cu o femeie străină 219
Îndrăgostirea 222
CAUZELE PENTRU CARE FEMEIA POATE AVEA O ATITUDINE REZERVATA,
PRECUM Șl MODALITÃȚILE DE ELIMINARE ALE
ACESTORA 225
Contracararea acestor motive 227
Despre calitățile amanților de succes 229
Despre femeile care îi atrag pe bărbați în relații intime superficiale 231
Alte observații 233
Despre intermediari 235
Limbajul atracției erotice 238
Despre arta de a cuceri inima, unei femei — etapele finale 241
Testarea intențiilor femeii (bhavapariksa) 244
Despre mijlocitoare (dutikarma) 247
Diferite tipuri de mijlocitoare 251
GLOSAR DE TERMENI 257
Femeia din tipologia iapă (vadava)
Își ține capul pe jumătate înclinat. Are un păr viguros și suplu, care se unduiește ușor, ca o frunză, de lotus; are urechile, gâtul și fața alungite; dinții sunt proeminenți, buzele cu contururi alungite, sânii fermi și plini, brațele pline și frumoase, trupul suplu și mâinile fine ca florile de lotus. Pieptul ei este larg; are o vorbire plăcută, sacadată, și este neobosită în ceea ce privește dorința amoroasă. Ombilicul îi este adâncit și rotund; șoldurile și coapsele îi sunt fine, armonioase și frumoase, fesele îi sunt puternice, cu o talie suplă; mersul ei este leneș și legănat; picioarele sunt rozalii, bine proporționate; inima ei este nestatornică. Adoră somnul și mâncatul și este o fire iubitoare. În cazul acestei tipologii, nectarul-dragostel, care curge din abundență în timpul actului amoros, de la început până la sfârșit, are o aromă plăcută, de susan și o culoare gălbuie. Ea este dornică în orice moment să facă dragoste și are un yoni adânc de nouă lățimi de deget.
Bărbatul din tipologia taur (vrisha)
Are un cap puternic și drept, cu o față. mare și sprâncene proeminente, un gât puternic, urechi cărnoase și un trup îndesat precum al unei broaște țestoase; este corpolent, cu subsuori adânci, brațe lungi, mâini și buze roșii. Ochii lui sunt precum frunzele de lotus, cu colțurile roșii, gene lungi și privirea pătrunzătoare. Este vioi, cu un mers liber și legănat, cu o voce dulce, este puternic, generos, înclinat să doarmă mult, cu mintea deschisă, înalt. Este pasional când face dragoste, capabil să atingă orgasmul de mai multe ori, cu temperament flegmatic. Se păstrează în formă odată, cu înaintarea în vârstă, are o ușoară înclinație spre corpolență; este fericit cu orice fel de femeie și lungimea lingamului său este cam de nouă lățimi de deget.
În cadrul jocurilor amoroase ce
se bazează pe dragoste reciprocă,
pe transfigurare, pe consacrare a
roadelor lui Dumnezeu Tatăl, pe
empatie profundă și pe continență
sexuală amoroasă perfectă, ceea ce
contează înainte de toate nu este doar
plăcerea pe care i-o oferim celuilalt,
ci mai ales starea de iubire intensă
și profundă ce este manifestată fără
măsură. Toate acestea îi generează
ființei iubite stări copleșitoare, sublime
de fericire paradiziacă, ceea ce o face
să basculeze și să se mențină ore
în șir în starea de extaz
dumnezeiesc (Samadhi).
Voi descrie, în detaliu câteva cauze care determină
femeia să nu accepte angrenarea într-o relație amoroasă extraconjugală:
dragostea pentru soțul ei; dragostea pentru copiii ei; teama de consecințe;
uneori considerentele morale; prezența constantă a soțului ei; incapacitatea de
a suporta vina; este îndrăgostită de altcineva; nu vrea să-și vadă soțul
suferind din cauza ei; respectul excesiv pentru bărbatul care încearcă să o
curteze, dacă acesta este un conducător, prieten sau un asociat al soțului;
dacă este prea în vârstă sau cu un statut social inferior; dacă el este ușor de
manipulat sau nu cunoaște timpul și locul potrivit; ideea că el poate face
avansuri similare și altor femei, sau că nu îi cunoaște propriul sufiet; teama,
în cazul în care bărbatul este o figură publică sau un mare crai; sau din cauza
fricii ca. rudele ei vor afla și o vor repudia.
Acestea sunt motivele pentru care o femeie
nu va da curs dragostei pentru un alt bărbat.
În procesul de curtare a unei femei este nevoie să-i
testăm cu grijă intențiile, pentru a vede dacă răspunde pozitiv sau nu. Dacă
răspunsul este negativ, atunci va trebui să fie impulsionată de către un
intermediar. Dacă încă nu este hotărâtă, va ceda puțin câte-puțin. Dacă nu
răspunde deschis avansurilor, însă rămâne adeseori singură, purtându-și toate
bijuteriile, în locuri retrase, înseamnă că dorește să fie luată cu forța. Dacă
acceptă o întâlnire romantică, înseamnă că este îndrăgostită și va face
dragoste cu alesul ei. Dacă se retrage din fața avansurilor, fiindcă se teme
pentru propria ei siguranță, atunci va putea fi convinsă printr-o delicatețe
exemplară. Dacă este încăpățânată, dar totuși își trădează iubirea, va fi ușor
de cucerit în cele din urmă. Dacă este invitată la o întâlnire amoroasă și dă
un răspuns clar afirmativ, este deja cucerită, iar dacă ea face toate
avansurile, înseamnă că era cucerită dinainte.
Am prezentat aici detaliat regulile care
sunt valabile în cazul femeilor cu o personalitate bine conturată, dar care nu
sunt foarte hotărâte sau animate de o voință mare. De asemenea am clarificat
semnele prin care ne putem da seama când o femeie a fost cucerită.