Care
idei au lipici?
Fie
că ești director general sau mamă cu normă întreagă, ai
diverse idei pe care vrei să le comunici: un nou produs ce urmează să apară pe
piață, o strategie pe care vrei să i-o vinzi șefului tău, valori pe care încerci să le insufli copiilor
tăi. Dar este dificil – și chiar răutăcios
– să schimbi felul în care gândesc și se
comportă oamenii.
În
această carte, vei afla care sunt cele 6 calități fundamentale ale unei idei care o vor face să persiste:
▶ Simplitatea: Cum
ajungi să prezinți esența unei idei fără s-o faci să sune stupid de simplu? Vezi
cum introduc comandanții militari
simplitatea în planurile de luptă – p. 37.
▶ Caracterul neașteptat: Cum captezi atenția oamenilor și cum o păstrezi? Vezi
cum îi surprind directorii de la Nordstrom pe noii angajați cu adoptarea unor standarde înalte în serviciul cu clienții – p. 95
▶ Caracterul
concret: Cum îi ajuți pe oameni să îți înțeleagă ideea și să și-o amintească mai
târziu? Vezi cum a reușit un profesor de școală generală să-și
lecuiască elevii de prejudecățile rasiale – p.
142
▶ Credibilitatea:
Cum îi convingi pe oameni să creadă în ideea ta? Vezi ce fel de experiment au
pus la cale antrenorii de la NBA pentru a face cât mai palpabil pericolul
infestării cu HIV pentru jucători – p. 204.
▶ Emoțiile: Cum îi faci pe oameni să le pese de ideea ta? Vezi
cum i-au convins autoritățile texane pe
tinerii șoferi să nu mai arunce gunoiul pe jos – p. 244.
▶ Poveștile: Cum îi convingi pe oameni să se comporte în
concordanță cu ideea ta? Vezi
cum a ajuns campania publicitară a lui Jared pentru Subway să dea lovitura, în
ciuda opoziției oamenilor de
marketing de la Subway – p. 271
|