CUM SÃ APLICÃM CU SUCCES ÎN AFACERI STRATEGIILE DIN ARTA RÃZBOIULUI
Acum peste două mii de ani, faimosul general chinez Sun Tzu a scris lucrarea clasică de strategie militară Arta războiului,
pentru a transmite mai departe înțelepciunea dobândită în anii de
bătălii. Iar pentru că domeniul afacerilor, ca și războiul, este unul
dinamic, cu ritm alert și impune folosirea eficientă a unor resurse
limitate, directorii moderni de organizații au de câștigat dacă știu cum
să valorifice învățăturile lui Sun Tzu. Pornind de la exemplele reale
ale unor firme precum General Electric, Microsoft, AT&T, BMW,
Southwest Airlines, FedEx, Mark R. McNeilly ne arată cum pot fi adaptate
cu succes principiile militare la lumea corporatistă de astăzi, ca să
evităm capcanele managementului și să obținem avantaj competitiv pe
termen lung: - Câștigă totul fără luptă - Evită punctele forte, atacă punctele slabe - Inducere în eroare și cunoaștere anticipate - Viteză și pregătire - Modelează-ți oponentul - Leadership bazat pe caracter
Mark R. McNeilly este lector universitar la
Universitatea statului Carolina de Nord, Chapel Hill, unde predă
marketing. A fost invitat la emisiuni despre strategie de la BBC,
C-SPAN, CNBC, Business News Network, Voice of America. A apărut ca
analist invitat în programul special despre arta războiului a lui Sun
Tzu de pe canalul History Channel, în 2009. A susținut prezentări despre
Sun Tzu și strategie la companii precum IBM, Royal Bank of Scotland,
Society of Competitive Intelligence Professionals. A fost director de
marketing și a lucrat timp de 30 de ani la IBM și Lenovo, având
experiență în strategie, marketing și management. |