Cum să-ți ajuți copilul la teme cu calm și fără stres
Bazându-se pe zeci de ani de predare și consiliere psihoeducationala, autoarea oferă părinților cele mai adecvate soluții pentru a-i ajuta pe copii să devină mai ordonați, mai implicați și mai autonomi în rezolvarea temelor școlare. |
35.00 31.50 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Fiecare părinte își dorește ca, încă din primii ani de școală, copilul lui să asimileze cât mai temeinic noțiunile și deprinderile care îi vor asigura un bun start în viață. Însă când vine vorba despre ”temele pentru acasă”, tentațiile desenelor animate și jocurilor video, cantitatea uneori prea mare de exerciții și programul haotic al copilului transformă temele în corvoadă, nervi și plânsete. Bazându-se pe zeci de ani de predare și consiliere psihoeducationala, autoarea oferă părinților cele mai adecvate soluții pentru a-i ajuta pe copii să devină mai ordonați, mai implicați și mai autonomi în rezolvarea temelor școlare. Pornind de la o serie de tehnici psihologice (”lauda descriptivă”, ”ascultarea reflexivă”, ”recompense și măsuri”), autoarea demonstrează, cu nenumărate exemple, cum stabilirea unui program constant și previzibil pentru teme (inclusiv în perioadele de vacanță) poate îmbunătăți nu doar deprinderile de citit, scriere și memorare, dar și motivația și încrederea în sine a copilului. Cartea se adresează părinților cu copii între 4 și 14 ani, precum și învățătorilor și profesorilor de gimnaziu. |
Cuprins:
Avertisment ... 9 Mulțumiri ... 11 Cuvânt-înainte ... 13 Secțiunea 1. Parteneri in educație: părinți, elevi și profesori ... 17 Capitolul 1 Cum se desfășoară temele la voi acasă? ... 19 Capitolul 2 Ce este ”succesul școlar” și de ce contează atât de mult? ... 23 Capitolul 3 De ce școlile nu sunt suficiente pentru a ajuta toți elevii să își atingă potențialul maxim ... 29 Capitolul 4 De ce este nevoie ca părinții să se ocupe de educația copiilor lor, ce înseamnă acest lucru cu adevărat și la ce poate duce ... 33 Secțiunea 2 Reguli și rutine legate de efectuarea temelor cu calm și fără stres ... 1743 Capitolul 5 Reguli și rutine esențiale legate de efectuarea temelor cu calm și fără stres ... 45 Capitolul 6 Stabilirea și întărirea noilor reguli și rutine legate de efectuarea temelor ... 61 Capitolul 7 Probleme tipice în efectuarea temelor și soluții pentru acestea ... 93 Capitolul 8 Calculatoare, meditatori și caiete de exerciții: ajutoare sau impedimente? ... 109 Capitolul 9 Îmbunătățirea stilului de viață al celui mic poate perfecționa obișnuințele legate de efectuarea temelor ... 119 Secțiunea 3 Să învățăm cum să învățăm ... 127 Capitolul 10 Încurajarea autonomiei ... 129 Capitolul 11 Îmbunătățirea memoriei și culturii generale ... 139 Capitolul 12 Îmbunătățirea deprinderilor de recapitulare ... 161 Capitolul 13 Îmbunătățirea deprinderilor de gândire ... 169 Secțiunea 4 Cititul și scrisul: baza succesului școlar ... 181 Capitolul 14 Îmbunătățirea deprinderii de a asculta ... 183 Capitolul 15 Îmbunătățirea deprinderii de a citi: acuratețe și fluență ... 189 Capitolul 16 Îmbunătățirea deprinderii de a citi: înțelegerea celor citite ... 205 Capitolul 17 Îmbunătățirea deprinderilor de scriere: fraze, paragrafe, povești și eseuri ... 213 Capitolul 18 Îmbunătățirea ortografiei și punctuației ... 227 Capitolul 19 Îmbunătățirea scrisului de mână ... 249 Capitolul 20 Îmbunătățirea deprinderilor de recitire atentă și corectare ... 265 Concluzie ... 279 Anexă Cea mai utilă listă de cuvinte ... 283 |
Fragment:
pag. 20-21 În orice caz, este improbabil
ca această situație încântătoare să se realizeze vreodată dacă ne lăsăm
copiii să își administreze singuri timpul și lucrul și să se
automotiveze de unii singuri. Există mai multe șanse ca temele să fie
agreabile și productive dacă părinții sunt dispuși să supravegheze
procesul de lucru decât dacă lasă această responsabilitate în seama
copiilor, care prin definiție sunt imaturi. |