Manager 80/20Marea
majoritate a managerilor consideră că munca e copleșitoare – frenetică,
stresantă, complexă, severă, epuizantă și demoralizatoare. Totuși, o
mică minoritate a reușit să se sustragă trendului. Ei sunt optimiști,
încrezători, relaxați și fericiți. Ei au grijă ca activitatea lor și
viețile lor să rămână simple. Foarte puține lucruri contează cu adevărat. Însă cele care contează, au o valoare enormă. Adevărata valoare a Principiului 80/20
este aceea că vă ajută să identificați acele puține activități în care
ar trebui să vă implicați deoarece vă vor conduce la rezultate de
excepție. Principiul permite
să vă concentrați pe cauzele bune, să vă descotorosiți de cele rele și
să uitați de marea masă a celor neînsemnate și slabe. Spre exemplu,
Steve Jobs s-a concentrat constant pe o mână de produse esențiale – cele
câteva caracteristici care urmau să fie utilizate în cea mai mare parte
a timpului – și a ignorat orice altceva. Astfel, Apple și-a abandonat
toate produsele neesențiale, inclusiv imprimantele, serverele și
asistentul digital personal Newton, cu sistemul său imperfect de
recunoaștere a scrisului de mână. Concentrându-se pe cele 30% din
produsele care generau bani și descotorosindu-se de cele 70% inutile,
Jobs a salvat compania din pragul insolvenței. De ce este important Principiul pentru manageri? De
obicei, oamenii se așteaptă ca lumea să fie echilibrată, ca 50% din
cauze să conducă 50% din rezultate. Se așteaptă ca toate evenimentele și
toate cauzele să aibă, în mare, aceeași importanță. Acest mod de
gândire este profund eronat. Mai ales în afaceri. Una dintre cele mai
periculoase, dăunătoare presupuneri din lumea afacerilor este că toate
vânzările sunt bune, toate câștigurile au valoare și toate sursele de
profit au o importanță aproape egală. Nu au. Dacă
ați lua întotdeauna decizii 80/20, nu ați fi niciodată în criză de
timp, v-ați preocupa numai cu problemele cele mai importante și mai
uimitoare. V-ați transforma afacerea într-una mult mai eficace și mai
profitabilă. Ați putea identifica cei mai buni clienți și ați ști cum
să-i faceți mai fericiți ca niciodată. Richard Koch
oferă zece metode pentru a fi un manager strălucit. Stăpânind cu
desăvârșire una din cele zece metode, veți ajunge infinit mai departe
decât dacă ați fi competent la toate cele zece. Citiți mai multe informații
Cele zece metode: Managerul investigator;Managerul super-conexiunilor;Managerul mentor;Managerul pârghiilor;Managerul eliberator;Managerul care caută sensul;Managerul cu mult timp la dispoziție;Managerul care simplifică;Managerul leneș;Managerul strategic.Colin Drummond
OBE, director executiv Viridor: „Am simțit demult că lenea este o
calitate bună pentru un manager, fără să știu nici de ce, nici cum s-o
practic atât de mult cât mi-ar fi plăcut. Noua carte a lui Richard
explică atât de ce, cât și cum. Mi-aș fi dorit să fi fost publicată cu
mai mult timp în urmă.” Christopher Outram,
co-fondator și președinte emerit al OC&C Strategy Consultants:
„Chestia bună la această carte este că te face să gândești. Chestia rea
este că nu te scapă de corvoadă. Dar, cel puțin, Richard Koch le oferă
managerilor zece metode prin care poți să obții rezultate extraordinare.
Unele din cele zece te vor surprinde.” Dr. Peter Johnson,
membru al Colegiului Exeter, de la Universitatea Oxford: „Richard Koch
oferă o perspectivă extraordinară și îndrumări practice pentru a ajuta
managerii să se concentreze asupra câtorva chestiuni vitale la locurile
lor de muncă, astfel încât să poată naviga spre propriile obiective și
să realizeze mai mult cu mai puțin.” |