4025 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Cum să NU scrii un roman. Arta greșelilor |  » Coperta | Un ghid esențial și plin de curaj al celor mai
răspândite și tentante greșeli comise de marile speranțe ale literaturii, cu un
candid apetit de debutant. Și cel mai scurt drum al romanului tău din coșul cu
manuscrise respinse direct în vitrinele librăriilor. | Afișat de 21940 ori. |
| Preț raft: | 39.90 RON | |
Reducere: | 15% | Preț site: | 33.91 RON
* | |
Contact
|
Descriere
200 DE GREȘELI CLASICE ȘI MULT
MAI INGENIOASE DECÂT NOI
Un ghid esențial și plin de curaj al celor mai
răspândite și tentante greșeli comise de marile speranțe ale literaturii, cu un
candid apetit de debutant. Și cel mai scurt drum al romanului tău din coșul cu
manuscrise respinse direct în vitrinele librăriilor.
Howard Mittelmark și Sandra Newman demonstrează cu mult umor cum toate aceste
greșeli reușesc să mutileze un text și te învață cum să depanezi și să
corectezi introducerile, sfârșiturile, personajele negative, eroii romantici,
stilul și spiritul, perspectiva și vocea auctorială și cum să pui în ordine
toate firele de nisip de pe plaja privată a romanului tău.
Un manuscris se prăvălește urlând din ceruri Sunați-l pe avocatul meu
specializat în patente! strigă Thomas Edison. Am inventat telefonul! Paralaxa
manciuriană a enigmaticei conspirații thetane Copilul este tatăl digresiunii
Proza purpurie albastră Bună! Eu sunt autorul! Adio, cititor crud!
Legaleză, oficialeză și psihopupu sunt o plagă
din ce în ce mai accentuată în ficțiunea amatorilor. După ce a petrecut
ani întregi scriind corespondență de afaceri, completând formulare de aplicații
și dându-și vecinii în judecată, scriitorul novice începe să scrie o scenă de dragoste
și rezultatul sună ca și cum ar fi o traducere din vulcaniană. Limbajul
evaluărilor psihiatrice se îmbină cu cel al formularelor de impozit, dând naștere
unui cocteil enervant de cuvinte din patru silabe care înseamnă drăguț.
Îndelungata luptă a scriitorului de a stăpâni limbajul afectat și dezrădăcinat
al oficialităților l-a făcut să creadă că scrisul trebuie să fie plat și lipsit
de viață pentru a fi inteligent.
TMTM
De la finele
anilor șaptezeci și începutul deceniului următor, scriitori precum Stephen King
sau Ann Beattie și-au dezvoltat stiluri de scris numite adesea Realism de
Supermarket.

Aruncând la gunoi o tendință generală din literatura americană de a trata
numele de branduri ca detalii superficiale, efemere, care ar dăuna caracterului
etern, transcendental, al literaturii, Realiștii Supermarket au descoperit că,
referindu-se la mobila Sears sau la vinul Riunite, nu făceau altceva decât să
găsească o metodă eficientă de a conjura cultura americană contemporană. Însă
scriitorii care le-au urmat au înțeles câteodată greșit acest lucru și și-au
umplut romanele cu liste aleatorii de cumpărături.
A menționa nume de branduri poate fi o metodă puternică de a transmite informație
atunci când transmite informație (Își renovase total bucătăria și o dotase
complet cu aparatură Subzero), nu și când nu spune nimic în plus față de orice
generalitate (Ea a băgat pâinea în cuptorul cu microunde marca General Electric).
Copywriterii din publicitate se confruntă cu o sarcină total diferită de a ta, romancierul.
Ei au în general la dispoziție doar câteva rânduri în care să-și învelească
mesajul doar câteva secunde din atenția cititorului și din acest motiv și-au
dezvoltat o formă concentrată și artificială de limbaj, foarte diferită de ceea
ce considerăm în general a fi scrisul. Dacă romanul ar fi fost un soi de vin
vechi și fin, în comparație cu el, stilul reclamelor ar cam fi un concentrat
din suc de struguri: numai printr-o convenție vorbim despre struguri, și nu e nevoie
decât de puțin din acel suc nediluat pentru a-ți face rău.
Textul de pe clapeta unei cărți, descrierea de pe coperta a patra sunt adesea
mai asemănătoare reclamelor decât este scrisul propriu-zis, iar locul lor este
în exteriorul cărții, unde-și pot face treaba de a atrage atenția străinilor
care trec pe lângă raft. A găsi acele texte în interiorul cărții poate face
cititorul să reacționeze ca în fața unei reclame, adică să schimbe canalul.
CaracteristiciNumărul de pagini: 312Formatul în cm. (l x L): 13,5 x 21I.S.B.N.: 978-606-8564-05-0Traducerea: Bogdan-Alexandru Stănescu A apărut în: 2014- |
Fii primul care își spune opinia! |
|
|
|
|
 | Inteligența pozitivă De ce doar 20% dintre oameni și echipe își ating adevăratul potențial și cum îl poți atinge tu pe al tău |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 | Cerneala Singura carte care se citește cu inima sau Istoria dorinței de a da sens vieții prin cuvânt |
|
|
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|