Suntem la librărie! Comenzile plasate le expediem în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim. Transport GRATUIT la comenzile de peste 160 lei prin curier Cargus, curier DPD sau poșta română. Transport GRATUIT la comenzile de peste 240 lei prin EasyBox Sameday.
Subiectul acestei cărți îl constituie practica Meditației Vipassana. Repet,
practica. Acesta este un manual de meditație ce conține elementele de bază,
fiind un ghid „pas-cu-pas“ dedicat Meditației Viziunii Profunde.
Mindfulness pe înțelesul tuturor
30.0024.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Mindfulness pe înțelesul tuturor” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Subiectul acestei cărți îl constituie practica Meditației Vipassana. Repet,
practica. Acesta este un manual de meditație ce conține elementele de bază,
fiind un ghid „pas-cu-pas“ dedicat Meditației Viziunii Profunde. Se dorește ca
acest ghid să fie practic. Este destinat utilizării.Există deja multe cărți
cuprinzătoare și pe înțelesul tuturor despre buddhism ca filozofie și despre
aspectele teoretice ale meditației buddhiste. Dacă sunteți interesați de aceste
chestiuni, vă îndemn să citiți acele cărți. Multe dintre ele sunt excelente.
Cartea de față constituie un manual de tipul „Cum să...“. Este scrisă
pentru cei care doresc să mediteze și este scrisă mai ales pentru cei care
doresc să înceapă imediat.
În Statele Unite ale Americii există foarte
puțini profesori calificați în meditație buddhistă. Intenția noastră este de a
vă oferi informațiile de bază de care aveți nevoie pentru a reuși să porniți cu
dreptul.
Numai cei care vor urma instrucțiunile oferite aici vor putea
spune dacă am reușit sau nu. Numai cei care meditează în mod regulat și cu
sârguință pot judeca efortul nostru. Nici o carte nu poate să răspundă la toate
problemele pe care le poate întâmpina cineva care meditează. La un moment dat
veți avea nevoie de un profesor calificat.
Dar, până una alta, în această
carte sunt formulate regulile de bază; pentru o înțelegere deplină a acestor
pagini veți avea nevoie de o vreme mai îndelungată.
Există mai multe
stiluri de meditație. Fiecare tradiție religioasă majoră are un gen de procedură
numită meditație, iar cuvântul este adesea folosit într-un sens foarte
larg.
Acest volum se ocupă exclusiv de stilul de meditație Vipassana, așa
cum este predat și practicat în buddhismul din sudul și sud-estul Asiei.
Cuprins:
Prefață ... 7
Buddhismul american ... 9 Meditația: De ce ne-ar
interesa? ... 16 Ce NU este meditația ... 31 Ce ESTE meditația ...
48 Atitudine ... 63 Practică ... 70 Ce să faceți cu corpul ... 94 Ce
trebuie să faceți cu mintea ... 100 Structurarea meditației ...
115 Organizarea practicii ... 126 Confruntarea cu problemele ...
139 Confruntarea cu distragerile - I ... 164 Confruntarea cu distragerile
- II ... 172 Atenția conștientă (Sati) ... 195 Atenție conștientă versus
concentrare 211 Meditația în viața de zi cu zi ... 223 Ce aveți de
câștigat din asta ... 240
Despre autor ... 250
Fragment:
Posesiunile voastre cele mai de preț vă alunecă printre degete și așa se
întâmplă și în ceea ce privește viața voastră. Și totuși această impermanență nu
constituie un motiv de suferință. Voi stați acolo impasibili, privind la această
neîncetată activitate, iar răspunsul vostru este o minunată fericire. Totul este
mișcare, dans, totul este plin de viață. Pe măsură ce continuați să
observați aceste schimbări și vedeți cum toate se potrivesc împreună, deveniți
conștienți de conectivitatea intimă a tuturor fenomenelor: mentale, emoționale
și senzoriale. Observați gândul care conduce la un alt gând, vedeți cum
distrugerea dă naștere la reacții emoționale, și cum sentimentele dau naștere la
și mai multe gânduri. Acțiuni, gânduri, sentimente, dorințe - vedeți cum toate
sunt strâns legate laolaltă într-o țesătură delicată a cauzei și efectului.
Observați apariția și dispariția experiențelor plăcute și vedeți că ele nu sunt
niciodată eterne; observați cum suferința apare neinvitată și vă vedeți pe voi
înșivă cum vă luptați plini de nerăbdare să scăpați de ea; și observați cum
eșuați. Totul continuă să se întâmple la nesfârșit, în timp ce voi stați
deoparte în liniște și doar priviți procesul. Din acest
laborator viu derivă o concluzie esențială și de necontestat. Vedeți că viața
voastră este marcată de dezamăgire și frustrare și vedeți în mod clar sursa
acestora. Aceste reacții iau naștere din propria voastră neputință de a obține
ceea ce doriți, din frica de a pierde ceea ce aveți deja, și din obiceiul de a
nu fi niciodată mulțumiți cu ceea ce aveți. Acestea nu mai sunt doar niște
concepte teoretice - fiindcă ați văzut voi înșivă aceste lucruri și știți că
acestea sunt reale. Vă percepeți propria frică, propria nesiguranță în fața
vieții și a morții. Este o tensiune profundă care ajunge până la rădăcina
procesului de gândire și care face ca viața să devină o luptă. Vă observați cum
bâjbâiți nerăbdători după ceva, apucând temători ceva, orice, și cum, în
mijlocul tuturor acestor nisipuri mișcătoare, încercați să vă agățați de acel
lucru, și vedeți că nu este nimic trainic de care să vă țineți strâns, nimic
care să nu se schimbe. Vedeți durerea pierderii și lipsa de mulțumire,
vedeți cum sunteți nevoiți să vă adaptați permanent la experiențele dureroase
ale propriei voastre existențe cotidiene. Sunteți martorii tensiunilor și
conflictelor inerente procesului de trăire a vieții de zi cu zi, și vedeți cât
de superficiale sunt într-adevăr cele mai multe dintre preocupările voastre.
Observați evoluția durerii, bolii, bătrâneții și morții. Veți ajunge să vă
minunați de faptul că toate aceste lucruri oribile nu sunt deloc
înspăimântătoare. Ele nu sunt altceva decât simpla realitate. Prin
intermediul acestui studiu intensiv al aspectelor negative ale existenței
voastre, deveniți foarte familiarizați cu dukkha, adică cu natura
nesatisfăcătoare a întregii existențe. Începeți să percepeți dukkha la toate
nivelurile vieții umane, de la cele mai evidente până la cele mai subtile.
Vedeți modul în care suferința urmează inevitabil atașamentului, și că, de
îndată ce vă atașați de ceva, urmează inevitabil să suferiți. Odată ce ați
devenit pe deplin familiarizați... pag. 245-246