4353 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Tracțiune (carte tipărită) Preia controlul afacerilor tale |  » Coperta | Potrivit autorului, sfaturile din această carte ți se potrivesc mănușă dacă: conduci o organizație de dimensiuni mici sau mijlocii, orientată spre creștere, dispusă să accepte critica și dispusă să se schimbe, cu venituri între 2 și 50 de milioane de dolari și cu un număr de angajați între 10 și 250. | Afișat de 22541 ori. |
| Preț raft: | 47.00 RON | |
Reducere: | 18% | Preț site: | 38.54 RON
* | |
Contact
|
Descriere
Cartea
se adresează în primul rând antreprenorilor și cuprinde și o dedicație adresată
lor:
Am un mare respect pentru
tine, antreprenorule. Îți asumi riscuri, ești motorul economiei, îți menții
țara în avanposturile inovației și sacrifici totul pentru a-ți îndeplini
visurile. Drept rezultat, creezi majoritatea locurilor de muncă și le oferi oamenilor
posibilitatea de a-și îndeplini la rândul lor visurile. Pasiunea și țelul meu
sunt să te ajut să reușești. Așadar, să pornim în această călătorie
închipuindu-ne cum ar arăta compania ta după implementarea SOA.
Potrivit autorului, sfaturile din această
carte ți se potrivesc mănușă dacă: conduci o organizație de dimensiuni mici sau
mijlocii, orientată spre creștere, dispusă să accepte critica și dispusă să se
schimbe, cu venituri între 2 și 50 de milioane de dolari și cu un număr de
angajați între 10 și 250.
Gino Wickman îți promite că:
După SOA, vei lua decizii mai
rapide pentru a schimba oamenii, strategia, sistemele și procesele, după caz.
Te va ajuta să reduci complexitatea inutilă, să identifici și să elimini
factorii de distragere a atenției, să identifici și să rezolvi orice problemă
și să menții implicarea și concentrarea ta și a oamenilor asupra unei singure
viziuni.
Cele Șase Componente-Cheie ale
Sistemului Operațional Antreprenorial (SOA) acționează direct asupra
rădăcinilor celor mai importante șase aspecte ale afacerii tale, întărindu-le
și eliminând toate problemele simptomatice prin rezolvarea celor reale. SOA
este o metodă este chiar un mod de viață care te va ajuta să-ți consolidezi
viziunea și să construiești o organizație mai puternică. Înțelegând mai întâi
și apoi implementând cele învățate, vei reuși să monitorizezi cu exactitate
pulsul companiei tale și să știi cu adevărat ce se întâmplă.
Gino Wickman este un antreprenor american
originar din Livonia, Michigan care și-a dedicat viața aflării secretelor
afacerilor prospere. La 25 de ani a preluat frâul afacerii familiei sale, care
era cufundată în datorii și avea nevoie evidentă de ajutor. După ce a repus-o
pe picioare și a condus-o timp de șapte ani, Wickman și partenerii săi au
vândut compania. Pe baza acestei experiențe, Gino Wickman a dezvoltat Sistemul
de Operare Antreprenorial ź (SOA), o metodă practică care ajută companiile să
atingă măreția în afaceri și care este folosită astăzi de mai mult de 60.000 de
companii.
Cartea este structurată în 10 capitole după
cum urmează:
Capitolul 1: Sistemul de
operare antreprenorial. Consolidarea celor șase componente-cheie
În acest capitol vei face cunoștință cu cele
șase componente cheie ale oricărei afaceri sau mai pe scurt cu SOA:
Acestea sunt:
1. Viziunea sau imaginea clară
a direcției în care se îndreaptă afacerea și a modului în care va ajunge acolo;
2. Oamenii sau ajutoarele tale
în a-ți construi afacerea;
3. Datele sau parametrii care
te ajută să îți gestionezi afacerea;
4. Problemele sau obstacolele
pe care trebuie să le înfrunți pentru a-ți realiza viziunea;
5. Procesele sau metoda ta de a
face afaceri;
6. Tracțiunea sau forța de
tracțiune a liderilor care știu cum să determine concentrarea,
responsabilitatea și disciplina organizației lor.
Tot aici vei putea afla poziția în care se
află organizația ta în acest moment completând Chestionarul de Control
Organizațional și vei afla definiția unei afaceri de succes:
Afacerile de succes
funcționează cu o viziune precisă, care este împărtășită de toată lumea. Ele au
oamenii potriviți în posturile potrivite. Ele cunosc pulsul operațiunilor lor,
urmărind și gestionând săptămânal câteva cifre. Ele identifică și rezolvă
problemele prompt, într-un mediu deschis și sincer. Își documentează procesele
și se asigură că sunt urmate de toată lumea. Stabilesc priorități pentru
fiecare angajat și creează un nivel ridicat de încredere, comunicare și
responsabilitate pentru fiecare echipă.
Capitolul 2: Dă drumul lianei
În acest capitol vei afla ce înseamnă un salt
de credință, vei afla de asemenea că nu poți să câștigi fără să riști și să ai
încredere că vei reuși, fără să ai încredere în tine, fără să delegi și fără să
accepți critica. Tot aici vei descoperi care sunt cele 5 calități esențiale pe
care trebuie să le aibă echipa de conducere a organizației tale:
1. Simplifică;
2. Deleagă;
3. Anticipează;
4. Sistematizează;
5. Structurează;
Capitolul 3: Componenta
viziunii. Se vede ce spui?
Odată cu acest capitol vei începe să înțelegi
mai bine fiecare dintre cele șase componente esențiale ale unei afaceri care
alcătuiesc SOA. Autorul îți va dezvălui în capitolul de față câteva chestiuni
esențiale cu privire la viziune, cum trebuie să fie ea pentru a te ajuta în
construirea unei afaceri prospere, dar și cum să le-o transmiți angajaților.
Regula de bază este ca aceasta să fie simplă și foarte clară pentru că numai
astfel vei putea lua decizii mai bune în privința oamenilor, proceselor, finanțelor,
strategiilor și clienților.
Pentru a respecta această regulă, viziunea
trebuie să răspundă la 8 întrebări:
1. Care sunt valorile tale
fundamentale?
2. Care este centrul atenției
tale?
3. Care este obiectivul tău pe
următorii 10 ani?
4. Care este strategia ta de
marketing?
5. Care este tabloul tău pe
trei ani?
6. Care este planul tău pe un
an?
7. Care sunt pietrele
trimestriale?
8. Care sunt problemele tale?
Autorul îți oferă pe parcursul acestui
capitol răspunsuri detaliate la fiecare dintre aceste întrebări. Micile
povestiri și exemple despre antreprenori și afacerile lor te vor ajuta să îți
faci ordine în gânduri și să stabilești foarte clar și precis ce îți dorești să
faci și cum ai de gând să-ți pui în practică planurile. Vei fi ajutat să îți
stabilești obiectivele și valorile fundamentale, să îți dai seama ce se află în
centrul atenției tale, dar și să îți alcătuiești o strategie de marketing. Vei
fi ajutat totodată să îți întocmești un plan pe un an, pe trei ani, pe 10 ani,
astfel încât niciun aspect al afacerii tale să nu mai fie lăsat la voia
întâmplării. La sfârșitul acestui capitol vei primi toată informația furnizată
pe parcursul lui într-o formă succintă, intitulată: Organizatorul
Viziunii/Tracțiunii TM, care o va face mai ușor de urmărit și de pus în
practică.
Capitolul 4: Componenta oameni.
Înconjoară-te de oameni de calitate
Oamenii sunt cu siguranță o componentă de
bază a reușitei oricărei afaceri. Potrivit autorului, totul se reduce la avea
oamenii potriviți în posturile potrivite, iar oamenii potriviți sunt cei care
împărtășesc valorile fundamentale ale companiei, în timp ce postul potrivit
înseamnă că fiecare dintre angajați își folosește pasiunea și cele mai bune
abilități și că rolurile și responsabilitățile asumate sunt în concordanță cu
Abilitatea lor Unicăź . Autorul te va îndruma să manageriezi situațiile cu care
te poți confrunta chiar în momentul de față și anume: să ai o persoană
potrivită pe postul nepotrivit, să ai o persoană nepotrivită pe postul potrivit
sau să ai persoana nepotrivită în postul nepotrivit.
Tot aici vei afla cum să angajezi, să
concediezi, să evaluezi, să recompensezi și să recunoști întreg personalul pe
baza valorilor fundamentale și a Abilităților Uniceź, vei găsi analizatorul de
persoane, un instrument foarte util care te va ajuta să îți rezolvi problemele
legate de personal și vei învăța să aplici regula celor trei lovituri. De
asemenea vei afla de ce este atât de important pentru o companie să aibă în
structură și un vizionar și un integrator și să te folosești de diagrama de
responsabilități în loc de organigramă.
Capitolul 5: Componenta date.
Siguranța cifrelor
De aici vei afla cum să îți formulezi și
gestionezi datele, pentru a-ți monitoriza afacerea constant și precis, astfel
încât să poți acționa eficient. Nu vei mai avea de-a face cu presupuneri,
opinii subiective, emoții și orgolii. Tabelul de scor va fi tot ce vei avea
nevoie pentru a-ți monitoriza precis și eficient afacerea. Folosește modelul
din carte pentru a-l realiza și află de ce este mai practic și mai avantajos ca
fiecare om să aibă un număr.
Capitolul 6: Componenta
probleme. Hotărăște!
Conform autorului, capacitatea ta de reușită
este direct proporțională cu capacitatea de rezolvare a problemelor. Cu cât
ești mai bun la rezolvarea problemelor, cu atât vei avea mai mult succes. De
aceea, autorul îți oferă aici alte două instrumente SOA care îți vor ușura
munca în administrarea propriei afaceri: este vorba despre disciplina de a crea
o Listă a Problemelor și Pista de Rezolvare a Problemelor. Tot aici vei
descoperi ceea ce Gino Wickman numește cele 10 porunci ale rezolvării
problemelor, o serie de 10 sfaturi utile pentru orice manager de succes, dar
și pista IDR - pista de rezolvare a problemelor: identifică, discută și
rezolvă.
Capitolul 7: Componenta
procese. Cum să găsești metoda potrivită
Potrivit autorului, o organizație tipică
funcționează printr-o serie de procese esențiale. Modul în care se îmbină
aceste procese reprezintă sistemul unic al organizației. Pentru ca totul să
funcționeze la perfecție, trebuie să ai capacitatea de a sistematiza. Așadar,
în acest capitol vei descoperi diferite modalități de a-ți îmbunătăți
procesele, de a le simplifica, de a aplica tehnologia asupra lor și, cel mai
important, de a le face consecvente pentru întreaga organizație. Vei învăța să
identifici procesele fundamentale din compania ta și să le documentezi în așa
fel încât angajații tăi să devină mai consecvenți și mai eficienți în cadrul
organizației. Dar motivul principal pentru care trebuie să faci asta este
faptul că afacerea ta trebuie să ajungă să se susțină de la sine. Trebuie să
funcționeze în absența ta. Dacă tu ai dispărea mâine, cineva ar trebui să poată
prelua afacerea cu ușurință chiar de unde a rămas, iar tu trebuie să te asiguri
din timp de asta.
Când toți își urmează
procesul, este mult mai ușor pentru manageri să gestioneze, să depaneze, să
identifice și să rezolve problemele și, prin urmare, să dezvolte afacerea.
Capitolul 8: Componenta
tracțiune. De la luftmensch la acțiune!
Cei mai mulți lideri știu că, prin impunerea
disciplinei și a responsabilității în cadrul organizației, oamenii se vor simți
un pic inconfortabil, însă, potrivit autorului aceasta este partea inevitabilă
a obținerii tracțiunii. Dacă poți accepta faptul că le vei crea oamenilor un
mic disconfort, pentru o scurtă perioadă de timp, soluția este clară. Trebuie
să introduci două practici simple, mai exact: pietrele (priorități esențiale
pentru companie) și ședințele Meeting Pulse. Despre fiecare dintre aceste practici
autorul vorbește pe larg în acest capitol. Vei învăța să îți stabilești
prioritățile dar și să eviți anumite capcane și probleme în stabilirea lor și
te vei convinge că nu toate ședințele reprezintă o pierdere de vreme așa cum
consideră multă lume. Vei descoperi ce înseamnă Ședința de nivel 10 și Ședința
de Monitorizare, și tot ce trebuie să știi în legătură cu scopul, planificarea
și organizarea lor.
Capitolul 9: Îmbinarea tuturor
componentelor. Marea călătorie
Potrivit autorului, magia acestei metode
constă în consolidarea tuturor elementelor cheie ale unei afaceri: Viziune,
Oameni, Date, Probleme, Procese și Tracțiune. Dacă vei reuși să faci acest
lucru, nemulțumirile tale legate de lipsa timpului și controlul afacerii se vor
diminua. Nemulțumirile în privința angajaților vor dispărea, pentru că vei fi
înconjurat de oamenii potriviți în posturile potrivite. Vei trece în sfârșit de
plafonul de care te-ai tot lovit, îți vei transforma activitățile de zi cu zi
și, în cele din urmă, vei realiza viziunea organizației. Autorul te avertizează
însă că traseul până la optimizarea completă a celor șase componente nu va fi
ușor, și că nu ar trebui să te lași descurajat de momentele în care ți se va
părea că, în ciuda eforturilor, nu există nici un progres.
Pentru a monitoriza progresul afacerii tale,
Gino Wickman îți recomandă folosirea Chestionarului de Control Organizațional.
Cu ajutorul lui vei putea identifica mereu verigile slabe și vei putea lucra
ulterior la consolidarea lor. Cu toate acestea, autorul îți atrage atenția în
această etapă că nu doar construirea afacerii este importantă:
Călătoria de construire a unei
afaceri mărețe nu își are importanța în destinație. Desigur, îți dorești să fie
extrem de profitabilă și să-ți aducă bunăstare și ție, și celorlalți. Totuși,
pe parcurs, trebuie să te bucuri de influența pe care o vei avea asupra vieții
oamenilor. Trebuie să te entuziasmezi de valoarea pe care o vei aduce
clienților tăi, să te bucuri de plăcerea pură de a practica jocul afacerilor și
să fii capabil să te mândrești cu sistemul creat de tine, care se susține
singur. Odată ce ai o afacere care nu are nevoie de tine ca să-și schimbe
vitezele o entitate de sine stătătoare vei avea mai mult timp liber pentru
tine. Călătoria ar trebui să fie plăcută. Dacă gonești ca să ajungi mai repede
la destinație, vei fi cu siguranță dezamăgit.
Capitolul 10: Să pornim la drum
În ultimul capitol al cărții autorul face o
recapitulare a celor 7 instrumente principale de lucru, pe care le-ai deprins
din carte și a rolului fiecăruia dintre ele în construirea afacerii:
1. Diagrama cu responsabilități
(care include analizatorul de persoane și ÎVC)
2. Pietrele
3. Ședința De Monitorizare
(care include IDR, ședința de nivel 10, întâlnirile trimestriale și anuale)
4. Tabelul de scor
5. OT/V (care include valorile
fundamentale, centrul atenției, obiectivul pe 10 ani, strategia de marketing,
tabloul pe trei ani și planul pe un an)
6. Documentarea procesului în
trei pași
7. Fiecare are un număr
Folosirea acestora în combinație cu cele 12
instrumente suplimentare de sprijin te va ajuta să obții rezultate din ce în ce
mai bune. Iată tabloul afacerii tale întrevăzut de autor pentru momentul în
care ai reușit să implementezi toate aceste instrumente:
Imaginează-ți că toate
instrumentele menționate mai sus au fost implementate pe deplin. În fiecare
trimestru ții o ședință de o zi cu echipa de conducere, în care rezolvați toate
problemele-cheie, revizuiți pietrele ultimului trimestru și le stabiliți pe
cele din trimestrul următor, devenind din ce în ce mai buni la fiecare ciclu de
90 de zile. În fiecare an, faceți o ședință de planificare foarte eficientă în
care puneți în discuție fiecare aspect al O/VT și pregătiți un plan solid
pentru anul următor, toată lumea fiind pe aceeași lungime de undă.
Angajezi, concediezi, evaluezi,
recompensezi și recunoști meritele tuturor, în baza valorilor fundamentale și
utilizând analizatorul de persoane pentru toate deciziile legate de oameni. Pe
măsură ce organizația crește, faci schimbările necesare în cadrul diagramei cu
responsabilități, concentrându-te în primul rând pe structură și în al doilea
rând pe oameni, asigurându-te că persoanele potrivite ocupă posturile
potrivite.
Participi la ședința săptămânală
de nivel 10 împreună cu echipa de conducere, analizând tabelul de scor pentru a
te asigura că toate cifrele sunt pe drumul cel bun. Revizuiești pietrele, ca să
te asiguri că respectă traseul. Rezolvi toate problemele relevante ale
săptămânii. Drept rezultat, funcționați bine ca echipă. În plus, fiecare
departament procedează identic.
La fiecare 90 de zile,
organizezi o întâlnire pe tema stării companiei. Acest lucru face ca toată
lumea să rămână pe aceeași lungime de undă și să împărtășească aceeași viziune.
Fiecare persoană își stabilește și își îndeplinește propriile pietre. Compania
se dezvoltă. Îți atingi obiectivele și construiești o companie excelentă.
Acest tablou este realizabil.
Ține doar de adoptarea fiecărui instrument, în ordinea pe care am prezentat-o
aici.
CaracteristiciNumărul de pagini: 348Formatul în cm. (l x L): 13 x 20I.S.B.N.: 978-606-913-496-2Traducerea: Bogdan GhiurcoTitlul original: Traction: Get a Grip on Your Business A apărut în: 2019- |
Fii primul care își spune opinia! |
|
|
|
|
 | Emergența Șapte pași pentru a-ți schimba radical viața |
|
|
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|