Pornind de la o serie de peste 40 de interviuri cu Steve
Jobs, derulate de-a lungul a peste doi ani – precum și pe intervievarea a peste
o sută de persoane apropiate lui Jobs, familie, prieteni, adversari,
competitori sau colegi – Walter Isaacson a reușit să creioneze portretul vieții
trepidante și a personalității de o intensitate mistuitoare a unui antreprenor
creativ, care, prin pasiunea sa pentru perfecțiune și prin hotărârea
încrâncenată, a revoluționat șase domenii de activitate: computerele personale,
filmul de animație, muzica, telefoanele, tabletele computerizate și conținutul
digital.
Într-un moment în care Statele Unite caută modalități de a-și
susține întâietatea în domeniul inovației, în care societățile din întreaga
lume încearcă să construiască economii creative, adecvate epocii digitale, Jobs
reprezintă emblema absolută a inventivității, imaginației și inovației
neabătute. Steve Jobs știa că cea mai bună cale de a crea valoare în secolul
XXI rezidă în conectarea creativității cu tehnologia, așa că a construit o
companie în cadrul căreia salturile imaginației s-au îmbinat cu remarcabile reușite
din domeniul ingineriei. El și colegii săi de la Apple au fost capabili să
gândească diferit: nu au contribuit doar la dezvoltarea unor produse superioare
din punct de vedere tehnologic, ci au creat dispozitive complet noi și servicii
despre care consumatorii nici măcar nu știau că au nevoie.
Nu a fost un șef sau un om exemplar, nici un model demn de
urmat. Mânat de demoni, era capabil să provoace furia și disperarea celor din
jur. Însă personalitatea, pasiunile și produsele sale se întrepătrundeau, la
fel ca și componentele hardware și software ale companiei Apple, alcătuind un
sistem integrat. Așadar, povestea sa este una instructivă și totodată plină de povețe,
conținând lecții despre inovație, caracter, leadership și valori.
|