Căutarea, tăgada, întrebările privesc regăsirea de sine în veșnica esență
a omului ca templu (Sfântul Duh). Un trup fizic locuit de altul (”Și sunt doi
care se luptă/ Eu cu eu, mine cu mine”) și ambele revelate în trupul Cuvântului
(mirele sau crinul cosmic)...
Șarpele de aramă
11.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Șarpele de aramă” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Volumul de debut De unde începe omul (1970) anunța un
poet bântuit de neliniști existențiale și de blagienele suspinuri lăuntrice, puse
toate sub semnul luminii. Ființa divizată între pământ și cer (între lut și
vis, ar fi spus Arghezi) dobândește identitatea în transcendent prin
participare si vocația divinului. Îndoiala carteziană e doar un punct de
plecare și prilej de a gândi o suprarealitate spirituală, ilustrată metaforic
prin dumbrava purității paradisiace.
Căutarea, tăgada, întrebările privesc regăsirea de sine în veșnica esență
a omului ca templu (Sfântul Duh). Un trup fizic locuit de altul (”Și sunt doi
care se luptă/ Eu cu eu, mine cu mine”) și ambele revelate în trupul Cuvântului
(mirele sau crinul cosmic). Tăria pe care o jefuiește poetul e un dincolo al
firii aureolate, nu al nopții împrejmuitoare. Iar vederea, contemplarea ținutului
ascuns (”ochiul de aproape”) ontologic reprezintă bucuria comuniunii
umane cu divinul ”înainte de a fi”. Exilul n-a alterat cu nimic
această viziune de apsirații teandrice. Dimpotrivă, tot ce a scris Dumitru
Ichim, după 1975, stă sub semnul nostalgiei sacrului.