Ceea ce trebuie să afle omul, oricare ar fi el, este că păcatul nu este
întâi de toate un concept teoretic și parte a unui discurs religios
teologic de care poate să fie total și justificat dezinteresat, ci este o
stare reală sau o multitudine de stări reale care îi afectează viața în
adâncul ei...
Păcatul și stările psihopatologice
25.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Păcatul și stările psihopatologice” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Ceea ce trebuie să afle omul, oricare ar fi el, este că păcatul nu este întâi de toate un concept teoretic și parte a unui discurs religios teologic de care poate să fie total și justificat dezinteresat, ci este o stare reală sau o multitudine de stări reale care îi afectează viața în adâncul ei.Din multiple motive, pacatul este perceput ca o consecinta a nerespectarii unor conventii, legi, porunci, canoane. Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l inteleaga oricine este ca pacatul, inainte de orice, este un esec existential, o abatere mai mica sau mai mare de la modul corect sau sanatos de a trai.Daca omul este chemat sa traiasca pentru a manca, a bea, a se distra, a dormi si nimic mai mult, atunci asezarea si ramanerea pe drumul implinirii echivaleaza cu a manca, a bea, a te distra si a dormi.Daca, insa, omul este mai mult decat mancare, bautura, distractie si somn, ceea ce suntem obligati sa acceptam tot sub presiunea evidentelor, daca omul este de exemplu o fiinta chemata sa iubeasca si implinirea lui vine din a iubi si a fi iubit, atunci va trebui sa accepte ca sunt situatii, stari, lucruri, fapte, care il mentin pe aceasta traiectorie sau altele care-l abat de la aceasta traiectorie.
Cuprins:
Partea I TemperamentulCele patru temperamente, în accepțiunea lui Galenus Moștenirea genetică și mediul înconjurător în formarea caracterului unui om Temperamentul melancolic Temperamentul coleric Temperamentul optimist Temperamentul flegmatic Înțelegerea fiecărui suflet în parte și tratamentul compătimitor Introvertiți și extravertiți Schizotimici și ciclotimici Să ne purtăm cu copiii în funcție de temperamentul lorFiecare să caute să afle cărui tip aparține Referințe despre tipurile melancolic și coleric Optimiștii Flegmaticii Partea a II-a Complexul de inferioritate Oamenii cei mai vrednici de compătimire Este un om nefericit Sintagma „complexul de inferioritate” Pentru că există pericolul de a-i înțelege greșit pe cei care suferă False remedii pentru complexul de inferioritate Câteva caracteristici ale celui afectat de complexul de inferioritate încercări de camuflare ale complexului deinferioritate Fantezia ca substitut al realității Rădăcini în experiențele copilăriei Un sentiment fiziologic al eșecului, care dispare cu timpul Obstacole care adâncesc sau accentuează complexul de inferioritate Bâlbâiala Nașterea complexului de inferioritate Factori și condiții Copilul stângaci Poziția socială și sentimentul de inferioritateDiferența de vârstă dintre copii Copiii nedoriți. Diferențieri între copii „Cât de chinuitoare poate să ajungă această situație!” „Dominarea copiilor de către părinți” Dascăli cu comportament despotic Ce trebuie să facem? Cunoașterea de sine Să-și amintească experiențele dureroase ale copilăriei Prețuirea și acceptarea sinelui Înaintea lui Dumnezeu suntem toți la fel«Ãsta sunt, și gata!» „...încercarea de a canaliza toate acțiunile în direcția unui singur mare scop” Egoismul colectiv hipertrofieîncă un antidot împotriva complexului de inferioritate Partea a III-a Vinovăția neconștientizatăVinovăție și boliCele două tipuri de vinovăție neconștientizată ...au drept scop ascunderea vinovăției Ceva se împotrivește vindecării Cum se rezolvă vinovăția neconștientizată Domnul ia asupra Sa vinovăția noastră, dacă o predăm milei Lui Marea confuzie: deși cineva se simte vinovat, face păcatul ”Nu vreau să judec. De ce o fac însă?” Dacă vinovăția nu este readusă în conștient ”Justificări logice fabricate” Spovedania prin care nu scapi de vinovăție Sub formă de epilog Partea a IV-a Problema păcatului neiertat Vom căuta mântuirea noastră în duhul Bisericii Dumnezeu ne vorbește de pedeapsă pentru că vrea să ne mântuim Cauza mai adâncă: vinovăția neconștientizatăImportanța vârstei în vindecarea bolilor de natură psihică Sentimentul păcatului de neiertat și complexul îndoielilor patologice Idei, imagini și sentimente de factură profanatoare și terifiantăUn exemplu caracteristic al complexului de vinovăție și al păcatului de neiertat Dacă nu te eliberează Dumnezeu, nu te poți elibera Diverse interpretări greșite Condițiile întoarcerii la Dumnezeu Fundamentul religios al bolnavului