Suntem la librărie! Comenzile plasate le expediem în cel mai scurt timp posibil. Vă mulțumim. Transport GRATUIT la comenzile de peste 160 lei prin curier Cargus, curier DPD sau poșta română. Transport GRATUIT la comenzile de peste 240 lei prin EasyBox Sameday.
În cazul gândirii creștine astăzi, credința și rațiunea nu doar că se
contrazic mai puțin ca oricând, dar însăși problema presupusului lor
conflict n-are niciun sens și nici măcar n-ar trebui să se pună.
Despre raționalitatea Revelației și iraționalitatea credincioșilor
24.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Despre raționalitatea Revelației și iraționalitatea credincioșilor” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
În cazul gândirii creștine astăzi, credința și rațiunea nu doar că se contrazic mai puțin ca oricând, dar însăși problema presupusului lor conflict n-are niciun sens și nici măcar n-ar trebui să se pună. Ne putem pierde eventual credinta (cum suna aceasta ciudata expresie pe care am mostenit-o), dar cu siguranta nu pentru ca am castigat in ratiune. S-ar putea sa pierdem din credinta tocmai pentru ca ne imaginam ratiunea incapabila sa inteleaga o parte — si inca o parte decisiva, chiar cea mai decisiva — din ceea ce viata noastra ne face sa experimentam. Foarte repede cedam: ratiunea nu intelege totul, suntem nevoiti sa admitem spatii imense care ne raman de neinteles si irationale, pe care le abandonam credintei si parerii; si foarte repede renuntam definitiv sa mai gandim ceea ce am alungat deja din campul sensibilului. Din acest somn al ratiunii se ivesc atunci cosmaruri — ideologice. Prea repede socotita ca venind de la sine si cu totul naturala, separatia intre credinta si ratiune se naste astfel intai dintr-un deficit de rationalitate, dintr-o capitulare fara lupta a ratiunii inaintea a ceea ce e presupus de negandit. Dar daca nu ne pierdem credinta dintr-un exces de practica a rationalitatii, s-ar putea, din contra, sa ne pierdem adeseori din rationalitate pentru ca excludem prea repede credinta si domeniul pe care ea il deschide, cel al Revelatiei). Pierzandu-ne credinta pierdem din ratiune. (J.-L. M.) Titular al catedrei de metafizica la Sorbona si profesor la Chicago, Jean-Luc Marion a fost ales pe 6 noiembrie 2008 in Academia Franceza in locul lasat liber prin decesul cardinalului Jean-Marie Lustiger. Cofondator al revistei teologice internationale Communio, indruma la Presses Universitaires de France colectia „Epimethee”.
Cuprins:
Avertisment I. Ratiune si credinta, una impreuna cu cealalta Credinta si ratiunea Apologia argumentului Ratiunea formala a infinitului II. Cine vorbeste aici? Inalta demnitate a sarmanilor botezati Slujirea rationalitatii in Biserica Viitorul catolicismului III. Ce se poate si ce se arata La Dumnezeu nimic nu-i imposibil Fenomenalitatea sfintelor Taine Transcendenta prin excelenta IV. Recunoasterea Recunoasterea Darului „Atunci L-au recunoscut, iar El S-a facut nevazut” Sfantul invizibil