ÎNTÂLNIREA DINTRE REIKI ȘI MAGIE
Cei mai mulți oameni cred că magiași Reiki au foarte puține în comun. Magia este asociată mai ales cu ocultismul și cu diverse culturi ale misterelor din Occident. Cuvântul ocult înseamnă ”ascuns” și vine de la ocular, care se referă la ochi. Obiectele oculte sunt cele pe care nu le poate vedea și nu le poate studia oricine. Sunt obscure si, de obicei, ascunse în mister si simbolism. Reiki s-a răspândit în lume venind din Japonia, având rădăcinile în culturile și filozofiile orientale. Aparent, pare să existe o deosebire foarte mare între cunoștințele orientale și occidentale și, sincer, chiar există multe diferențe. Dar, în esență, ele pot fi privite ca două căi diferite, care urcă pe același munte. Magia este puternic asociată cu folosirea unor simboluri și caractere magice. Chiar și noțiunea de vrajă denotă puterea cuvântului scris, când intențiile sunt rostite în litere si cuvinte. Caracterele magice, simbol al puterii și al creației, se găsesc în multe culturi. De la hieroglifele egiptene la ebraica și la greaca veche, la runele scandinave, la ogham, la codurile alchimiștilor, simbolurile nu au doar o anumită semnificație, ci și o putere inerentă, în numele și forma lor. în Reiki, dacă se trece la al doilea nivel al pregătirii tradiționale, elevul este învățat trei simboluri folosite pentru a intensifica și pentru a ușura vindecarea. Chiar dacă se spune că Reiki este ghidat de o inteligență superioară, iar noi nu avem control asupra rezultatului, avem voință atunci când folosim un simbol, din moment ce îl alegem, intuitiv sau logic, bazându-ne pe scopul care stă în spatele lui. Primul simbol este folosit pentru a spori puterea, al doilea simbol este utilizat pentru vindecarea la nivel mental și emoțional, iar la al treilea simbol se apelează pentru vindecarea la distanță. Când folosiți simboluri Reiki (pentru tămăduire), fie prin vizualizarea lor, fie prin invocarea numelor lor, este ca și cum ați folosi simboluri sau expresii magice. Cultura Reiki este transmisă nu doar pe cale orală sau prin materiale scrise, ci, cel mai important, prin ceea ce se cheamă deprindere. Inițiere este un alt cuvânt potrivit. Maestrul sau învățătorul Reiki creează o legătură energetică cu elevul, prin voință și simbol, pentru a-i transmite abilitatea de a pătrunde ușor și sigur în forța universală a vieții. Efectele secundare ale inițierii pot fi purificarea și curățarea fizică, mentală, emoțională și spirituală, trezirea unor abilități intuitive sau de medium, o mai mare cuprindere a spiritualității, precum și apelul la o forță su¬perioară, în acest fel se creează o familie spirituală sau o descendență de învățători și de elevi care sunt conectați și care, în cele din urmă, pot ajunge până la fondatorul modern al Reiki, dr. Usui. Dacă învățătorul nu este încă inițiat, conexiunea nu poate fi transmisă elevului. în Reikiul tradițional, sacralitatea simbolurilor este menținută prin păstrarea lor secretă față de cei neinițiați, ca și ritualul de inițiere, inclusiv față de cei mai puțin inițiați. îmi amintesc că l-am întrebat pe maestrul meu Reiki, după prima mea inițiere, ce s-a întâmplat exact. Cum m-a ”inițiat”? Nu mi-a spus. Nu a menționat simboluri sau altceva. Ani înțeles mecanismul inițierii doar datorită celui de-al doilea învățător al meu, mai deschis și mai modern. în multe culturi ale magiei, o componentă de bază a experienței este conștientizarea prin inițiere. Prin intermediul acesteia, învățătorul îl face pe elev conștient de energia pe care i-o transmite din propria inițiere. Inițiații vorbesc despre o conștientizare a celui de-al treilea ochi, despre viziuni și o mai acută percepere a conștiinței spirituale sau despre o sporire a abilităților lor magice, atât în manifestarea, cât și în perceperea informației. Mulți simt o conexiune mai puternică cu divinul, de cele mai multe ori prin intermediul unei anumite zeități. Prin inițiere, elevul este conectat cu ”familia” spirituală a culturii, o descendență magică, care poate merge până la fondatorii ei moderni. în cultura Wicca, respectiv Gardnerian Wicca,... pag. 14-15
|