Cartea reprezintă un ghid neprețuit pentru părinți și profesori, care ne
îndrumă cum să comunicăm mai bine cu copiii. Abordează toate aspectele
felului în care trebuie să vorbim cu aceștia și, foarte important, cum
să-i ascultăm.
De ce nu ascultă copiii. Consiliere pentru părinți și educatori
22.0018.70RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „De ce nu ascultă copiii” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Felul în care vorbim unii cu alții stă la baza relațiilor interumane. Adesea copiii se pricep mai bine decât adulții să citească printre rânduri și să descifreze mesajele pe care le transmitem prin limbajul corpului sau prin tonul vocii noastre.
Cartea reprezintă un ghid neprețuit pentru părinți și profesori, care ne îndrumă cum să comunicăm mai bine cu copiii. Abordează toate aspectele felului în care trebuie să vorbim cu aceștia și, foarte important, cum să-i ascultăm, inclusiv comunicarea cu copiii pe segmente de vârstă și înțelegerea contextului mai larg în care are loc conversația.
Autoarea transformă teoria în soluții practice, de zi cu zi. Pe tot parcursul cărții sunt expuse nenumărate exerciții care ne ajută să comunicăm cu mai mult succes.
Cuprins:
Prefață11
De ce această carte? 13
Ascultă ce spun 18
Priviri înăuntrul vieții zilnice 18
Copilărie aflată în
proces 27
Dezvoltarea copilului în primii șapte ani de viață
27
Dezvoltarea copilului școlar, de la șapte la
paisprezece ani 35
Pubertatea, de la paisprezece la douăzeci și unu
de ani 46
Pubertatea în gândire 47
Pubertatea în simțire 49
Pubertatea în voință 51
Scrisoare către părinți 53
Numai cu inima se ascultă
bine 57
Acordajul instrumentului sufletesc 61
Vorbește și te revelezi 67
Limbajul corpului – limbajul sufletului 69
Semnificația glasului în educarea pentru
ascultare 75
Vorbire – Ascultare – Înțelegere 84
A trimite patru mesaje 86
A recepționa cu patru urechi 89
Analiza tranzacțională și
educația 94
Părinți, copii și adulți într-o persoană 94
Eu-ul părinte 95
Eu-ul adult 97
Eu-ul copil 99
Dezvoltarea componentelor de personalitate
101
Până la vârsta de șase luni 101
De la șase la optsprezece luni 103
De la optsprezece la treizeci și șase de luni
105
De la trei la șase ani 109
De la șase la doisprezece ani 111
De la treisprezece la nouăsprezece ani 114
Cele patru concepții fundamentale despre viață
125
Modele de bază ale tranzacțiilor 129
Tranzacții complementare 130
Tranzacții încrucișate 132
Tranzacții ascunse 134
Tranzacții în viața zilnică de familie 137
Educarea pentru a fi „om
întreg“143
Educarea simțurilor și capacitatea socială
143
Introducere în teoria simțurilor 148
Cele patru simțuri de jos – simțuri bazale
– simțuri ale voinței 148
Cele patru simțuri de mijloc – simțuri pentru
mediu – simțuri de percepție 153
Cele patru simțuri de sus – simțuri ale cunoașterii
– simțuri sociale 156
Lipsa experiențelor senzoriale și echilibrarea
acesteia 163
Ce are de-a face dezvoltarea simțurilor cu putința de
a asculta? 168
Copiii cu ADHD și ascultarea 171
Competența copiilor de
astăzi 182
Agresivitatea ca semnal de avertizare 188
Agresiunea creează întâlnire 189
Agresiunea – un baraj deschis 190
De la frustrare la agresiune 193
Inteligența emoțională ca bază a competenței
198
De la educație la relație 206
Cele cinci necesități de bază ale omului
212
Necesitățile își revendică drepturile 219
Despre arta ascultării 222
Educarea capacității de a purta un conflict
228
Ascultarea activă – de la mesajul-Tu la
mesajul-Eu 228
Managementul conflictelor
în familie 242
Consiliul de familie 243
Autoeducația ca bază a
educației 256
A face cunoștință cu echipa din interior
256
Igiena sufletului ca bază pentru o nouă percepție
262
Cum poate fi depășită
nevoia sufletească din prezent? 278
În loc de concluzii 286
Note291
Bibliografie 302