16 somități din științele educației își prezintă cele mai inovatoare
cadre teoretice și cele mai influente contribuții din domenii precum
achiziția conținuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural și
social al procesului învățării...
Teorii contemporane ale învățării
47.2042.48RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Teorii contemporane ale învățării” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
16 somități din științele educației își prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice și cele mai influente contribuții din domenii precum achiziția conținuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural și social al procesului învățării. Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar și pe natura experiențială și transformativă a învățării, textele din acest volum familiarizează profesorii și cercetătorii cu cele mai proaspete idei și curente din teoriile educației. Dintre autorii de referință prezenți în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ș.a.
Învățarea e „treaba“ tuturor: profesori și elevi din sistemul de educație, adulți angajați în procese de formare profesională, manageri conștienți de avantajul comparativ dat de excelența și creativitatea angajaților, consultanți în procese de învățare (traineri, mentori, consilieri).
Knud Illeris ne pune la dispoziție o selecție excepțională de autori de mare prestigiu și texte fundamentale care au marcat înțelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învățare. Un motiv în plus să „luăm de bună“ această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educație și formare de acolo reușesc să îmbine cel mai bine performanța în învățare cu fericirea și starea de bine. • Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecției „Educație și formare“, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din BucureștiKnud Illeris este profesor emerit al Universității din Aarhus (Danemarca) și autor al lucrării How We Learn, o referință pentru cercetarea învățării la adulți.
Cuprins:
IntroducereCapitolul 1. O înțelegere cuprinzătoare a învățării umaneKnud IllerisCapitolul 2. Cum înveți să fii o persoană în societate: învățând să fiu euPeter JarvisCapitolul 3. Cum se transformă „forma”? O abordare a învățării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umaneRobert KeganCapitolul 4. Învățarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învățării bazată pe teoria activitățiiYrjö EngeströmCapitolul 5. Pragmatismul: o teorie a învățării pentru viitorBente ElkjaerCapitolul 6. O privire de ansamblu asupra învătării transformatoareJack MezirowCapitolul 7. Abordări multiple ale cunoasteriiHoward GardnerCapitolul 8. Învătarea biografică în cadrul noului discurs despre învătarea continuăPeter AlheitCapitolul 9. Ciclurile vietii si ciclurile învătăriiJohn HeronCapitolul 10. Învătarea continuă ca o tehnică a sineluiMark TennantCapitolul 11. Cultură, minte si educatieJerome BrunerCapitolul 12. Experientă, pedagogie si practici socialeRobin UsherCapitolul 13. „Probleme normale de învătare” ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale impliciteThomas ZieheCapitolul 14. Practica învătăriiJean LaveCapitolul 15. O teorie socială a învătăriiEtienne WengerCapitolul 16. Învătarea tranzitională si consilierea reflexivă pentru carieră: a învăta pentru a te angajaDanny Wildemeersch si Veerle Stroobants