Fericitul Părinte Porfirie Aghioritul este sfântul foarte apropiat
vremurilor noastre, omul secolului al XX-lea, care a experiat și
experiază și acum foarte limpede taina Bisericii și a lui Hristos.
Taina Bisericii după Sfântul Porfirie Kavsokalivitul
9.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Taina Bisericii după Sfântul Porfirie Kavsokalivitul” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Fericitul Parinte Porfirie Aghioritul este sfantul foarte apropiat vremurilor noastre, omul secolului al XX-lea, care a experiat si experiaza si acum foarte limpede taina Bisericii si a lui Hristos.
El a inteles profunzimea tainei ecleziastice pentru ca a trait ca un ascet crestin adevarat in Sfantul Munte, in centrul Atenei si in final, in Schitul de la Milessi.
Astfel, el invata: „Pentru noi Hristos este totul, iar Sfanta Lui Biserica este Biserica necreata, este Dumnezeu in istoria lumii,ca sa devenim si noi dumnezei”
Toata viata lui pamanteasca s-a scurs inlauntrul Bisericii nezidite, in vesnicia Imparatiei lui Dumnezeu, pentru ca a fost o jertfa de iubire continua pentru Dumnezeu si pentru aproapele, o Liturghie dumnezeiasca continua.
A trait evenimentul Rusaliilor ca unul dintre cei prezenti. „Se apleca asupra evenimentului, il traia, il simtea, plangea” de aceea primise roadele Sfantului Duh: „iubirea, bucuria, pacea, indelunga rabdare” (Gal. 5,22).
Parintele Porfirie, ca orice crestin adevarat, a experiat permanent Rusaliile, a trait o minune continua, o nebunie dumnezeiasca, o tanguire neintrerupta fericita, mangaietoare, inveselitoare si in acelasi timp izbavitoare.
S-a unit in chip tainic cu sfintii tuturor veacurilor, a trait experientele pe care le-au trait in timp sfintii si continua sa le traiasca in Trupul lui Hristos. A trait taina Bisericii care este „unirea tuturor” si comuniunea cu Iisus Hristos.
Cuprins:
Partea intai. Ontologia Bisericii
1. Identitatea Bisericii 2. Provenienta Bisericii 3. Insusirile Bisericii 4. Componente:structura Bisericii 5. Etapele istorice ale Bisericii
Partea a doua. Functiunea Bisericii
1. Viata in Biserica a) Viata in Biserica este viata in Tatal,in Fiul si in Sfantul Duh b) Viata in Biserica presupune existenta indrumatorului spiritual,a duhovnicului c) Viata in Biserica este:1. viata unitatii in Hristos;2. viata libertatii adevarate in Hristos d) Libertatea. „Vederea” libera a lui Hristos e) Monahismul:taina continuarii vietii Sfintilor Apostoli f) Viata in Biserica este cu desavarsire „alta” viata,viata „in har” si „in bucurie” g) Viata in Biserica este comunitara, obsteasca,comuniunea adevarata a persoanelor h) Viata in Biserica este viata in comuniune permanenta cu Dumnezeu prin rugaciunea neintrerupta si prin studiul duhovnicesc i) Viata in Biserica este viata in Imparatia lui Dumnezeu. Este viata triumfatoare, doxologica, fericita j) Traind in Biserica, ne impartasim cu Hristos, dar si intre noi. Ne impartasim cu Harul Dumnezeiesc si cu harismele celuilalt k) Traind in Biserica, gustam darurile Sfantului Duh, feluritele harisme
2. Caracterul si principiile terapeutice ale Bisericii
3. Mijloace terapeutice a) Simplitatea si blandetea b) Iubirea dezinteresata fata de Dumnezeu c) Smerenia d) Iubirea fata de aproapele, gandurile cele bune e) Finetea, sensibilitatea, delicatetea f) Pocainta, spovedania g) Asceza: postirea, osteneala trupeasca,metaniile,lucrarea mainilor h) Rugaciunea mintii – rugaciunea inimii i) Studiul duhovnicesc, rabdarea, muzica bizantina j) Alte arme duhovnicesti
4. Trasaturile omului vindecat
Partea a treia. Biserica si omul
1. Iubirea fata de Biserica. Alte conditii pentru ramanerea inlauntrul Bisericii 2. Despartirea de Biserica si viata in afara ei 3. Reintoarcerea in Biserica
Partea a patra. Taina Bisericii
1. Taina Bisericii 2. Experierea caracterului unitatii 3. Taina Bisericii: toti si toate sunt „potential” in Hristos si in Biserica