Lucrarea (Ciomazga)
Aceasta nu este o carte. Este o tragică secvență din apatica mărșăluială în care traversăm această Vale a Suspinelor: Viața... |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Aceasta nu este o carte. Este o tragică secvență din apatica mărșăluială în care traversăm această Vale a Suspinelor: Viața. Iată, câteva fapturi evadează din dramatica lor realitate, escaladează eșafodajul acestei zidiri de cuvinte și, în sfârșit, îți strigă ceva... Le auzi? • Cornel Constantin Ciomâzgă CEL MAI CAUTAT ROMAN ROMANESC POSTREVOLUTIONAR In doar primele sase luni de la aparitie, s-au publicat peste 100 de cronici, recenzii si semnale editoriale, in cele mai importante publicatii din Romania, calificand Lucrarea, ca fiind „o carte care sparge tiparele” (Editorial „Ziua” – 30 martie); „o carte tulburatoare, socanta, cutremuratoare” ( „Ziua” de Iasi, 29 iunie); „opera eminenta” („Obiectiv”, Brasov 14 iunie); „senzationala” („National”, 31 martie); „ziditoare de suflet” („Realitatea Romaneasca”, 8 aprilie); „ca o rugaciune” („Ziua” de Constanta, 6 septembrie); „capodopera literara” („Gazeta de Transilvania”, 10 iulie); “o carte de invatatura care se citeste cu sufletul” („Gardianul” - 17 aprilie); „o carte de exceptie” („Transilvania Expres” – 22 mai); „cartea ferestrelor spre tine insuti” („Rost” – 14 aprilie); „cel mai cautat roman romanesc” (“Ziua de Iasi” – 29 iunie); „cel mai mare succes de librarie al ultimilor 15 ani” ( “24 Ore”, Iasi - 4 aprilie); “o fereastra prin care intri spre uimire” („Observatorul Online”, Toronto – iulie 04); “o carte cu mireasma unei Evanghelii” („Lumea Romaneasca”, SUA august 04); “un manual de alfabetizare teologica” („Tomisul Cultural” – septembrie 04); „un adevarat brocart literar” („Romania Literara” – 6-12 octombrie 04); „o carte care reflecta conditia tragica a omului contemporan” („Ziua Literara” – 8 ianuarie 05); „aripa ingerului, ca substrat haric pentru o lucrare literara necesara” („Axioma” – martie 05) s.a.,s.a. … · „in epoca aceasta de secularizare in care, cum ati vazut, Biserica noastra este traumatizata si agresata sub diferite aspecte...este o adevarata fericire sa poti sa ai acces la o astfel de carte scrisa de un om - paradox, care este exemplul viu a ceea ce bizantinii numeau METANOIA - transformarea personalitatii. Multumesc scriitorului Ciomazga pentru cartea aceasta pe care a daruit-o astazi societatii romanesti care se afla intr-un moment greu al spiritualitatii sale.” (Academician CONSTANTIN BALACEANU STOLNICI - „Jurnalul National”, 31 martie 04) ·
„...deopotriva
roman si scriere teologica. In tesatura epica bogata si grea - un adevarat
brocart literar - se remarca firele de aur ale unor intamplari miraculoase,
care evoca insistent si persuasiv prezenta lui Dumnezeu in lume.” · „...una din puntile dintre Biserica si intelectualitate, dintre Biserica si cultura”. (Parintele Paroh VASILE GAVRILA - Biserica studentilor „Sf. Nicolae”, Bucuresti) · „...autorul vorbeste despre insingurare si despre cautarea lui Dumnezeu, o cautare care trebuie sa treaca prin proba cea mai dificila, cea a cunoasterii de sine. (...) este un mare eveniment de cultura”. (SORIN ROSCA STANESCU -„Ziua”, 30 martie 04.) ·
„Nu este numai o
carte, este mai mult decat atat, este o carte de invatatura. Nu este numai un
roman, este un roman initiatic si inca unul foarte bun.” ·
„Volumul
reprezinta un indemn la iertare, la credinta, la redescoperirea rolului pe care
trebuie sa-l aiba Biserica si duhovnicul in viata noastra”. ·
„Lucrarea relateaza aventura cunoasterii de sine si de Dumnezeu”. ·
„Lucrarea este o carte de invatatura crestin ortodoxa scrisa intr-un limbaj
melodios, construit, perceptual pe doua nivele: unul comunicativ pur si simplu,
celalalt subtil si incarcat de simboluri. (...) simbolistica Sfintei Catacombe
reflecta conceptia ortodoxa despre alcatuirea lumii si cerului; locul in care
cel ce ajunge intra pentru a iesi renascut... .Pentru a o intelege, cartea lui
Ciomazga trebuie citita cu sufletul” ·
„Incotro?
Iata intrebarea care se-nfige in coasta sufletului asteptand raspunsul. Lacrimi
sau zgura? Lumina sau intuneric? Dumnezeu sau Diavol? Toate raspunsurile tin de datul fundamental dintru inceputuri al omului: libertatea deplina de a alege.” (DUMITRU MANOLACHE - „Observatorul on-line”, Toronto, 19 iulie 04) Precum constatam, Lucrarea, ca subiect de reflectie si reflexie si, mai cu seama, ca ghid redutabil in lucrarea eliberarii noastre, este un autentic dar cultural si spiritual. In viitorul apropiat Lucrarea va fi tradusa in Statele Unite ale Americii, urmand a fi editata in mai multe tari. |
Cuprins:
• Cuvânt înainte • Despre Lucrarea • Despre autor • Informații de contact • Formular de comandă |
Fragment:
M.D.: ”Lucrarea” nu este o carte de fictiune, si totusi e. Cuprinde si multa eruditie duhovniceasca, filocalica, neobisnuita la un mirean. Ati pornit de la o intamplare reala, sau cum? De cand scrieti la aceasta carte? C.C.C.: Vai, mie! ”Lucrarea” este o alcatuinta care pleaca de la niste fapte si personaje reale, este o scriere in formula epica, romanesca, in cheie pildologica, tema principala fiind catharsisul. Transformarea. In viziunea crestina singurul mod in care se realizeaza procesul metamorfotic purificator este prin participarea la ”Lucrare”. Transformarea duhovniceasca, redobandirea starii dumnezeiesti, prefacerea intr-un chip de lumina a omului contemporan, orbit de patimi si pacate, presupune un drum uneori lung, alteori mai de-a dreptul, dupa voia si randuiala lui Dumnezeu. Oricum unul prin ”apa si foc”. Recuperarea din abisul mortii se face numai prin suferinta si pocainta, spre invierea cea vesnica. Cel ce orienteaza insa istoria spre fata lui Dumnezeu este Cuvantul lui Dumnezeu. De aceea citatele biblice, filocalice si liturgice prezente in ”Lucrarea” sunt, asa cum remarca Florin Caragiu, ”stalpi de foc pe calea transfigurarii”. Sunt ranforsajele acestei arhitecturi livresti, despre care criticul Alex Stefanescu afirma coplesitor, dar cu argumentatie profesionista ca este ”un brocart literar”. M.D.: Aici demonul critic imi da ghes sa intreb: atata bogatie a memoriei citatului nu este totusi prea orgolioasa, poate chiar trufasa, la o carte de acest gen? Unde va este duhul smereniei? Sau nu avea ce cauta intr-o lucrare de autor pe a carui carte de vizita scrie cinstit scriitor, nu preot, nu duhovnic? C.C.C.: Nu mai pretind de mult nimic. Eu L-am rugat, Il rog si-L voi ruga pe Dumnezeu sa ma aseze si sa ma pastreze si pe mine in ”Lucrarea” Sa. Ceea ce este bun in aceasta carte Lui ii apartine, restul e de la mine. Nesmerenia, trufia, pretiozitatea. Ceea ce cred ca este cu adevarat important este identificarea necesitatii transformarii. Catharsisul. Ca o eliberare. Ca un nou inceput. Ca ”o iubire nascanda”. Asa se descopera necesitatea ascezei crestine, nevoia, adica, de a-I face loc lui Dumnezeu in inima ta, in viata ta. Daca nu-I faci loc lui Dumnezeu in viata ta, daca nu te silesti sa obtii aceasta conditie teandrica a impreuna-lucrarii, ajungi pana-ntr-acolo, incat sa-ti pierzi pana si chipul de om, asa cum, vai, astazi putem vedea la tot mai multi semeni. M.D.: Va invidiez pentru cate cunoasteti despre lumea ortodoxiei, sunteti fara indoiala un initiat in tainele ei. Cand scrieti o astfel de carte, unde isi termina treaba laicul, scriitorul, si unde incepe intrarea ”in duh”, caci se vede ca scrieti ”in duh”? Si se vede, din ton si din limbaj. Tonul este plin de amenitate, recunosc, iar limbajul... ah, limbajul este al unui intelectual, chiar al unui super-intelectual pe alocuri. Sa fie ”limba” aceasta o modalitate de a mentine lectorul in miracol, a induce elevatia spirituala prin energia cuvantului ca Logos? C.C.C.: Vedeti, ”Lucrarea” poate ca este bine primita pentru ca reflecta continutul unei anume actualitati. Una mai putin cunoscuta. Ea zugraveste conditia tragica a omului contemporan covarsit de oferta idolatrica si antropolatrica a acestei lumi. Poate ca nicicand Planeta n-a respirat mai necesar indemnul Botezatorului: ”Pocaiti-va, caci s-a apropiat Imparatia Cerurilor!” si, parca niciodata ca acum, omenirea n-a fost mai surda la acest indemn, mai ignoranta si mai nepasatoare fata de mesajele si semnele pe care ni le-a trimis si continua sa ni le arate Dumnezeu. In ”Lucrarea” personajele isi traiesc experientele lor, arzand pilduitor pentru cei ce-si cauta insetati conjunctiile iluminatoare. Cu o singura exceptie, toate personajele isi urmeaza traseul dramatic din care mai apoi evadeaza, trecand prin suferinta si pocainta spre calea transfigurarii. Ele devin, asa cum si noi ar trebui sa devenim, chipuri ale rugului aprins si nears, ale focului pe care Hristos l-a aruncat in intunericul si stricaciunea acestei lumi. Fiecare personaj care trece prin catharsisul duhovnicesc nu primeste doar eliberarea si darul de a pune nou inceput, ci si crucea si puterea de a purta slabiciunile celorlalti, de a-i antrena si pe altii, astfel incat, laolalta, sa se zideasca mai vartos in iubire. Staretul Efrem de la Monastirea Vatoped - Muntele Athos, afirma mai deunazi ca nu exista o spiritualitate monahala si una laica, intr-o stricta separare. Nu exista decat o singura spiritualitate: a vietii duhovnicesti in Hristos pentru toti crestinii…
|