Teoria influenței cerești
Autor:
Autor:
Rodney Collin
Editura:
Editura:
Prior Pages
Teoria influenței cerești reprezintă, în intenția autorului, „un model al universului, adică un ansamblu sau o schiță a cunoașterii disponibile, aranjată în scopul de a demonstra un întreg sau o unitate cosmică. |
Teoria influenței cerești
49.00 RON (Stoc 0)
Indisponibil
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Astfel de modele ale universului au fost create, de-a lungul timpului,
în toate culturile majore. Exemplele sunt multiple: Marele Sfinx, Noul
Testament, catedrala din Chartres, Divina Comedie, unele icoane rusești sau
embleme tibetane, precum și pachetul de cărți de Tarot. Deși autorii acestor opere au trăit în epoci diferite și pe continente diferite, o înțelegere adevărată a lor, pe baza unor chei de interpretare, a anumitor coduri, relevă o asemănare uluitoare, mergând până la coincidență. Această asemănare se poate explica într-un singur fel: autorii lor reușiseră, datorită lucrului asupra lor înșiși practicat în cadrul și sub îndrumarea unor școli, să acceadă la stări de conștiență superioară. Ori în astfel de stări de conștiență superioară contradicțiile și dualitățile dispar treptat, pe măsură ce ființa umană se apropie tot mai mult de sursa unică a adevărului. Rodney Collin a putut accede la astfel de stări de conștiență în urma lucrului de peste zece ani în cadrul școlii conduse de Ouspensky. Sistemul pe care se baza activitatea acestei școli fusese preluat de Ouspensky de la G. I. Gurdjieff, care în 1910 întemeiase la Moscova Institutul pentru Dezvoltarea Armonioasă a Omului, mutat, după mai multe peregrinări, la Paris, unde își desfășoară activitatea începând cu anul 1919. Se pare că acest sistem ar fi existat din cele mai vechi timpuri, sub o formă sau alta, făcându-și simțită prezența, din când în când, în istorie. Collin susține că școlile de acest tip au un rol esențial în geneza și în dezvoltarea oricărei civilizații, din moment ce sufletul unei civilizații este format din totalitatea sufletelor membrilor ei care au reușit să devină conștienți, iar singurele organizații care au ca scop ridicarea nivelului de conștiință sunt școlile de a patra cale, numite „școli de regenerare”. Școlile – deși nu toate au ca scop dezvoltarea conștiinței și a sufletului – propun metode de lucru diferite. Majoritatea se bazează pe ideea dezvoltării conștiinței mai întâi într-o singură funcție a ființei umane. |
Cuprins:
Introducere CAP.1 STRUCTURA UNIVERSULUI I ABSOLUTUL II CALEALACTEE ÎN LUMEA NEBULOASEI ELICOIDALE III SISTEMUL SOLAR ÎN CALEA LACTEE CAP.2 TIMPURILE UNIVERSULUI I RELAȚIA DINTRE SPAȚIU ȘI TIMP II ZILELE ȘI VIEȚILE LUMILOR III DURATE DE PERCEPȚIE CAP.3 SISTEMUL SOLAR I CORPUL LUNG AL SISTEMULUI SOLAR II SISTEMUL SOLAR CA TRANSFORMATOR III INTERACȚIUNEA SOARELUI ȘI PLANETELOR CAP.4 SOARELE, PLANETELE ȘI PÃMÂNTUL I CEI TREI FACTORI DE CAUZALITATE II CELE ȘASE PROCESE DIN NATURÃ III CELE PATRU STÃRI ALE MATERIEI CAP.5 SOARELE I CORPUL FIZIC AL SOARELUI 11 LUMINÃ DIN HIDROGEN III POSIBILITÃȚI ÎN SOARE CAP.6 ARMONIA PLANETELOR I OCTAVELE PLANETARE II SEMNIFICAȚIA ARMONIEI . III CIRCULAȚIA LUMINII: VIZIBIL ȘI INVIZIBIL CAP.7 ELEMENTELE PÃMÂNTULUI I OCTAVELE ELEMENTELOR. II VITEZE DE PROPAGARE III TRIPLA CREAȚIE ÎN CHIMIA ORGANICÃ CAP.8 LUNA I LUNA - O CONTRAGREUTATE II LUNA CA MAGNET III LUNA CA PROGENITURÃ A PÃMÂNTULUI CAP. 9 LUMEA NATURII I CELE ȘASE REGNURI ALE NATURII II NATURA ÎN SPAȚIU: NATURA ÎN TIMP GEOLOGIC III PERCEPȚIA ANIMALELOR CAP. 10 OMUL CA MICROCOSMOS I SISTEMELE ANATOMICE ȘI REGULATORII LOR II TIPURI ENDOCRINE ȘI ASTROLOGICE III FLUXUL SANGUIN CA INDICATOR AL FIINȚEI UMANE CAP. 11 OMUL ÎN TIMP I ÎNCETINIREA TIMPULUI UMAN II PIETRELE DE HOTAR ALE VIEȚII III CALENDARUL: TIMPURI SUPRAUMANE ȘI SUBUMANE CAP. 12 CELE ȘASE PROCESE ÎN OM (A) I CREȘTEREA II DIGESTIA III ELIMINAREA ȘI ROLUL COMPUȘILOR ORGANICI CAP. 13 CELE ȘASE PROCESE ÎN OM (B) I CORUPȚIA II VINDECAREA III REGENERAREA CAP.14 PSIHOLOGIA UMANÃ I PERSONALITATE, ESENȚÃ ȘI SUFLET II AMINTIREA DE SINE, CONȘTIENȚA ȘI M CAP.15 FORMA CIVILIZAȚIILOR I FUNCȚII ȘL CASTE: CELULE ȘI OAMENI II SUFLETUL UNEI CIVILIZAȚII: CELE PATRU CÃI III REGRESUL ABSOLUTULUI SAU RELIGIA COMPARATÃ CAP.16 SUCCESIUNEA CIVILIZAȚIILOR I ORA TERESTRÃ A CIVILIZAȚIILOR. II NAȘTEREA Șl RENAȘTEREA CULTURILOR III EPOCA CUCERIRII TIMPULUI CAP. 17 CICLURILE CREȘTERII ȘI ALE RÃZBOIULUI I FIZIONOMIA: OGLINDA LUI MERCUR II VENUS ȘI FERTILITATEA III MARTE ȘI RÃZBOIUL CAP.18 CICLURILE CRIMEI, VINDECÃRII ȘI CUCERIRII I ASTEROIZH, ECONOMIA ȘI CRIMA II JUPTTER SAU ARMONIA LUNILOR III SATURN ȘI CUCERIREA CAP. 19 CICLUL SEXULUI I MODA: FAZELE MASCULINE ȘI FEMININE ALE LUI URANUS II PSIHOLOGIA SEXUALÃ III SEXUL CA ASPIRAȚIE CÃTRE PERFECȚIUNE CAP. 20 CICLUL REGENERÃRII I PERIOADE FAVORABILE II ACTIVITATEA ȘCOLILOR III ȘCOALA CAXJN COSMOS CAP. 21 OMUL ÎN ETERNITATE I MOARTEA. II RECURENȚA III DINCOLO DE RECURENȚÃ ANEXE ROLUL MINȚII LOGICE ȘI AL MINȚII SUPRA-LOGICE ÎN MARILE DESCOPERIRI ȘTIINȚIFICE, TABELUL TIMPURILOR ȘI COSMOSURILOR TEORIA OCTAVELOR TABELE PLANETARE, TABELUL ELEMENTELOR TABELUL COMPUȘILOR ORGANICI CICLUL CIVILIZAȚIILOR PERIOADELE PLANETARE ȘI CICLURILE ACTIVITÃȚII UMANE CICLUL RÃZBOIULUI RELAȚIA. DINTRE SISTEMUL SOLAR ȘI SISTEMUL DE SATELIȚI AL LUI JUPITER CICLUL SEXULUL CICLUL REGENERÃRII BIBLIOGRAFIE |
Fragment:
2. Cele patru tipuri de căi spirituale O primă cale se bazează pe controlul funcțiilor instinctive prin învingerea durerii, care este transmutată în voință. Hatha yoga, de exemplu, constă în practicarea unor posturi corporale(asanas) și în exerciții de control al respirației(pranayama). Toată lumea a auzit de performanțele spectaculoase ale așa-zișilor fachiri, care merg pe cărbuni încinși, își înfig cuțite în diferite zone ale corpului sau se lasă înmormântați pentru câteva săptămâni, cu gura și nările astupate cu ceară, pentru ca apoi să revină la viață. În creștinism, sfântul Simion Stâlpnicul a stat șapte ani cățărat în vârful unui stâlp. În lumea contemporană, mult mai dinamică, au apărut alte metode de a-ți împinge trupul dincolo de limitele firești și rezultatele au fost cucerirea Everestului sau a polilor Pământului, după înfruntarea unor condiții climatice extreme. De fapt, toți amatorii de sporturi extreme, precum bunjee-jumping-ul, caută tocmai această senzație unică, de câteva clipe, dată de depășirea propriilor limite, de momente trăite „la maxim”. Nefiind însă pregătiți pentru valorificarea acestor senzații, ei nu reușesc să își transforme ființa pe termen mai lung, ci rămân cu dorința permanentă de retrăire a acelor senzații unice, ajungând la dependență. A doua cale, bazată pe controlul funcției emoționale, presupune învingerea fricii și transmutarea ei în iubire. Este calea călugărului care își asumă sărăcia, celibatul, ascultarea necondiționată a superiorului eclesiastic și numeroase alte limitări, care își sacrifică emoțiile mărunte, triviale, pentru a atinge o emoție transcedentală. Un exemplu clasic este cel al Sfântului Francisc din Assisi, întemeietorul ordinului călugărilor franciscani, îmbrățișând un lepros. Un alt exemplu, mai apropiat de noi, este cel al maicii Tereza. A treia cale, bazată pe controlul funcției intelectuale, presupune depășirea gândului și transmutarea lui în înțelegere. Pe această cale omul încearcă să stopeze hoinăreala fără rost a minții, permanenta împărtășire mentală, și să se gândească la tot ceea ce i se întâmplă prin prisma unor legi universale, înlocuind subiectivitatea cu înțelegerea obiectivă. Este cazul unor mari teologi și oameni de știință din trecut, precum Toma d’Aquino sau Isaac Newton, dar și al unor oameni de știință de azi, și anume al acelora care încearcă să trăiască toate aspectele vieții lor în lumina marilor legi pe care le descoperă și le studiază. Astfel, pe prima cale omul își creează un suflet prin bravură, pe a doua cale prin bunătate, iar pe a treia cale prin înțelepciune. Există însă școli care au ca obiectiv stăpânirea funcțiilor instinctiv-motoare, emoțională și intelectuală în același timp, transmutând simultan durerea, frica și gândul, prin bravură, bunătate și înțelepciune, în voință, iubire și înțelegere. Caracteristica acestei a patra căi este că ea îmbrățișează toate laturile ființei umane și că ea poate fi urmată în condițiile vieții obișnuite, omul lucrând în mediul său familiar și obținând atât rezultate lăuntrice, cât și exterioare. Trăsătura principală a celei de-a patra căi este armonia, ceea ce o face mai sigură Omul care a devenit conștient de toate funcțiile sale nu mai poate fi luat prin surprindere de nimic și a reușit să înlăture toată mecanicitatea din manifestările sale. Un astfel de om poate crea „modele ale universului” care să se adreseze tuturor funcțiilor ființei umane și care să elimine contradicțiile dintre diferitele părți ale naturii omului. În cazul unor catedrale, de pildă, au fost îmbinate cu succes limbajele arhitecturii, sculpturii, picturii, muzicii, posturilor fizice, tămâiei și ritualurilor religioase… |
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
282
Publicat online
2002-06-26
Stoc
Stoc
Stoc 0
Preț
Preț
49.00
RON
Discount
Discount
0%
Preț final
Preț final
49 RON