Biografia lui Ramana Maharshi
Autor:
Autor:
Gabriele Ebert
Editura:
Editura:
Mix
Colecția:
Colecția:
Alternative spirituale
Această carte poate fi considerată principala sursă de informație pentru cel care dorește să îl înțeleagă pe Sri Ramana Maharshi deoarece înainte ca cineva să urmărească să citească scrierile lui și să înțeleagă învățăturile lui este foarte important să cunoască în mod cât mai temeinic viața lui Ramana și filozofia lui de viață pusă în practică zilnic de-a lungul întregii lui vieți, trăită într-un mod exemplar. |
Biografia lui Ramana Maharshi
29.00 23.20 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Apreciere 5 / 5 (17 voturi) | 0 review-uri
Detalii:
…o biografie foarte detaliată, oferind fapte și cifre utile pentru a înțelege cât mai bine cine a fost Ramana Maharshi. Familia, trezirea/iluminarea, schimbările drastice din viața lui Ramana Maharshi, învățăturile lui, principalii lui discipoli, toate sunt înfățișate în carte cu atenția asupra detaliului specifică poporului german. Dacă majoritatea cărților despre Ramana au tendința să explice ce a zis și a făcut, această carte iți arată pur și simplu cum a făcut, permițându-ne să ne simțim cumva în contact cu acest mare maestru. Nu există în carte tendința de a hiperboliza viața maestrului pentru a-i spori gloria deoarece simplele fapte înșirate în carte sunt suficiente pentru a ne face să întelegem și, dacă suntem suficient de sensibili, chiar să simțim puritatea acestui mare spirit. Ceea ce face și spune un om are o mare greutate însă o importanță și mai mare are modul în care acest om îi influențează pe cei din jurul lui, de aceea în carte găsim nu doar relatări despre viața și învățăturile lui Ramana ci sunt portretizați cu mare acuratețe principalii lui discipoli. Desi învățătura lui Ramana poate fi conectata cu sistemul filozofic Advaita totusi învataturile oferite de maestru numeroșilor săi discipoli nu explică ceea ce scrie în cărțile sacre deoarece Ramana nu a ajuns la starea de iluminare după ce a citit aceste cărți ci înainte de a le citi. deoarece a trăit prima stare de iluminare la 17 ani. însăși viața lui, foarte frumoasă și coerentă, este modul în care i-a învățat practic pe discipoli adevarul la care a avut acces. Această carte poate fi considerată principala sursă de informație pentru cel care dorește să îl înteleagă pe Sri Ramana Maharshi deoarece înainte ca cineva să urmarească să citească scrierile lui și să înteleagă învățăturile lui este foarte important să cunoască în mod cât mai temeinic viata lui Ramana și filozofia lui de viață pusă în practică zilnic dea lungul intregii lui vieți, trăită într-un mod exemplar. |
Cuprins:
Introducere 1. Nașterea și copilăria 2. Realizarea adevăratului Sine în Madurai Experiența morții Devoțiune față de Dumnezeu (Bhakti) 3. Plecarea la Arunachala 4. în templul Arunachaleswara Sosirea la Tiruvannamalai în Sala Celor O Mie De Coloane și în Patala Lingam în diverse zone ale complexului templului 5. în templul Gurumurtam 6. Fermitatea lui Maharshi 7. Maharshi și Arunachala Arunachala, Muntele Sfânt Mitologia Circumambulațiunea (înconjurul) Muntelui Sfânt (Pradakshina) Legătura lui Maharshi cu Arunachala 8. La Peștera Virupaksha Viața simplă la Peștera Virupaksha Se nasc primele lucrări Ganapati Muni Copii, devoți și vizitatori Sannyasin-i și sadhu-și La Stânca țestoasei 9. La Skandashram Mama se reunește cu fiul Viața la Skandashram Ultimii ani ai mamei Alagammal 10. Ramanashramam ia ființă 11. Maharshi la bucătărie 12. Viața zilnică la Ashram Rânduiala desăvârșită a vieții de zi cu zi Conducerea Ashramului însoțitorii personali ai lui Maharshi Mesele la Ashram 13. Maharshi și devoții săi Muruganar Devoți și vizitatori în Sala Veche Sadguru Ramana 14. Maharshi și animalele Viețuitoare sălbatice și plante Maimuțe Veverițe și vrăbii Vaca Lakshmi Alte viețuitoare la Ashram 15. Ultimii ani Sănătate șubredă Jubileul de aur Evenimente politice 16. Boala fatală Patru operații Ultimele tentative de vindecare Ultimele zile 14 aprilie 1950 Funeraliile 17. Promisiunea lui Maharshi de a rămâne mereu prezent 18. Esența învățăturilor lui Ramana Maharshi Calea Investigației sinelui Inima spirituală îndrumarea prin Tăcere Tabel cronologic Bibliografie |
Fragment:
Ramana nu a studiat nici sanscrita și nici cărțile sfinte ale
hinduismului, precum Vedele sau Upanișadele. în ambele școli la care a
învățat se preda creștinismul, în general însă băieții hinduși
manifestau prea puțin interes pentru orele de biblie, iar Ramana nu era o
excepție de la acest caz. Evenimentul care a anticipat realizarea spirituală a lui Ramana a fost un incident petrecut în noiembrie 1895, cu puțin timp înainte de împlinirea vârstei de șaisprezece ani după calendarul occidental, sau șaptesprezece după cel indian. Atunci a auzit menționat pentru prima oară numele muntelui sfânt Arunachala, destinația spre care urma să se îmbarce în curând și unde avea să trăiască până la sfârșitul vieții. Arunachala, în traducere Muntele Roșu, este o colină situată pe platoul întins al Indiei de Sud și este considerată, din punct de vedere geologic, drept una dintre cele mai vechi formațiuni ale planetei. Pentru hindușii religioși muntele Arunachala reprezintă unul dintre cele mai sacre locuri de pelerinaj. Există o foarte veche zicală în India de Sud pe care și tânărul Venkataraman o cunoaștea și care sună astfel: „Să vezi Chidambaram, să te naști la Tiruvarur, să mori la Benares sau să te gândești la Arunachala e îndeajuns pentru a fi sigur de Eliberare.” La acea dată Ramana nu știa decât că Arunachala era un loc sacru, nefăcând însă nicio legătură între denumirea în sine și un loc anume din lumea înconjurătoare, așadar neavând cunoștintă de faptul că era vorba de un munte care exista cu adevărat undeva pe pământ. Cu toate acestea, încă din copilărie începuse să devină conștient de un fel de senzație pulsatorie (sphurana) „Arunachala, Arunachala”, care se manifesta spontan și fără întrerupere. într-o zi de noiembrie a anului 1895, întâlnind un membru mai vârstnic al familiei, se interesă de unde venea. „De la Arunachala”, sosi răspunsul. Așa află Ramana pentru prima oară că Arunachala era un loc care exista în realitate și care putea fi chiar și vizitat. Interogă mai departe unde era situat acest loc și primi următorul răspuns: „Poftim?! Nu ai auzit de Tiruvannamalai? Acolo este Arunachalam.” Desigur că orașul Tiruvannamalai era un loc bine cunoscut despre care auzise. Curând după aceea, pe la mijlocul lunii iulie 1896, la vârsta de 16 ani, o mare schimbare se petrecu în viața lui. La vremea aceea urma cursurile școlii secundare, unde era elev în ultimul an. Mai târziu el însuși a descris incidentul care urma să-i schimbe ireversibil întreaga viață: Marea schimbare a vieții mele a avut loc cu vreo șase săptămâni înainte de a fi părăsit Madurai pentru totdeauna. Totul s-a petrecut subit și pe neașteptate. într-una din zile rămăsesem singur în casa unchiului meu, într-o cameră situată la etaj. Starea sănătății mele era normală și foarte rar dacă fusesem vreodată bolnav. Somnul meu era de obicei profund. Așadar nici în ziua aceea, când stăteam acolo de unul singur, nu era nimic îngrijorător în starea sănătății mele. M-a cuprins deodată o frică subită de moarte, simțind că urma să mor chiar în clipa aceea. Nu exista niciun antecedent care să justifice senzatiile sau temerile prin care treceam atunci; nu mi le puteam explica în niciun fel. Cu toate acestea nu mi-am bătut capul să înțeleg dacă frica era sau nu justificată. Simteam doar că voi muri în clipa aceea și imediat m-am gândit la ceea ce ar fi trebuit să fac într-o astfel de împrejurare. Nu îmi trecu prin minte să consult vreun medic sau pe cineva mai în vârstă din familie, și nici măcar prietenii. Am simțit că trebuia să rezolv eu însumi această problemă, atunci și acolo. Socul spaimei de moarte mă făcu deodată introspectiv sau, altfel spus, „introvert”. Vorbeam mental cu mine însumi, fără a fi articulat verbal niciun cuvânt: „Iată, moartea a sosit. Ce înseamnă asta? Ce este ceea ce moare? Trupul acesta moare.” Am dramatizat instantaneu scena morții. Mi-am întins picioarele ca și cum rigor mortis ar fi pus stăpânire pe mine, imitând un cadavru pentru ca investigația să fie cât mai veridică. Mi-am oprit respirația și am ținut gura strâns închisă, presând buzele puternic una peste alta astfel încât să nu-mi scape niciun sunet. Nici măcar „Eu” sau oricare alt cuvânt să nu fie rostit! „Bine deci,” mi-am spus mie însumi, „acest trup este mort. Va fi purtat, țeapăn, la locul de incinerare, iar acolo va fi ars și redus la cenușă. Dar cu moartea acestui corp, sunt „Eu” mort? Este corpul „Eu”? Acest trup e tăcut și inert. însă eu simt întreaga forță a personalității mele, și chiar și sunetul „Eu” înlăuntrul meu, independent de corp. Așadar „Eu” sunt Spirit care transcende corpul. Corpul fizic este cel care piere, dar Spiritul care îl transcende nu poate fi atins de moarte. Eu sunt așadar Spirit nemuritor.” Tot ceea ce s-a întâmplat nu a fost un simplu proces intelectual, ci adevăr viu care îmi străbătu întreaga ființă, ceva ce am perceput instantaneu, fără niciun fel de argumentație mentală. „Eu”-l era ceva foarte real, singurul lucru real în starea aceea, iar toată această observare conștientă a corpului meu se focalizase asupra acestui „Eu”. De atunci încolo am început să simt o puternică fascinație pentru „Eu”, sau „Sinele” meu, care deveni centrul atenției mele. Teama de moarte mi-a dispărut odată pentru totdeauna. Absorbția în Sine a continuat neștirbită, din acel moment și până azi. Felurite alte gânduri continuau să apară și să dispară aidoma notelor unei melodii, „Eu”-l, în schimb, persista tot așa cum nota principală (sruti) acompaniază și se contopește cu celelalte note muzicale. Independent de activitatea în care corpul meu era angajat - vorbit, citit sau orice altceva, continuam să rămân centrat pe „Eu”. Înaintea acestei crize nu avusesem niciun fel de percepție a Sinelui meu și nu fusesem niciodată atras spre el în mod conștient, nici nu vădisem vreodată vreun interes în această direcție, cu atât mai mult nu manifestasem vreo înclinație de a sălășlui permanent în „Sine”.” S-a spus mai târziu în câteva ocazii că experiența lui Ramana a durat în jur de douăzeci de minute sau jumătate de oră. El a ținut să accentueze că noțiunea de timp fusese inexistentă pe durata experienței. Remarcabil este faptul că Ramana nu a avut niciodată niciun fel de îndoială referitor la Realizarea Sinelui său. Experiența aceasta a rămas cu el pentru totdeauna, în mod neîntrerupt, neștirbită și niciodată uitată. Ramana nu a avut absolut niciun fel de dubiu în privința ei și nu a căutat niciodată confirmare de la niciun maestru spiritual. în anii de mai târziu a accentuat de nenumărate ori idea că, în pofida schimbărilor aparente ale vietii sale exterioare, în experienta lui interioară nu a intervenit niciun fel de schimbare, el rămânând mereu același. Ca urmare a acestei experiențe a morții, viața lui Ramana a fost instantaneu și cu desăvârșire schimbată. El însuși mărturisește: Când zăceam cu picioarele întinse, imaginându-mi mental scena morții și realizând cum trupul îmi va fi purtat la locul de incinerare și ars, iar eu, cu toate acestea, continuând să exist, o forță anume, numește-o puterea Sinelui sau oricum altcumva, s-a întărit în mine și m-a luat în stăpânire. După această experiență am renăscut și am devenit o ființă nouă, indiferentă la orice altceva și nemaiavând niciun fel de plăceri sau aversiuni… |
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
322
Titlul original
Titlul original
Ramana Maharshi: His Life
Publicat online
2014-05-31
Stoc
Stoc
Stoc 0
Preț
Preț
29.00
RON
Discount
Discount
20%
Preț final
Preț final
23.20 RON