A deveni o persoană
Perspectiva unui psihoterapeut

Cititorul găsește sinteza acestor idei în prezenta carte.
Introducere
Pentru cititor
PARTEA ÎNTÂI Personal vorbind
„Ãsta sunt eu”
Evoluția gândirii mele profesionale și a filosofiei personale
Primii mei ani de viață
Colegiul și educația ulterioară
Am devenit psiholog
Anii de la Rochester
Psiholog sau…?
Copiii mei
Anii de la Universitatea Ohio
Anii recenți
Câteva învățături semnificative
PARTEA A DOUA Cum pot să te ajut?
Câteva ipoteze privind facilitarea creșterii personale
O ipoteză generală
Relația
Motivația pentru schimbare
Rezultatele
O ipoteză de ansamblu privind relațiile umane
Concluzie
Caracteristicile unei relații de ajutorare
Întrebarea
Răspunsurile date de cercetare
Studii despre atitudini
Relații „fabricate”
Două studii recente
Câteva comentarii
Cum pot să creez o relație de ajutorare?
Concluzie
Ce știm despre psihoterapie — obiectiv și subiectiv
Cunoștințe obiective
Dinamica schimbării
Procesul
Rezultatele terapiei
Imaginea subiectivă
Experiența terapeutului
Experiența clientului
PARTEA A TREIA Procesul devenirii persoanei
Câteva direcții evidente în terapie
Trăirea sinelui potențial
Trăirea deplină a experienței unei relații de afecțiune
Simpatia față de sine
Descoperirea faptului că miezul personalității este pozitiv
A fi una cu propriul organism, una cu propria experiență
Comentariu de încheiere
Ce înseamnă să devii persoană
Procesul devenirii
Persoana care rezultă
O concepție despre psihoterapie ca proces
Enigma procesului
Ș;apte stadii ale procesului
Al doilea stadiu al procesului
PARTEA A PATRA O filosofie a persoanelor
„A fi acel sine care ești cu adevărat”. Concepția unui terapeut
despre țelurile personale
Direcții adoptate de clienți
Implicații sociale
Rezumat
Trimiteri bibliografice
Concepția unui terapeut despre viața bună: persoana deplin funcțională
Caracteristicile procesului
Câteva implicații
PARTEA A CINCEA Obținerea faptelor concrete: locul cercetării în psihoterapie
Persoane sau știință? O întrebare filosofică
Introducere
Esența terapiei prin prisma experienței pe care o constituie
Esența terapiei din perspectiva științei
Câteva probleme
O concepție modificată despre știință
O nouă integrare
Modificările personalității în psihoterapie
Trimiteri bibliografice
Terapia centrată pe client în contextul său de cercetare
Câteva studii ilustrative
Unele cercetări curente
Semnificația cercetării pentru viitor
Trimiteri bibliografice
PARTEA A ȘASEA Care sunt implicațiile pentru viață?
Reflecții personale despre predare și învățare
Învățarea semnificativă — în terapie și în educație
Învățarea semnificativă în psihoterapie
Învățarea semnificativă în educație
Condițiile învățării în psihoterapie
Procesul de învățare în terapie
Implicații pentru educație
Câteva chestiuni de încheiere
Trimiteri bibliografice
Învățarea centrată pe student așa cum a trăit-o un participant
Abordarea nestructurată
Încurajarea gândirii
Importanța acceptării
O nouă metodologie
Implicațiile terapiei centrate pe client în viața de familie
Abordarea eșecurilor de comunicare — între persoane și între grupuri
O formulare provizorie a unei legi generale
privind relațiile interpersonale
Trimiteri bibliografice
Spre o teorie a creativității
PARTEA A ȘAPTEA Științele comportamentale și persoana
Puterea tot mai mare a științelor comportamentale
Cunoștințele științelor comportamentale
Trimiteri bibliografice
Locul individului în noua lume a științelor comportamentale
Trimiteri bibliografice
Anexă
Bibliografie cronologică
Recunoașterea drepturilor