Înțelepciunea angelică despre divina iubire și despre divina înțelepciune
Autor:
Autor:
Emanuel Swedenborg
Editura:
Editura:
Firul Ariadnei
Mai trebuie să știm că îngerii sunt deopotrivă atât niște recipiente ale acestei călduri spirituale și ale acestei lumini spirituale, cât și niște iubiri și niște înțelepciuni – nu prin ei înșiși, ci prin grația Domnului... |
Înțelepciunea angelică despre divina iubire și despre divina înțelepciune
21.00 18.90 RON (Stoc 0)
Indisponibil
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Apreciere 5 / 5 (1 voturi) | 0 review-uri
Detalii:
Domnul, întrucât El este iubirea în însăși esența Sa, adică Divina Iubire, apare
în fața îngerilor din Cer ca Soare. Căldura care izvorăște din acest Soare este,
în esența sa, iubirea, iar Lumina care izvorăște din el este, în esența sa,
înțelepciunea. Mai trebuie să știm că îngerii sunt deopotrivă atât niște
recipiente ale acestei călduri spirituale și ale acestei lumini spirituale, cât
și niște iubiri și niște înțelepciuni – nu prin ei înșiși, ci prin grația
Domnului. Această căldură spirituală și această lumină spirituală îi influențează și îi afectează nu numai pe îngeri, ci și pe oameni, în funcție strict de capacitatea acestora de a se deschide și de a deveni niște recipiente ale lor. Ori, oamenii devin niște vase ale manifestării căldurii și luminii spirituale în strânsă legătură cu iubirea lor față de Domnul și cu iubirea lor față de aproapele. |
Cuprins:
PARTEA ÎNTÂI Iubirea este Viața omului ... 11 Dumnezeu singur, așadar Domnul, este Iubirea însăși, pentru că El este viața însăși; iar îngerii și oamenii sunt recipientele vieții ... 12 Divinul nu este în spațiu ... 14 Dumnezeu este Omul însuși ... 16 în Dumnezeu-Omul, Ființa și Existența sunt, în mod distinct, una ... 18 în Dumnezeu-Omul, Infiniturile sunt în mod distinct unul ... 19 Există un singur Dumnezeu-Om din Care provin toate lucrurile ... 21 Divina Esență însăși este Iubirea și înțelepciunea ... 24 Divina Iubire aparține Divinei înțelepciuni, iar Divina înțelepciune aparține Divinei Iubiri ... 26 Divina Iubire și Divina înțelepciune sunt o Substanță și o Formă ... 28 Divina Iubire și Divina înțelepciune sunt Substanța în sine și Forma în sine, așadar ele sunt Șinele și Unitatea primordială ... 31 Divina Iubire și Divina înțelepciune nu pot decât să fie și să existe în alte lucruri, create de ele ... 32 Toate câte sunt în Univers au fost create de Divina Iubire și de Divina înțelepciune a lui Dumnezeu-Omul ... 34 Toate lucrurile din Universul creat sunt niște recipiente ale Divinei Iubiri șiale Divinei înțelepciuni ale lui Dumnezeu-Omul ... 35 Toate lucrurile care au fost create reprezintă omul într-un fel de imagine ... 38 Rosturile sau foloasele tuturor lucrurilor care au fost create se înalță treptat de la nivelurile cele mai de jos până la nivelul omului, iar de la nivelul omului până la Dumnezeu Creatorul, A QUO (din Care provine totul) ... 40 Divinul umple toate spațiile Universului fără spațiu ... 42 Divinul este în orice timp fără timp ... 45 Divinul este Același atât în cele foarte mari cât și în cele foarte mici ... 47 PARTEA A DOUA Divina Iubire și Divina înțelepciune apar în Lumea spirituală ca Soare ... 51 Din Soare, care există prin Divina Iubire și Divina înțelepciune, izvorăsc o Căldură și o Lumină ... 53 Acest Soare nu este Dumnezeu, dar el este creat de Divina Iubire și de Divina înțelepciune a lui Dumnezeu-Omul: la fel stau lucrurile și în privința Căldurii și a Luminii izvorâte din acest Soare ... 55 Căldura Spirituală și Lumina Spirituală, izvorând din Domnul ca Soare, fac una,așa cum Divina Sa Iubire și Divina Sa înțelepciune fac una ... 57 Soarele Lumii spirituale pare a fi, la o înălțime potrivită, la o anumită distanță de îngeri, după cum și Soarele Lumii naturale pare a fi la o anumită distanță de oameni ... 59 Distanța dintre Soare și îngeri în Lumea spirituală este o aparență care depinde de gradul de receptare a Divinei Iubiri și a Divinei înțelepciuni de către aceștia ... 61 îngerii sunt în Domnul, iar Domnul este în ei; și întrucât îngerii sunt niște recipiente, Domnul Singur este Cerul ... 64 în Lumea spirituală Răsăritul este acolo unde apare Domnul ca Soare, și de acesta depind celelalte Tărâmuri ... 67 Tărâmurile din Lumea spirituală provin nu de la Domnul, ca Soare, ci de la îngeri, în funcție de gradul lor de deschidere ... 69 îngerii își întorc continuu fața către Domnul ca Soare, și au astfel sudul la dreapta, nordul la stânga și vestul în spatele lor ... 71 Toate aspectele interioare, atât ale mentalului cât și ale corpului îngerilor au fost întoarse către Domnul ca Soare ... 74 Fiecare Spirit, oricare ar fi el, se întoarce mereu spre Iubirea sa predominantă ... 76 Divina Iubire și Divina înțelepciune, care izvorăsc din Domnul ca Soare și care generează căldura și lumina din Cer, sunt o emanație Divină, și anume Duhul Sfânt ... 79 Domnul a creat Universul și toate lucrurile din Univers prin intermediul Soarelui, care este prima emanație a Divinei Iubiri și a Divinei înțelepciuni ... 81 Soarele Lumii naturale este pur Foc, și prin urmare este mort; întrucât Natura își trage obârșia din acest Soare, ea este moartă ... 84 Fără cei doi Sori, unul viu și celălalt mort, nu există creație ... 86 Chiar și în lucrurile cele mai umile există prezent rostul Creației, care este acela ca toate lucrurile să se întoarcă la Creator, unindu-se beatific cu El ... 88 PARTEA A TREIA în Lumea spirituală există Atmosfere, Ape și Pământuri, la fel ca în Lumea naturală;dar ele sunt spirituale, în timp ce cele din Lumea naturală sunt naturale ... 91 Există anumite Trepte ale iubirii și înțelepciunii, și prin urmare există anumite Trepte ale căldurii și ale luminii, apoi anumite Trepte ale atmosferelor ... 93 Există două feluri de Trepte, Trepte de înălțime și Trepte de lățime ... 96 Treptele de înălțime sunt omogene și derivă una dinalta, în serie, întocmai precum scopul, cauza și efectul ... 100 Prima Treaptă este totul în toate părțile componente ale Treptelor următoare ... 102 Toate perfecțiunile cresc și se înalță o dată cu Treptele și potrivit Treptelor ... 103 în Ordinea succesivă, prima Treaptă joacă rolul suprem, iar cea de-a treia joacă rolul cel mai neînsemnat; dar în Ordinea simultană, prima Treaptă joacă rolul cel mai neînsemnat și cea de-a treia joacă rolul suprem ... 107 Ultima Treaptă este complexul, conținătorul și baza treptelor anterioare ... 109 Treptele de înălțime sunt, la nivelul lor Ultim, în toată plenitudinea și puterea lor ... 113 Treptele ambelor genuri se află atât în lucrurile cele mai mari, cât și în lucrurile cele mai mici care au fost create ... 116 Cele trei Trepte de înălțime sunt infinite și necreate în Domnul, și aceste trei Trepte sunt finite și create în ființa umană ... 119 Aceste trei Trepte de înălțime sunt prezente în fiecare om înoă de la naștere; ele pot fi succesiv deschise și, în măsura în care sunt deschise, omul este în Domnul, iar Domnul este în om ... 122 Lumina spirituală se revarsă prin mijlocirea celor trei Trepte în ființa umană, dar nu și Căldura Spirituală, decât în măsura în care omul respinge răul ca păcat și se întoarce spre Domnul ... 126 Omul devine natural și senzual dacă Treapta superioară, care este cea spirituală, nu este deschisă deloc în ființa lui ... 130 Treapta naturală a Mentalului omenesc, considerată în sine, este continuă; dar din punct de vedere al corespondenței cu cele două Trepte superioare, atunci când este înălțată, ea se arată a fi discretă ... 136 Mentalul natural, fiind înfășurătorul și conținătorul treptelor superioare ale Mentalului omenesc, este reactiv: dacă treptele superioare nu sunt deschise, el acționează împotriva lor, dar dacă sunt deschise, el acționează la unison cu ele ... 139 Originea răului provine din abuzul de acele facultăți care-i sunt proprii omului, și care sunt numite Raționalitate și Libertate ... 142 Răul și minciuna din orice aspecte opuse sunt contrare binelui și adevărului, pentru că răul și minciuna sunt diabolice și infernale, iar binele și adevărul sunt Divine și Celeste ... 148 Toate aspectele care țin de cele trei trepte ale Mentalului natural au fost închise în fapte, care se realizează prin intermediul acțiunilor trupului ... 154 PARTEA A PATRA Domnul întregii veșnicii, Care este Iehova, a creat din El însuși, și nu din neant, Universul și toate lucrurile din univers ... 157 Domnul întregii veșnicii, sau Iehova, n-ar fi putut crea Universul și toate lucrurile din Univers, dacă El n-ar fi fost Om ... 159 Domnul întregii veșnicii, sau Iehova, a produs din El însuși Soarele Lumii spirituale și apoi, pornind de la acest Soare, El a creat Universul și toate lucrurile din Univers ... 162 în Domnul există trei lucruri care sunt Domnul: aspectul Divin al Iubirii, aspectul Divin al înțelepciunii și aspectul Divin al Foloaselor, acestea trei prezentându-se, în aparență, în afara Soarelui Lumii spirituale: aspectul Divin al Iubirii prin Căldură, aspectul Divin al înțelepciunii prin Lumină și aspectul Divin al Foloaselor prin Atmosferă, care este conținătorul ... 165 Atmosferele, care sunt în număr de trei atât în Lumea aceasta cât și în cealaltă Lume, deci în Lumea Spirituală și în Lumea Naturală, se termină în anumite substanțe și materii, așa cum sunt ele în pământ ... 168 în substanțele și în materiile din care provin pământurile nu există nimic propriu Divinului în sine, dar cu toate acestea ele provin din Divinul însuși ... 170 Toate rosturile sau foloasele, care sunt scopurile creației, se găsesc în forme; iar ele își capătă formele din substanțe și din materii, așa cum se găsesc acestea în pământuri ... 171 Toate lucrurile din universul creat, considerate în funcție de foloase, reprezintă în mod simbolic omul; iar aceasta atestă că Dumnezeu este om ... 178 Toate lucrurile care au fost create de către Domnul sunt niște foloase; ele sunt niște foloase din punct de vedere al ordinii, al treptelor și al raporturilor referitoare la ființa umană, și prin ființa umană la Domnul a quo (din care provin) ... 182 Foloasele rele nu au fost create de Domnul, ci au luat naștere o dată cu infernul ... 186 Lucrurile vizibile din Universul creat atestă faptul că Natura nu a produs nimic și nu produce nimic, ci Divinul a produs și produce toate lucrurile din El însuși, și El face aceasta prin intermediul Lumii spirituale ... 196 PARTEA A CINCEA Domnul a creat și a format în ființa umană două receptacule și sălașuri ale Lui însuși, numite Voința și înțelegerea - Voința pentru Divina Sa Iubire, iar înțelegerea pentru Divina Sa înțelepciune ... 203 Voința și înțelegerea, care sunt receptaculele Iubirii și înțelepciunii, se află în Creiereatât în ansamblu cât și în fiecare dintre părțile lor, și prin urmare în trup - atât în ansamblu cât și în fiecare dintre părțile sale ... 206 Există o corespondență între Voință și Inimă, și între înțelegere și Plămâni ... 213 în funcție de Corespondența dintre Inimă și Voință și dintre Plămâni și înțelegere, putem cunoaște toate lucrurile care pot fi cunoscute cu privire la Voință și la înțelegere, sau la Iubire și la înțelepciune - așadar, referitoare la Sufletul omului ... 229 Care este începutul ființei umane pornind de la concepția sa ... 264 |
Fragment:
Toate aspectele care țin de cele trei trepte ale Mentalului natural au fost
închise în fapte, care se realizează prin intermediul acțiunilor
trupului 277. Grație științei treptelor, care a fost expusă în această Parte, este revelată această Taină, și anume faptul că toate aspectele mentalului, sau ale voinței și ale înțelegerii omului, sunt, în acțiunile sau în faptele lui, închise aproape ca în sămânța, în fructul sau în oul lucrurilor care apar în fața ochilor, precum și a celor care nu sunt vizibile. Acțiunile însele, sau faptele, nu apar decât ca atare în exterior; însă în interior există nenumărate aspecte - căci acolo sunt prezente forțele fibrelor motrice ale întregului trup care acționează la unison, precum și toate aspectele mentalului care excită și determină aceste forțe (care țin de cele trei trepte, după cum am arătat mai sus). Așadar, întrucât acolo sunt prezente toate aspectele componente ale mentalului, sunt prezente și toate aspectele componente ale voinței sau toate stările afective specifice iubirii omului, care constituie prima treaptă; de asemenea, sunt prezente și toate aspectele componente ale înțelegerii, sau toate gândurile corespunzătoare percepției sale, care constituie cea de-a doua treaptă, precum și toate aspectele componente ale memoriei, sau toate ideile gândirii (care este cea mai apropiată de limbaj), din care ele au fost culese, constituind astfel cea de-a treia treaptă. Grație tuturor acestor aspecte, determinate în acțiuni, există faptele, în care, privite în forma lor externă, nu apar deloc toate aspectele, menționate anterior, deși acestea sunt în stare activă. Faptul că aspectul final este complexul, conținătorul și baza aspectelor anterioare este prezentat mai sus, în articolele nr. 209-216; iar faptul că treptele de înălțime, în aspectul lor final, se află în plenitudinea [manifestării lor] se vede în articolele nr. 217-221. 278. Dacă acțiunile trupului, văzute de ochiul fizic, par a fi astfel, simple și uniforme precum forma externă a semințelor, a fructelor, ouălor, și precum nucile și migdalele în coaja lor, însă cu toate acestea conțin în ele toate aspectele anterioare din care provin, aceasta se datorează faptului că orice aspect final este înfășurat și prin aceasta este distinct de cele anterioare. La rândul ei, fiecare treaptă este acoperită de un înveliș, fiind prin aceasta distinctă de o altă treaptă. De aceea, aspectele care țin de prima treaptă nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a doua treaptă, iar cele care țin de această treaptă nu sunt deloc cunoscute pe cea de-a treia treaptă. Să luăm următorul exemplu: Iubirea voinței, care reprezintă prima treaptă a mentalului, nu este cunoscută la nivelul înțelepciunii înțelegerii (care reprezintă cea de-a doua treaptă a mentalului) decât printr-un fel de plăcere de a te gândi la un anumit lucru. Prima treaptă (care, după cum am spus, este iubirea voinței) nu este cunoscută la nivelul cunoștințelor din memorie (care reprezintă cea de-a treia treaptă) decât printr-un fel de farmec al cunoașterii și al vorbirii. Rezultă de aici că fapta, care este acțiunea trupului, cuprinde toate aceste aspecte, deși în forma sa externă ea se înfățișează ca fiind simplă, unitară. 279. Toate acestea sunt confirmate prin faptul că îngerii care sunt cel mai apropiați de nivelul ființei umane percep unul câte unul aspectele care, conform Mentalului, sunt prezente în fapte; îngerii spirituali percep aspectele care sunt prezente în fapte conform înțelegerii, iar îngerii celești le percep pe acelea care sunt prezente în fapte conform voinței. Pare paradoxal, dar cu toate acestea este adevărat. Totodată, trebuie știut faptul că aspectele mentalului care țin de obiectul propus sau prezent se află în mijloc, iar celelalte - de jur împrejurul lui, potrivit afinităților. îngerii spun că în funcție de fiecare faptă, omul este perceput așa cum este, dar în mod asemănător iubirii sale (care variază în funcție de determinările acestei iubiri în cadrul stărilor afective și, prin urmare, al gândurilor). într-un cuvânt, orice faptă sau orice lucrare a omului spiritual în fața îngerilor este ca un fruct savuros, util și frumos, care atunci când este deschis și mâncat conferă savoare, o stare de rost împlinit și felurite delicii. Faptul că așa este pentru îngeri percepția faptelor și a lucrărilor omului poate fi văzut mai sus, în articolul nr. 220. 280. La fel stau lucrurile și în privința graiului omenesc; îngerii cunosc iubirea omului după sunetul rostirii sale; după articularea sunetului ei îi cunosc înțelepciunea, iar după sensul cuvintelor ei îi află cunoașterea. în plus, ei spun că aceste trei aspecte se găsesc în fiecare cuvânt, deoarece cuvântul este precum concZusum-ul, căci în el se află atât sunetul, cât și articularea și sensul. pag. 152 - 153 |
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
264
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L)
14,5 x 20,5
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-606-8594-01-9
Traducerea
Traducerea
Octavian Creț
Publicat online
2014-05-10
Stoc
Stoc
Stoc 0
Preț
Preț
21.00
RON
Discount
Discount
10%
Preț final
Preț final
18.90 RON
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-606-8594-01-9