Prin
mijloace hipnotice, ce includeau folosirea unor fumiganți puternici, precum și
a unor pase magnetice mesmerice de-a lungul corpului, și asociate cu folosirea
unei baghete magice, neofitul era cufundat într-o stare de transă asemănătoare
cu moartea, înlăturîndu-i-se orice semn vital. Deși corpul rămînea inert,
sufletul continua să fie legat de el printr-un fir magnetic vizibil
inițiatorului clarvăzător, astfel încît funcțiile vitale erau menținute în
ciuda completei suspendări a existenței însuflețite. întreaga semnificație și
scopul acestei inițieri vizau să-i insufle neofitului că ”nu există
moarte!”. Aceasta i se insufla în cel mai clar și mai practic mod posibil,
adică experimentînd pe propria-i persoană procesul efectiv al morții, făcîndu-l
să intre, în mod misterios, într-o altă sferă a existenței. Transa în care se
afla era atît de profundă, încît era așezat într-un sarcofag acoperit cu
picturi și inscripții, al cărui capac era închis și sigilat. Era efectiv ucis
din toate punctele de vedere!
După
trecerea timpului stabilit pentru transă se deschidea sarcofagul, iar neofitul
era trezit prin mijloacele adecvate. Astfel, bucățile risipite în mod simbolic ale
trupului lui Osiris erau puse din nou la un loc, iar el revenea la viață. Această
înviere fictivă a lui Osiris nu era altceva decît învierea reală a celui
inițiat în Misterele lui Osiris!
Capela în care mă aflam fusese cîndva scena mai
multor asemenea „omucideri“ și „învieri“. Cîndva avusese un divan și tot
materialul necesar pentru inițiere. După ce neofitul trecea de starea de transă
și era pregătit să fie trezit, era transportat într-un loc în care primele
raze ale răsăritului de soare cădeau drept pe fața lui încă adormită.
Se știe că, în cele mai vechi temple, mulți dintre
preoții egipteni de rang superior și toți Marii Preoți erau cunoscători ai
misterelor hipnotismului și mesmerismului, putînd face ca subiecții
experiențelor lor să cadă într-o stare cataleptică atît de profundă, încît
rigor mort părea reală. Marii Preoți puteau face chiar mai mult decît reușesc
hipnotizatorii moderni, deoarece știau cum să mențină treaz spiritid neofitului
în timp ce corpul său era în transă și să-l facă să treadll printr-o serie de
experiențe supranaturale de care nu-și mai amintea odată revenit la starea de
conștientă obișnuită. în acest mod, putea» să-i insufle capacitatea de
înțelegere a naturii sufletului omenesc și, prin separarea temporară a
propriului suflet de corp, să-l facă sa perceapă existența unei alte lumi, a
așa-numitei lumi a spiritului, simbolizată în picturile de pe sarcofag. De
aceea gravau egiptenii pe capacele sarcofagelor, pictau pe coșciugele mumiilor
sau desenau în textele din cărțile lor sacre un ciudat omuleț-pasăre luîndu-și
zborul sau așezîndu-se pe mumie. Era o pasăre cu cap de om, avînd brațe
omenești, deseori reprezentată întinzîndu-se pînă la nările mumiei, ținînd
într-o mînă semnul hieroglific al unei pînze de corabie umflate, suflul, iar în
cealaltă o cruce cu mîner, simbol al vieții. Fie că le găsim aici, scrise pe
suluri de pergament sau gravate pe pietre din granit, simbolismul acestor
hieroglife ciudate se referă întotdeauna la aceeași doctrină a existenței unei
lumi spirituale. Cînd Cartea morților vorbește despre defuncți, ea se referă de
fapt la morții-vii intrați într-o transă profundă ca moartea, cu corpul imobil
și țeapăn, iar sufletul plecat într-o altă lume. Este vorba de Inițiere.
într-un mod misterios, cealaltă lume se întrepătrunde cu a noastră, iar aceste
spirite pot fi foarte aproape de noi, muritorii. în natură nimic nu se pierde,
chiar oamenii de știință ne spun lucrul acesta, iar cînd un om dispare din
această lume, lăsînd în urmă un corp inert și insensibil, este foarte posibil
să reapară în eter, invizibil pentru noi, dar vizibil pentru ființele eterate.
Deși acest proces al inițierii prezenta toate
caracteristicile aparente ale hipnotismului specializat, el depășea cu mult
metodele de inducere a transei ale experimentatorilor noștri de astăzi, care
ajung în subconștientul omului, dar nu îi pot determina pe subiecții lor să
conștientizeze planurile și mai profunde ale existenței.
În
credința populară, Osiris fusese martirizat și a murit, după care s-a ridicat
din mormînt. Astfel, pentru popor, numele său a devenit sinonim cu
supraviețuirea după moarte, iar victoria lui asupra morții i-a făcut pe oameni
să spere că vor realiza același lucru după propria moarte.
Nemurirea
sufletului și viața dincolo de mormînt erau convingeri obișnuite; de asemenea
că, trecînd la această nouă viață, zeii judecau sufletul, cîntărindu-i faptele
bune și pe cele rele din trecut. Cei răi primeau o pedeapsă pe măsură, iar cei
buni mergeau pe tărîmul preafericiților, alăturîndu-i-se lui Osiris. Aceste
noțiuni erau potrivite pentru masele de oameni, oferind spiritelor țăranilor
truditori atît cît puteau înțelege. De obicei se evitau explicațiile filozofice
profunde...
pag. 178 – 179
|