Educarea spirituală a copiilor
Câteva idei practice simplu de urmat
Haideți să îi învățăm pe copiii noștri că oamenii nu sunt doar niște corpuri sau forme pe care le vedem, ci și niște ființe spirituale multidimensionale aflate aici pentru a se bucura de experiența fizică. Este datoria noastră să-i învățăm să se asculte pe sine pentru a înțelege limpede care sunt scopurile lor aici și dorințele inimilor lor. Apoi trebuie să le oferim uneltele – principiile universale – pentru a putea crea aceste dorințe. Când mintea și inima sunt aliniate, ei vor cunoaște fericirea. |
22.00 19.80 RON (Stoc 0)
Indisponibil
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Cu cât le amintiți copiilor că sunt legi spirituale și mentale care
funcționează în această lume și că prin ele creează experiențele lor, cu
atât mai puțin se vor simți victime ale circumstanțelor. Vor avea mai
mult control asupra vieții lor, a sentimentului de uniune cu ceilalți și
bucurie interioară. Nu vor ceda cu ușurință în fața anxietății și
fricii, cele două blocaje cumplite ale capacității de învățare și a
fericirii. Vor fi mai puțin afectați de dovezile false infiltrate în
conștiința de masă și care par atât de reale. De reținut: felul în care îi modelăm noi este mai important decât orice lecție! Trebuie să întruchipăm conștiința pe care ne-o dorim pentru ei. Intenția acestor lecții prezentate în carte este să-i ajute pe copii să înțeleagă că Universul este un loc ordonat și binevoitor. Starea lumii este o stare mentală colectivă. Pe măsură ce copiii noștri înțeleg puterea creatoare a gândurilor lor, precum și a celorlalte principii universale, vor juca un rol important în vindecarea lumii noastre. Aceste lecții se bazează pe principii universale - principii care rămân valabile indiferent de țară, cultură sau religie. Luați în considerare crearea unui grup de suport familial în jurul acestor idei. In fiecare săptămână, la o întrunire de familie, alegeți o lecție pe care să vă axați pentru perioada următoare, puteți alege la rând sau ați putea deschide cartea la întâmplare. Este un exercițiu bun pentru fiecare membru al familiei, deoarece aceasta nu e doar o carte despre instruirea copiilor, ci despre instruirea copilului care se află în noi toți. |
Cuprins:
Mulțumiri ... 7 Prefață ... 9 Construirea temeliei ... 11 Cum să folosiți această carte ... 13 îndrumări pentru folosirea afirmațiilor ... 19 Semințe Pentru ucenicul aflat la început de drum 1 Zâmbetul în linie dreaptă ... 27 2 Magnetismul laudei ... 29 3 Găsirea drumului ... 32 4 Interiorul dă forma exteriorului ... 34 5 Suntem o formă vizibilă a spiritului ... 36 6 Luminile bucuriei ... 38 7 O rugăciune pe zi ... 40 8 Relația noastră cu spiritul ... 42 9 Legea bumerang ... 44 10 Cu toții suntem conectați ... 46 11 Nu judeca ... 48 12 Calea spinoasă sau calea ușoară ... 51 13 înjumătățiți-vă problema ... 53 14 Fii atent la cuvintele tale ... 55 15 Potențialul nostru ascuns ... 57 16 Spiritul e prezent pretutindeni ... 59 17 Să crezi și să vezi ... 61 18 Concentrați-vă pe imagine, nu pe ramă ... 63 19 Gânduri curate ... 65 Lăstari Pentru ucenicul avansat 20 Binele atrage binele ... 69 21 Puterea afirmațiilor ... 72 22 Gândește-te la ce-ți dorești, nu la ce nu îți dorești ... 75 23 Puterea dragostei ... 77 24 Atrag ceea ce-mi atrage atenția ... 79 25 Gândurile nu-și părăsesc sursa ... 82 26 Cuvintele voastre sunt grele sau au aripi? ... 84 27 Puterea creatoare a imaginației ... 87 28 Podul nostru invizibil ... 89 29 Creația deliberată ... 91 30 Schimbarea este necesară în procesul de creștere ... 94 31 Nu există separare ... 96 32 Conexiunea noastră cu Creatorul și cu ceilalți ... 98 33 Nu poți oferi dragoste dacă nu ai dragoste ... 100 34 Ascultarea îndrumării ... 102 35 Echilibrarea vieții noastre ... 104 36 Gândurile sunt daruri ... 106 37 Aisbergurile noastre ... 109 38 Moartea și corpul ... 111 Înflorirea Pentru ucenicul experimentat 39 Doar gândurile proprii ne rănesc ... 115 40 Gândurile mele se alătură tuturor celorlalte ... 118 41 Lumea mea îmi reflectă alegerile ... 121 42 Absorbim mediul în care trăim ... 124 43 Acordă-ți timp pentru relaxare ... 127 44 Selectați-vă gândurile ... 130 45 Importanța „propriului nostru climat” ... 132 46 Lucrurile capătă contur în funcție de gândurile noastre ... 134 47 Fiecare problemă aduce un dar ... 137 48 Vă învârtiți în cerc? ... 140 49 Ridicați-vă deasupra problemei ... 142 50 Gestionarea energiei noastre zilnice ... 146 51 Aspectele minții ... 149 52 Convingerea activează credința ... 153 53 Accesarea spiritului ... 156 54 Doza noastră de credință ... 160 55 Separarea fricii de problemă ... 163 56 Privește prin mine (Intimitate) ... 166 57 O singură persoană poate risipi întunericul ... 168 58 Furia e autodistructivă ... 171 59 Puterea cuvântului ... 173 60 Țeserea conștiinței noastre spirituale ... 176 61 Mesaje din apă ... 180 62 Să rămâi conectat la sursă ... 183 O lecție doar pentru voi ... 187 Epilog ... 189 Cuvânt de încheiere ... 191 |
Fragment:
Construirea temeliei „Copilul trebuie să se ridice la un nivel mai înalt al spiritului prin lucruri concrete.” • Dr. Maria Montessori Unul dintre scopurile acestei cărți este să-i ajut pe tineri să creadă în lucrurile care sunt adevărate despre ei înșiși ca și copii ai Creatorului. Atunci când vor cunoaște aceste adevăruri, lucruri fantastice vor începe să li se întâmple lor și universului lor. Cineva a spus cândva: „Vai celui care trebuie să învețe regulile în vreme de restriște”. Regulile pe care copiii le învață din această carte îi vor ajuta pentru orice ar putea întâmpina, fiindcă vor înțelege că lor le aparține o lume mentală și spirituală și că orice s-ar găsi în viețile lor este expresia materială a credințelor proprii. Mulți oameni văd lumea exterioară ca pe o cauză, iar pe ei înșiși ca pe efectul cauzei. Sper că acești copii vor ajunge să se vadă pe sine ca pe cauze și lumea ca pe efectul lor. Atunci ei vor putea deveni liderii care ne vor deschide drumul într-o eră nouă. Pentru fiecare lege fizică există o lege paralelă în minte și în spirit. Dacă îi vom învăța să lucreze atât cu legile spirituale, cât și cu cele fizice, asta le va aduce darul păcii, încrederii și bucuriei, ceea ce le va folosi în navigarea prin furtunile vieții. Lecțiile care urmează au în vedere, pur și simplu, declanșarea acestui proces. Sunt menite a fi ajutoare pentru părinții ocupați care sunt dispuși să acorde zece minute pe zi pentru a-și învăța copiii despre valori mai înalte. Mulți profesori, lideri spirituali și îndrumători le vor găsi la fel de folositoare. Lecțiile nu reprezintă toate valorile ce ar trebui învățate. Sunt doar acelea care se supun criteriului de a fi predate rapid - folosind obiecte comune – și la nivelul de înțelegere al celor mai mulți școlari. Metodele cele mai elevate de învățare folosesc simboluri, nu cuvinte, și obiectele ușor de înțeles pot simboliza multe adevăruri greu de înțeles. Obiectele comune au fost de mult folosite pentru a clarifica lucrurile nefamiliare. Aceste lecții, prin urmare, folosesc concretul pentru a exprima abstractul. Nu trebuie să aveți toate răspunsurile pentru a folosi aceste lecții. Doar ridicați cortina și stimulați-i pe copii cu aceste concepte, pe care Maeștrii lor Interiori le vor putea modela pentru a le înțelege perfect. Pe parcursul cărții, am încercat să mă feresc pe cât posibil de a da denumiri precise. Deși folosesc cuvinte precum Dumnezeu, Spirit, Sursă, Creator și Maestru Interior, vă rog să conștientizați faptul că aceste cuvinte sunt doar niște etichete. Limbajul încearcă să definească ceea ce este de nedefinit. Aceste cuvinte sunt tentative de a descrie ceea ce fiecare dintre noi cunoaște în inima lui, și cu tot sufletul. Lăsați aceste cuvinte să însemne orice conform credințelor voastre. Simțiți-vă liberi să le schimbați pentru a se suprapune cu credințele voastre. Nu trebuie să fiți de acord cu tot ceea ce se află în această carte, dar dacă ideile vă stimulează gândirea și vă dau alte idei despre cum ați putea să-i învățați pe alții despre adevărurile care sunt importante pentru voi, atunci cartea înseamnă că și-a servit scopului său. Cum să folosiți această carte „Cercetările asupra creierului demonstrează că 83% din ceea ce învățăm se face prin intermediul văzului și acțiunii.” • Dr. Edward Bono Cea mai bună formulă pentru a folosi aceste lecții este FSO (Fii Scurt și la Obiect). Scurt și la obiect, de obicei, are un impact mai durabil. Mintea copiilor nu are nevoie de multe cuvinte și explicații. Doar mințile adulților au nevoie de asta! Nu există o ordine a lecțiilor. Folosiți cartea ca pe o masă variată sau un bufet și luați, alegeți și folosiți lecțiile în funcție de nevoile și interesele copilului dumneavoastră. Fiți atenți la momentele propice „învățării”. Aceste lecții sunt adaptabile pentru orice grupă de vârstă de la școala elementară până la liceu. Chiar dacă tineri de vârste diferite ascultă împreună o lecție, fiecare o va „interioriza” la nivelul său de percepție. Din acest motiv, nu am indus scenarii sau explicații pentru niveluri diferite de vârstă. Oferiți explicații care corespund cu vârsta copilului dumneavoastră și cu nivelul lui de înțelegere. Din moment ce aceste lecții aparțin unor niveluri diferite de conștiință, este bine să le modificați sau să eliminați orice nu s-ar potrivi în întregime cu filosofia dumneavoastră. Este mult mai bine să oferiți o lecție de care sunteți entuziasmați. Acest tip de entuziasm este contagios. Cu copiii este vorba mai mult despre „prins din zbor decât de învățat”. Dialogul din lecție nu e menit a fi citit direct copilului dumneavoastră. Folosiți-l ca pe un punct de pornire al gândurilor voastre și dezvoltați-l prin exemple care sunt familiare copilului. Studiile arată că cei mici rețin mai mult atunci când sarcinile sunt lăsate neterminate. Așadar, e mai bine să oprești abrupt o lecție, să-i lași să tânjească după un pic mai mult, decât să epuizezi subiectul și să-i plictisești. Doar să aveți în vedere revizitarea ideii din când în când. Majoritatea lecțiilor pot fi îndeplinite în aproximativ cinci minute. Vă sugerez să le adăugați programului dumneavoastră de dimineață fiindcă mintea, precum și corpul, trebuie să fie hrănită. Altfel, folosiți lecțiile pe post de gustarea de după școală sau la ora cinei ori înainte de culcare. Încercați să aveți un program regulat și să rămâneți consecvenți. Citiți fiecare lecție cu cel puțin trei zile înainte de a o prezenta; sunt mai multe motive pentru acest lucru. Unul ar fi că dacă citiți înainte de vreme, vă veți putea asigura că aveți la dispoziție obiectele de care veți avea nevoie. Majoritatea dintre ele sunt ușor de găsit în orice casă, dar din când în când mai sunt și excepții. În al doilea rând, citind lecțiile înainte de vreme, îi veți oferi subconștientului vostru creativ un timp prețios pentru a aprofunda valorile din spatele lecției, ceea ce vă poate aduce exemple la care copilul vostru s-ar putea raporta cu ușurință. Veți avea, de asemenea, și o înțelegere mai profundă a valorilor până în momentul în care veți prezenta lecția și, poate, chiar o cale mai plină de tâlc de a o face. Vă rog să rețineți că acest material se vrea a fi lipsit de prejudecăți, pentru a putea fi prezentat într-o modalitate în care să se regleze sistemului vostru de credințe și, în același timp, să întâmpine în cel mai adecvat mod nevoile copilului dumneavoastră. Înainte de începutul unei lecții asigurați-vă că dispuneți pe o masă de toate obiectele necesare. Acoperiți-le cu o pânză pentru a le înconjura de puțin mister, poate chiar un pic de suspans. Ați putea chiar să confecționați o tavă specială sau un covoraș pentru lecții. Dacă folosiți o păpușă sau două pentru a vă ajuta să predați lecția este o modalitate dintre cele mai eficiente de a amplifica teatrul. Asigurați-vă că-i lăsați copilului timp la dispoziție pentru discuții ulterioare și întrebări. Încercați să nu transformați lecțiile în niște monologuri. De multe ori, copiii sunt mai aproape de adevăr decât noi și ne pot învăța ei pe noi prin intuițiile lor istețe. Fiți dispuși să faceți schimb de roluri și să deveniți voi ucenicii. Uneori poate fi imposibil sau nepotrivit să folosiți obiectele sugerate pentru o lecție, dar tot este bine să folosiți recuzită pentru a vă ajuta să transmiteți mesajul. În locul obiectelor, puteți folosi imagini sau puteți „picta” imagini-cuvinte. Când copiii își folosesc imaginația, creează niște impresii mult mai vii decât dacă ar fi folosit cuvinte fără imagini vizuale. Cu toate astea, o experiență practică cu obiectele va face mereu o impresie mai puternică, așadar folosiți recuzită ori de câte ori e posibil. S-a descoperit că ne amintim doar 10% din cât auzim, 25% din ceea ce vedem și 90% din ceea ce facem. Un alt mod de a reține informații este prin repetiție la intervale de timp. Un principiu ar putea avea nevoie să fie repetat de multe ori înainte de a fi reținut, așadar repetați unele lecții din când în când. Multe dintre lecții sunt pur și simplu modalități diferite de a spune același lucru și acesta este tot un mod valid de a preda. Pe parcursul fiecărei lecții, este absolut important să-i construiești copilului stima de sine. Scopul lecției nu este niciodată Pag. 11 – 15 |