pag. 20-21
...spectrului materiilor fine invizibile). în
existența fără trup organic nu mai intervin „ecranările” proprii impuse de
materiile grele ale trupurilor carnale și nici „bruiajele” la frecvențe
joase generate continuu de „dorințele trupești”. în viețuirea încarnată,
celor mai mulți oameni gândirea le este mereu „viciată” și de multe ori
chiar blocată de manifestările „reflexelor biologice”, suscitate de
permanentele „dorințe” ale trupului. Or, sub aspectul valorilor de bază,
care „realitate” este cea superioară? Cea „invizibilă” a Lumii
sufletelor, în care domină autoritar gândirea spirituală la vibrații mai
ridicate, sau cea „vizibilă” pentru noi, în care marea majoritate a
oamenilor își scad zilnic potentele energetice ale propriilor gândiri prin
reflexele și dorințele biologice ale trupului carnal (foame, sete, frig,
plăcerile simțurilor, ambiții, frici etc), ale căror frecvențe vibratorii joase
le reduc direct energiile specifice?
Schițarea comparativă de mai sus, care pentru unii cititori ar
putea părea filosofică, are un fond fizic real: la bază, totul se reduce la
schimburi de energii informaționale, frecvențele lor vibratorii fiind esențiale
în compararea manifestărilor energetice ale complexei structurări funcționale a
ființelor umane întrupate sau deztrupate. înregistrările fotografice selectate
în acest volum redau clar unele dintre aspectele acestei diferențieri fizice și
totodată „filosofice”: clișeele respective au surprins efectiv modurile în
care gândirea spirituală umană poate să pună în evidență existența simultană a
celor două realități și compararea „situării lor valorice”. Din păcate,
marea majoritate a oamenilor sunt cantonați și acum în „realitatea
inferioară” a mediului materiei grele vizibile - deși încă din Antichitate
înțelepții o considerau chiar „iluzorie”. Și nu numai atât: gânditorii din
vechime ajunseseră să constate că „oamenii își fac singuri propria
realitate” prin felul în care își orientează gândirea!
Inițiații afirmă: realitatea vizibilă e „iluzorie”!
încă din Antichitate, întrebarea „Cât de reală este
Realitatea?” i-a frământat de-a lungul veacurilor pe înțelepții
diferitelor popoare, mulți dintre aceștia având un orizont mult mai larg al
cunoașterii - fie prin obținerea pe parcursul vieții a capacității de clarvedere
în invizibil, fie prin colaborarea cu clarvăzători deosebiți.
Probabil că, pe această temă, cea mai extinsă preocupare - în
timp, dar și în spațiul geografic - o regăsim continuată până în zilele noastre
în subcontinentul indo-tibetan, în acele locuri unde s-au putut păstra de-a
lungul mileniilor atât arhive ale vechilor înțelepciuni, cât și tradiții
deosebite în respectarea lor. Astfel, în textele unor Upanișade antice a fost
regăsită menționarea repetată a convingerii asupra relativității percepțiilor
oamenilor privind „realitatea” care ne este redată de simțurile trupului
carnal. Deși în scrierile vechi cuvântul maya a avut un sens cosmic, treptat a
fost folosit tot mai mult cu sensul de .iluzie”, „iluzoriu”, în
special în cadrul preceptelor despre „realitate”. Comentând acest aspect
în contextul temei respective, profesorul Mircea Eliade - eruditul istoric al
ideilor filosofico-religioase regăsite la vechi civilizații ale lumii - a redat
o sinteză sugestivă a considerațiilor gânditorilor hinduși antici care apreciau
cu totală convingere că „realitatea vizibilă” nu este cu adevărat
„reală”:
în Satapatha Brahmana se afirmă: „omul se naște într-o lume
confecționată de el însuși”.
...Totuși în unele Upanișade se găsește
un număr suficient de indicații privind marile linii ale gândirii Vedelor... Vechea
concepție a creației cosmice cedează în fața rolului jucat de maya în
experiența fiecărui individ, în special în acela de orbire... maya este
asimilată cu neștiința (avidya) și e comparată cu visul. „Realitățile”
multiforme ale lumii exterioare sunt tot atât de iluzorii ca și conținutul
viselor [s.n.].
La mii de kilometri depărtare, un înțelept inițiat din Egiptul
antic a lăsat posterității o serie de texte sapiențiale, dintre care unele
conțin aceeași cunoaștere și convingere privind caracterul „iluzoriu” al
realității percepute de oameni. In continuare sunt redate câteva citate din
Cărțile lui Hermes Trismegistul (cel de trei ori înțelept), care a transpus în
scris o serie de cunoașteri fundamentale ce i-au fost oferite într-un mod
impresionant de Poimandres - o Ființă Spirituală superioară, apărută din
invizibil și dispărută apoi tot în nevăzut. Este interesant de redat în primul
rând modul impresionant de transmitere a profundelor cunoașteri - din care am
citat în continuare unele afirmații esențiale:...
pag. 93-94
...creatorii prototipului superior Mani Kadmon : au fost blocate anumite
facultăți de manifestare complexă ale ființelor spirituale umane de pe Pământ. Dar
spiritul de esență divină nu putea fi lipsit de capacitățile divine specifice,
chiar dacă acestea nu erau la nivelul potentelor Ființelor Spirituale
superioare. „Impăienjenirea” a constat de fapt în implementarea unor blocaje
biologice la nivelul creierului uman în preluarea în conștientul fiecărui om și
respectiv în manifestarea anumitor energii la vibrațiile cu frecvențe mai
ridicate ale gândirii spiritului și ale celor trei corpuri ale sufletului;
urmarea a fost limitarea posibilităților de folosire și de dezvoltare a
diferitelor capacități latente specifice ființelor spirituale. Din păcate. în
acest mod „experimental” s-a frânat însuși progresul spiritual al
miliardelor de spirite aduse să evolueze în mediul acestei planete: în decursul
milioanelor de ani, la cea mai mare parte a omenirii s-au dezvoltat mult doar
corpurile invizibile eteric și astral, și acum dominând încă „polarizarea
astrală” a gândirii și a manifestărilor majorității ființelor umane.
Au existat însă mereu și grupuri mai mici sau mai mari de oameni
care, sub impulsul propriei conștiințe și al anumitor revelații și instruiri
oferite de Ființe Spirituale Superioare venite temporar pe Pământ în acest
scop, au făcut eforturi să obțină deblocări ale propriilor capacități rămase
latente. Aplicând învățăturile acelor Ființe Superioare, care în diferite
perioade istorice îi stimulau pe oameni să se desprindă de plăcerile și
satisfacțiile inferioare ale propriului trup carnal, asemenea grupuri (crescute
mereu numeric) reușeau treptat ca prin propriile gândiri și manifestări „să-și
înalțe sufletele” spre regăsirea comuniunii cu Gândirea și Iubirea Tatălui
Unic aflat „în ceruri”. în fapt, pe această cale a „schimbării
gândirii”, oamenii care o urmau cu deplină conștiință își impuneau
ridicarea nivelului vibrațiilor sufletului (ale triadei superioare a corpurilor
invizibile), forțând propriile creiere să funcționeze la frecvențe vibratorii
sporite. Astfel, de-a lungul timpului au existat mereu și s-au Înmulțit asemenea
ființe umane, care, la nivel individual sau colectiv. își deblocau treptat în
fiecare viață câte una sau chiar două-trei capacități latente ale spiritului,
dezvoltându-și calități superioare față de cei mulți rămași la gândiri
materialiste inferioare : tot mai multă cunoaștere, talente diferite,
înțelepciune, variate manifestări extrasenzoriale ale mediumnității și ale
clarviziunii și chiar puteri de a face așa-zise „minuni”.
Acest proces „psihobiologic”” cu un profund fond spiritual
s-a manifestat încă din timpuri străvechi prin cazuri izolate, care au
impresionat însă mulțimile, consacrând istoric asemenea personaje - separat de
șamanii unor triburi, care erau începători pe această cale. Poate că un exemplu
simbolic mai bine cunoscut în Orientul Apropiat și mai târziu în zonele
creștine a fost antediluvianul patriarh Enoh - un descendent din a șaptea
generație de după Adam: având vibrațiile mai înalte ale unui mod superior de a
gândi - care i-au deblocat capacități mediumnice deosebite, a fost selectat de
anumiți „îngeri” veniți pe Pământ ca să îndeplinească misiuni importante3
pentru oamenii din vremea sa, dar și ulterior.
Desigur, problema istorică a acelor modificări funcționale impuse
primului „prototip uman” - cu introducerea anumitor blocaje - și a
posibilității de a elimina aceste limitări prin însuși modul de a gândi al
diferiților oameni „mai înțelepți” este mult mai complexă; și
complexitatea respectivă este mult amplificată de un alt fapt tulburător: se
descoperă tot mai multe „dovezi materiale” care demonstrează existența
neștiută de „cei mulți” (chiar ascunsă de unii specialiști care o cunosc)
a mai multor civilizații care și-ar fi derulat „ciclurile experimentale”
în urmă cu zeci de milioane de ani sau chiar cu sute de milioane de ani.
Dar ceea ce este relevant și un fapt ce a devenit tot mai
important: procesul „psihofiziologic” al deblocării diferitelor capacități
existente latent în structura energetic-invizibilă a ființelor umane din
„actuala omenire” a continuat mereu - sporadic, dar neîntrerupt - până în
zilele noastre; or, printr-o timidă evoluție a omenirii și sub aspect
spiritual, s-au înmulțit totuși oamenii care și-au deblocat - conștient sau nu
- diferite capacități „ascunse” ; dintre acestea, manifestările mediumnice
au devenit și ele - în special în ultimele două secole - un factor care
contribuie discret la dezvoltarea anumitor domenii științifice și chiar la
stimularea evoluției spirituale a unui număr tot mai mare de oameni.
Un element de noutate stimulativ a fost propus la mijlocul
secolului al XIX-lea de profesorul francez D.L.H. Rivail, mult mai cunoscut ca
remarcabil inițiat european prin pseudonimul Allan Kardec. Sub acest nume a
publicat cărți care, de atunci, aveau să schimbe gândirea multor milioane de
oameni. Ca o
restrânsă exemplificare, redau un...
pag. 136-137
...în mod ciudat și unele aspecte esențiale ale
începuturilor universului: de exemplu, popularea cuantică a haosului primordial
cu microentități care „gândeau”, dar erau inactive sau prima manifestare a
„Germenului Unic” autoformat - care, gândind, „a dorit” să creeze și,
apoi, gândind mereu, a conceput legile divine și uriașa creație cosmică a
universului „nostru” - și poate chiar a altor universuri.
Din aceste consemnări, datate cu milenii în urmă, ale unor stranii
cunoașteri și ale unor fenomene ciudate considerate adesea „minuni”,
asociate cu experimente prin instalații tehnice extraordinare, precum și cu
descifrări teoretice tot mai avansate, se conturează tot mai clar un fapt
fundamental atemporal: Energia Gândirii a fost în sine acea „forță primordială
unică”, din care s-au desprins celelalte forțe fundamentale - constatate
ca bază a edificării universului astronomic. Aceasta ar fi o supoziție
teoretică imaginativă? Nicidecum! Serii de cercetări experimentale efectuate în
a doua jumătate a secolului XX de către oameni ai științei moderne „nonconformiști”
s-au asociat în a demonstra realismul acestei concluzii tulburătoare. De fapt,
„ipoteza respectivă” rezultă din verificarea repetată a diferitelor
fenomene fizice întru totul specifice și concludente: „energia gândirii”
poate nu numai să influențeze, ci și să controleze în mod autoritar,
instantaneu, reducând parțial sau total ori amplificând fiecare din cele patru
forțe fundamentale. Toate aceste forțe care stau la baza edificării universului
cunoscut de noi, pământenii, domină întreaga sa dinamică spațială; și totuși,
la nivel terestru se supun cu incredibilă ușurință energiilor-gând emanate de
„nucleul nostru spiritual” când acestea sunt concentrate și modulate ca
frecvențe vibratorii prin corpul voinței - corpul atmic. Pentru edificarea cititorului,
prezint în acest sens și o selecție - parțial ilustrată - a unei suite
cazuistice demonstrative rezultate din diferite manifestări naturale, dar în
special din experimente tehnico-științifice moderne - specifice fiecărui tip de
forță fundamentală în parte.
Cu un secol înainte ca „forța gravitației” să fie definită
teoretic fizic și matematic, anumite consemnări asociate cu miniaturi pictate -
redactate în cursul secolului al XVII-lea și reluate în secolele următoare - au
descris un fapt prodigios care a impresionat nu numai călugării unei mănăstiri
franciscane din Italia și clericii de rang superior, ci și locuitorii din zona
locașului de cult: cu toții au fost uimiți de modul în care călugărul Iosif din
Copertino se ridica pur și simplu în aer când își concentra gândirea în
rugăciune și cădea într-un fel de extaz religios. Dar mai mult decât atât:
episcopi locali și însuși papa Urban al VIII-lea au asistat la fel de uimiți
chiar și la deplasarea prin aer a călugărului în exteriorul bisericii, depășind
la acea vreme orice cunoaștere și înțelegere omenească!
Dar de fapt, în zonele creștinate ale lumii, un asemenea fenomen
de levitație, de mers chiar pe apa mării agitate „bântuită de valuri”
stârnite de un „vânt puternic”, a fost consemnat ca o „minune”
într-un text succint, rămânând neexplicat de-a lungul a aproape două mii de
ani. în capitolul 14 al Evangheliei apostolului Matei, unde se descrie venirea
„pe apă” a Mântuitorului Iisus către luntrea apostolilor, s-au specificat
la fel de succint și două aspecte suplimentare, foarte importante pentru
înțelegerea fenomenului: într-o primă fază, apostolul Petru, având credința
fermă (concentrarea propriei gândiri-voință) că prin ajutorul învățătorului „va
putea merge” și el pe deasupra valurilor, a coborât din luntre și a făcut
primii pași prin aer; dar, survenind subit teama ascunsă că nu va reuși, „s-a
temut” și, astfel, brusc, frecvența vibratorie a energiei-gând-voință i-a
scăzut, implicit reducându-i-se și capacitatea de anulare a gravitației terestre
; astfel, trupul său a început să intre în apă. A urmat însă o altă fază
importantă a fenomenului fizic: Mântuitorul „și-a întins îndată mâna, l-a
apucat” și, odată cu mustrarea pierderii concentrării, a „credinței”,
l-a ridicat din apă. Deci Iisus „l-a apucat” pe apostolul Petru și i-a
transmis prin mână din energia gândirii Sale, mult mai potentă și la o vibrație
mult superioară, reactivându-i brusc vibrația aurei la frecvența mai ridicată
necesară unei ușoare levitații; astfel, Petru s-a ridicat din apă și a putut
reveni la luntre împreună cu prodigiosul său salvator, în doar câteva versete,
evanghelistul a redat totuși extrem de semnificativ o descriere foarte clară a
modului în care concentrarea energiei gândirii - specifică „credinței” -
poate domina „cu ușurință” forța de atracție a gravitației terestre:
25. Iar la a patra strajă din noapte, a venit la ei Iisus,
umblând pe mare.
26. Văzându-L umblând pe mare, ucenicii s-au înspăimântat, zicând
că e nălucă și de frică au strigat.
27. Dar El le-a vorbit îndată : îndrăzniți. Eu sunt; nu vă temeți!
pag. 192-193
în mod bine gândit încă din acele faze
primordiale, fiecare „fragment” emanat de Tatăl Unic a fost protejat cu un
înveliș dintr-o materie aproape la fel de fină. care ulterior s-a extins și la fiecare
diviziune în parte. Deci Monadele ar fi atât fragmente din substanța-energie
divină - ele având în sine potentele conștiinței și ale gândirii (pe care. de
fapt, noi încă nu suntem capabili să le înțelegem ca fenomene fizice în
complexitatea potentelor lor absolute) -, cât și o altă materie - cu un rol
funcțional în raport cu mediul exterior. Dar din ceea ce înțelepții hinduși au
aflat din vechime și au consemnat în Imnul creației privind „prima
manifestare” a Conștiinței Germenului Unic - care, gândind, a „dorit să
creeze” - se poate observa și un alt fapt fundamental: Monadele gândesc
și, în profunzimea conștiinței lor, au și ele permanent „dorința
creației”! Or, după cum o explică teosofii vechi și actuali, această
dorință se manifestă dominant prin trei aspecte specifice : prin Voința
spirituală, prin înțelepciune-Iubire și prin Acțiune-Creativitate pentru
realizarea Planului Tatălui Atotputernic.
în vechile cunoașteri orientale a fost specificat însă în mod
repetat un fapt deosebit, transmis de Ființe Spirituale superioare venite din
spațiu : emanarea unor mulțimi imense de „Scântei divine” (Monadele) a
avut loc în cadrul unei „prime creații”, pe când nu existau încă
universurile materiilor grele. Din această cauză, mulțimile Monadelor au rămas în
așteptare de-a lungul anumitor etape cosmice prealabile, până la faza în care
aveau să se integreze în fluxul scopului existenței lor - gândit de la
începuturi de Tatăl Unic.
în timpul acestor etape, valurile de energii tot mai mari emanate
de Creator au umplut cosmosul cu vibrațiile creației și au devenit treptat
radiații cu frecvențe vibratorii tot mai reduse - până la transformarea lor în
particulele subelementare și apoi în particulele elementare ale materiilor
grele. Dar corpurile Monadelor aveau vibrații specifice la frecvențe foarte
ridicate și nu puteau să se antreneze în giganticele .torente ale energiilor
Creației - ale căror vibrații erau în continuă scădere. De aceea, perioadele de
așteptare ale Monadelor s-au desfășurat în zone ale spațiului în care dominau
frecvențele foarte înalte, în vechea înțelepciune hindusă - care a menținut
termenii vechi din limba sanscrită (dispărută de mult) -, „planul de
așteptare” a Monadelor a fost consacrat prin termenul „anupadaka”,
însemnând „fără îmbrăcăminte” (fără alte corpuri exterioare).
Autorul A.E. Powell a preluat de la sursele inițiatice orientale
și un alt fapt important: fazele în care Monadele au putut să-și înceapă
manifestările au survenit abia în al treilea val al Creației, în cursul căruia
se declanșase formarea galaxiilor, a sistemelor solare, a aștrilor. La nivelul
planului anupadaka, Monadele erau prin natura lor „atotștiutoare” și
„atotputernice”; dar nu cunoșteau nimic din ceea ce se crease în cosmos
între timp, în baza Planului Divin. Pentru zonele spațiului în care apăruseră
feluritele materii - nori atomici, nori moleculari, nori de praf cosmic,
galaxii și obiecte cerești - erau „neștiutoare” și incapabile de a fi
„active”.
Mulțimile de Monade nu ar fi fost însă identice unele față
de altele. Fiecare aspect din cadrul treimii specifice propriei substanțe
divine - Voința, Înțelepciunea-Iubire, Acțiunea-Creativitate - nu avea exact
aceleași potente la fiecare „Scânteie divină” în parte. Inițiatul englez a
aflat și chiar a prezentat un tabel simbolic al modului diferit în care erau
combinate potentele aspectelor respective; astfel, chiar din timpurile
primordiale, Monadele s-au diferențiat în cadrul a șapte tipuri principale,
energiile acestora având tendințe variate de manifestare. Fiind de fapt
„tipuri” diferite de energii specifice emanate, în literatura științelor
spirituale a fost consacrat acest fapt prin clasificarea Monadelor atribuind
fiecărei categorii o anumită „rază” dominantă; astfel, mulțimile de Monade
se diferențiază în cadrul a „șapte raze” distincte. De-a lungul
veacurilor, diferiți inițiați au cercetat prin clarvedere manifestările
semenilor cărora le identificau „raza personală” și au ajuns să consemneze
analitic detalii legate de „caracterul” și tendințele dominante specifice
„fiecărei raze”. întrucât fiecare Monadă deține toate potentele acestor
„șapte raze”, însă cu tendințe de manifestare în proporții diferite,
clarvăzătorii inițiați au ajuns treptat să dezvolte acest domeniu al științelor
spirituale determinând și manifestări ale energiilor individuale specifice unor
„raze secundare” și mai apoi specifice unor „raze terțiare”. în
ultimele două decenii ale secolului XX s-a ajuns și mai departe, inițiatul
englez Benjamin Creme redând în fiecare din cele trei volume din Misiunea lui
Maitreya o prezentare mai extinsă a razelor mai multor sute de... |