Parentaj sensibil și inteligent
Să ne înțelegem pe noi înșine, pentru a crește copii fericiți
Darul acestei cărți constă în faptul că este un excelent memento pentru a fi mai empatici cu proprii copii și, la fel de important, cu noi înșine. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
„Parentaj sensibil și inteligent este o unealtă extraordinară pentru creșterea și educarea copiilor. Darul acestei cărți constă în faptul că este un excelent memento pentru a fi mai empatici cu proprii copii și, la fel de important, cu noi înșine. Ea ne revelează că nu este niciodată prea târziu să-ți vindeci vechile răni și să te reeduci pe tine însuți. Făcând acest lucru, ți se permite să fii mai prezent și mai plin de bucurie În călătoria copilului tău. Atât părintele, cât și copilul ajung la destinație mai Întregi și mai iubitori.” • JESSIE NELSON, regizor, producător și scenarist * „Fiecare părinte s-ar cuveni să citească Parentaj... Debordând de informații fascinante despre creier pe care nu le poți citi în orice volum despre creșterea și educarea copiilor, această carte te va face să privești cu și mai mult interes modul în care învață și cresc copiii tăi.” • BETTY
EDWARDS, autoare a volumului |
Cuprins:
INTRODUCERE. O ABORDARE INTROSPECTIVÃ A ROLULUI DE PÃRINTE
Despre autori CAPITOLUL 1. CUM NE AMINTIM.
EXPERIENȚA DETERMINÃ CINE SUNTEM CAPITOLUL II. CUM PERCEPEM REALITATEA. ALCÃTUIREA POVEȘTILOR VIEȚILOR
NOASTRE CAPITOLUL III. CUM SIMȚIM. EMOȚIILE DIN LUMEA NOASTRÃ INTERIOARÃ ȘI INTERPERSONALÃ Introducere CAPITOLUL IV. CUM COMUNICÃM. STABILIREA CONEXIUNILOR CAPITOLUL V. CUM NE ATAȘÃM – RELAȚIILE DINTRE COPII ȘI PÃRINȚI CAPITOLUL VI. CUM SÃ DÃM COERENȚÃ VIEȚILOR NOASTRE. ATAȘAMENTUL
LA ADULȚI CAPITOLUL VII. CUM
NE PÃSTRÃM INTEGRITATEA ȘI CUM
NE-O PIERDEM – CALEA SUPERIOARÃ ȘI CEA
INFERIOARÃ CAPITOLUL VIII. CUM RELUÃM LEGÃTURA DUPÃ CE AM PIERDUT-O: RUPTURÃ
ȘI REPARAȚlE CAPITOLUL IX. CUM DEZVOLTÃM CAPACITATEA DE MINDSIGHT: COMPASIUNEA ȘI
DIALOGURILE REFLEXIVE
Reflecții |
Fragment:
INTRODUCERE O ABORDARE INTROSPECTIVÃ A ROLULUI DE PÃRINTE Modul de raportare la propriile experiențe din copilărie are o înrâurire profundă asupra modului în care îți crești și educi copiii. În această carte, vom arăta cum înțelegerea de sine influențează perspectiva pe care o avem asupra rolului nostru de părinți. O mai profundă înțelegere de sine vă poate ajuta să clădiți o relație mai eficientă și mai plăcută cu copiii dumneavoastră. Pe măsură ce ne maturizăm și ne înțelegem, putem oferi fundamentul confortului și siguranței emoționale ce le îngăduie copiilor să crească în condiții optime. Cercetările din domeniul dezvoltării copilului au demonstrat că sentimentul de siguranță pe care îl resimte copilul în relația de atașament față de părinți este strâns legat de modul în care aceștia din urmă își înțeleg propriile experiențe din copilărie. În ciuda opiniei multora, experiențele din copilărie nu vă determină soarta. Dacă ați avut o copilărie dificilă, dar ați reușit să înțelegeți acele experiențe, nu sunteți condamnat să creați din nou același tip de interacțiune negativă cu proprii dvs. copii. S-a demonstrat științific că, în lipsa unei asemenea înțelegeri de sine, este foarte probabil ca istoria să se repete, deoarece modelele negative de interacțiune familială se transmit de la o generație la alta. Cartea de față este concepută pentru a vă ajuta în înțelegerea vieții dvs., explicând modul în care experiențele din copilărie v-au influențat viața și modul în care vă dăunează ele în exercitarea rolului de părinte. Când devenim părinți, ni de oferă ocazia de necrezut să ne maturizăm ca indivizi, deoarece suntem puși în situația de a reveni Într-o relație apropiată de tip părinte-copii, de astă dată Într-un rol diferit. Părinții au spus de atâtea ori: „Nu credeam că voi face sau spune copiilor mei tocmai acele lucruri care m-au rănit când eram copil”. Părinții se simt blocați în modele comportamentale contraproductive și repetitive ce nu Îi ajută deloc să găsească drumul spre relațiile de tip formator bazate pe dragoste pe care le-au avut în vedere la începutul carierei lor de părinți. Faptul de a înțelege viața poate elibera părinții de modelele comportamentale ale trecutului, cărora le-au rămas prizonieri. DESPRE AUTORI Autorii au folosit pentru scrierea acestei cărți propriile experiențe profesionale din munca lor cu copiii și părinții – Dan, în calitate de specialist în psihiatria infantilă, iar Mary ca educatoare pentru copii mici și părinți. Ambii sunt părinți, Dan având copii ce au depășit vârsta adolescenței, Mary copii mari și nepoți. În calitatea de educatoare, Mary lucrează cu copii și familii de peste patruzeci de ani, conducând o grădiniță, educând copii, părinți și profesori și oferind consiliere individuală părinților. Toate aceste experiențe i-au dat ocazia să cunoască viața a numeroase familii și să afle foarte multe despre frustrările și bucuriile de care au parte părinții în îndeplinirea acestei sarcini deseori intimidante. Mary și Dan s-au întâlnit pentru prima dată când fiica lui Dan era înscrisă la grădinița condusă de Mary. Abordarea promovată aici include un respect deplin pentru experienta emoțională a copilului, Încurajând relații bazate pe demnitate și creativitate Între copii, părinți și educatori. În acea perioadă, Dan lucra în cadrul unei comisii de educare a părinților și a ținut câteva conferințe despre dezvoltarea cerebrală pentru uzul părinților și al educatorilor. Când Mary și Dan au realizat multele paralelisme ce existau între modalitățile lor de abordare a creșterii și educării copiilor, au decis să facă un seminar comun. Interesul lui Dan față de știința dezvoltării, ca și experiența sa în psihiatrie infantilă i-au oferit o perspectivă diferită, dar complementară. De-a lungul a peste douăzeci ani, Dan a lucrat pentru a sintetiza o gamă variată de discipline științifice într-un cadru integrat pentru a înțelege cum evoluează mintea, creierul și relațiile umane. Convergența dintre mai multe perspective științifice a fost numită „neurobiologie interpersonală” și în prezent face parte din mai multe programe educaționale profesioniste ce pun accentul pe sănătatea psihică și pe confortul emoțional. Când a apărut prima ediție a cărții sale, The Developing Mind: Toward a Neurobiology of tnterpersonal Experience (Guilford Press, 1999/2012), Mary și Dan începuseră să predea un curs comun. Reacțiile entuziaste ale părinților i-au inspirat să înceapă colaborarea la cartea de față. În cadrul seminarului, mulți părinți au spus cât de folositoare s-au dovedit a fi aceste idei pentru a-i ajuta să se înțeleagă pe ei înșiși și să creeze legături pline de sens cu propriii lor copii. Nu puțini părinți i-au îndemnat: „De ce nu scrieți ceva împreună, astfel încât și alții să aibă parte de impresionanta voastră știință și înțelepciune – și energie – pe care ați adus-o în seminar?” Suntem încântați că avem șansa de a vă împărtăși concepțiile noastre. Sperăm că această carte comunică într-o manieră plăcută și accesibilă unele dintre ideile despre arta și știința de a cultiva relații și despre cunoașterea de sine. Sperăm de asemenea că această carte vă va fi de ajutor pentru ca dvs. și copilul dvs. să vă descoperiți reciproc cu bucurie crescândă în fiecare zi. A CULTIVA RELAȚII ȘI ÎNȚELEGERE DE SINE Modul cum comunicăm cu proprii noștri copii are un impact profund asupra dezvoltării lor. Când comunicarea este reciprocă și afectuoasă, acest lucru face să se dezvolte în copil un sentiment de securitate. Relațiile sigure, dătătoare de Încredere ajută copiii să reușească în multe domenii ale vieții lor. Abilitatea noastră de a comunica eficient, creând copiilor noștri un sentiment de securitate, ține Într-o măsură hotărâtoare de măsura în care noi am înțeles și am integrat evenimentele din propria noastră copilărie. Faptul de a fi descoperit resorturile intime ale vieții noastre ne permite să înțelegem și să asumăm propriile experiențe din copilărie, cu tot binele și răul lor, ca pe o parte a poveștii vieții noastre, care continuă. Nu putem schimba ceea ce ni s-a întâmplat în copilărie, dar putem schimba ceea ce credem despre acele evenimente. Raportându-ne diferit la propria viață, devenim capabili să conștientizăm experiențele noastre din prezent, inclusiv emoțiile și percepțiile noastre, și să realizăm impactul pe care evenimentele din trecut îl au asupra prezentului. Înțelegând cum anume ne amintim și cum ne alcătuim o imagine a noastră înșine ca parte a lumii în care trăim, putem să realizăm modalitatea în care trecutul ne influențează viețile. Faptul de a ne fi înțeles viețile îi ajută pe copiii noștri, deoarece ne eliberează de constrângerile trecutului, făcându-ne capabili să relaționăm cu ei într-o manieră spontană și empatică, ce le creează condiții optime de creștere. Pe măsură ce vom putea să ne înțelegem propria noastră experiență emoțională, vom fi capabili să relaționăm empatie cu copiii noștri, ajutându-i să se înțeleagă pe ei înșiși si să se dezvolte armonios. În absența reflecției, istoria tinde să se repete, iar părinții cad în capcana de a transmite copiilor lor modele nocive din trecut. Făcând efortul de a ne înțelege viețile, putem ieși din situația, de altfel, aproape previzibilă, în care cauzăm copiilor noștri același tip de traume pe care le-am suferit în copilăria noastră. Studiile au arătat clar că atașamentul copiilor noștri față de noi va fi influențat de ceea ce ni s-a întâmplat când eram tineri, dacă nu reușim să procesăm și să înțelegem acele experiențe. Având acces la resorturile intime ale vieților noastre ne putem aprofunda capacitatea de înțelegere de sine, conferind coerență experienței noastre emoționale, perspectivei asupra lumii și interacțiunilor cu propriii copii. Desigur, dezvoltarea integrală a personalității copilului este influențată de mulți factori, inclusiv moștenirea genetică, temperamentul, sănătatea fizică și experiența. Relațiile dintre părinți și copii constituie o parte extrem de importantă, care influențează direct personalitatea aflată în formare a copilului. Inteligența emoțională, respectul de sine, abilitățile cognitive și de socializare se construiesc pe baza acestei prime relații de atașament. Modul cum părinții au reflectat asupra vieții lor influențează direct natura acestei relații. Pag. 11 – 15 |