Mintea liniștită și senină
Viziunea iluminării în învățăturile Dzogchen (Măreața Perfecțiune)
Timp de câteva zile, pornind de la o lucrare foarte profundă a unuia dintre cei mai mari maeștri tibetani, Longchen Rabjam sau Longchenpa, Sanctitatea Sa Dalai Lama a expus pe scurt o cale graduală din buddhism, și a oferit un comentariu presărat cu paralele la alte învățături și cu citate din lucrări de referință din cadrul buddhismului. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Datorită erudiției și înțelegerii lui Dalai Lama, această carte este un manual complet fi concis, un ajutor pentru orice ființă care dorește să înțeleagă – și de ce nu, chiar să parcurgă – calea buddhistă către iluminarea perfecta fi către omnisciență. Pas cu pas, metodic, pornind de la realitățile simple care ne înconjoară în viața de zi cu zi, Dalai Lama descrie cu pricepere o hartă pentru a ajunge la eliberarea de suferință, la fericire, la completitudine și la culminarea tuturor calităților minții, incluzând, prințr-o logică impecabilă, atât motivația cât și metodele necesare, o hartă ce indică inclusiv capătul Căii. • Alin Tocaciu „Este o carte care ne permite, atât cât se poate, să respirăm aerul proaspăt al minții și inimii Sanctității Sale Dalai Lama. Atât cel care este doar curios cu privire la arta buddhistă a fericirii, cât și cel care este experimentat în această practică, se va bucura de ,liniștea și seninătatea” oferite de această carte, O recomand cu căldură.“ • Prof. Robert A. F, Thurman, Columbia Uniyersity, autorul cărții Infinite Life „Știința sublimă a conștiinței din cadrul buddhismuiui tibetan își găsește o exprimare lucidă în învățăturile despre Măreața Perfecțiune. În cartea aceasta, Sanctitatea Sa Dalai Lama se folosește de vasta sa erudiție și pătrundere pentru a dezvălui atât semnificația Măreței Perfecțiuni, cât și locul avut de aceasta în cadrui buddhismuluî ca întreg. Ei clarifică de asemenea interfața dintre buddhism și știința modernă, aducând în prim plan asumpțiile materialiste care împiedică studiul științific al conștiinței Această carte atât de frumos tradusă este o comoară, având o inestimabilă valoare pentru toți cei interesați în pătrunderea secretelor și posibilităților minții.“ • B. Alan Wallace, Președinte al Santa Barbara Institute for Consciousness Studies și autorul cărții The Attention Revolution „Toți cei care vor să fie în pace în natura trezită, nemărginiți și sublimă a propriei minți – [adică în] starea de Buddha – ar trebui si citească această carte.“ • Tulku Thondrup Rinpoche „Una dintre cele mai bune și mai bogate cărți despre practica meditației pe care am citit-o vreodată, oferită de Sanctitatea Sa cu o precizie și o claritate remarcabile și cu o umilință și o sinceritate uimitoare. Cartea aceasta le are pe toate.“ • Jon Kabat-Zinn, autorul cărții Comming to Our Sense |
Cuprins:
VERSETE DE OMAGIU de Kyabje Trulshik Rinpoche ... 7 Cuvânt înainte ... 9 Prefață ... 16 PARTEA ÎNTÂI - PRINCIPIILE FUNDAMENTALE ALE BUDDHADHARMEI CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ... 39 Obiectivul comun al tuturor religiilor ... 40 Diferite căi ... 42 Un adevăr, o religie ... 44 învățând din alte tradiții spirituale ... 46 Preliminariile pentru învățături ... 47 Laudă Prajnaparamitei ... 51 Omagiu lui Buddha ... 51 Luarea refugiului și generarea Bodhicittei ... 52 CAPITOLUL 2 TRANSFORMAREA MINȚII ... 54 Cele Trei Nestemate ... 54 Procesul de transformare a minții: jocul contrariilor ... 57 Prevenirea apariției problemelor ... 58 Ce este necesar pentru a transforma mintea ... 60 Motivație, cauză și credință ... 62 Puterea raționamentului ... 63 Fixația pentru progresul material ... 66 Importanța afecțiunii și iubirii umane ... 67 Semnul unei ființe umane bune ... 69 CAPITOLUL 3 APARENȚÃ ȘI REALITATE ... 72 Impermanența subtilă și cea evidentă ... 74 Apariția dependentă ... 75 O privire asupra timpului ... 76 Absolutul și relativul: cele două adevăruri ... 78 Golul de existență inerentă ... 82 Modul în care există lucrurile ... 85 CAPITOLUL 4 PROBLEMA CONȘTIINȚEI ... 89 Senzații și percepții ... 89 Conștiința, definită ... 91 Continuitatea materiei fizice ... 93 Grade de subtilitate în conștiință ... 95 Continuitatea conștiinței ... 96 CAPITOLUL 5 ÎNVINGEREA CAUZELOR SUFERINȚEI ... 100 Cele Patru Adevăruri Nobile ... 100 Trei tipuri de suferință ... 102 Ignoranța este confuză în ceea ce privește natura realității ... 104 Două feluri de otrăvuri ale niințu,două feluri de antidoturi ... 106 Potențialul nelimitat al minții ... 107 Ignoranțașiîntinările (sauotrăvurile) suntpurificabile ... 109 Calitățile libertății și ale realizării ... 111 Caracteristicile Dharmei ... 113 Trei stadii ale înfrângerii întinărilor mentale ... 118 Vehicule superioare și inferioare ... 120 Cele trei înțelepciuni ... 122 Aprofundând nivelurile de experiență ... 124 Spulberarea concepțiilor greșite ... 125 PARTEA A DOUA - GÃSIREA LINIȘTII ȘI SENINÃTÃȚII PRIN MEDITAȚIA ASUPRA MÃREȚEI PERFECȚIUNI CAPITOLUL 6 STRÃVECHEA TRADIȚIE NYINGMAPA ... 129 Păstrarea unui echilibru între studiu și practică ... 133 Abordarea generală și cea individuală ... 135 CAPITOLUL 7 UNICITATEA MÃREȚEI PERFECȚIUNI ... 139 Găsirea liniștii prin meditația asupra Măreței Perfecțiuni ... 139 Luarea înțelepciunii primordiale drept Cale ... 140 Un aspect profund și crucial al Dzogpachenpo ... 145 Vacuitatea înzestrată cu toate caracteristicile supreme ... 151 Omagiu naturii primordiale ... 153 înțelepciunea propriei conștiente care cunoaște de la sine ... 155 CAPITOLUL 8 MEDIUL ȘI LOCURILE CARE CONDUC LA MEDITAȚIE ... 159 CAPITOLUL 9 PRACTICANTUL INDIVIDUAL ... 171 Cum să urmăm un învățător spiritual ... 174 Meditația: puterea familiarității ... 181 Integrarea învățăturii complete a lui Buddha ... 183 Atenție conștientă, vigilență și conștientă ... 188 Cele opt preocupări lumești ... 189 CAPITOLUL 10 SINE ȘI LIPSA SINELUI ... 192 Ajungerea la rădăcina atașamentului și aversiunii ... 192 Senzația de sine ... 194 Dorința sau atașamentul ... 197 Vătămarea produsă de furie și de ură ... 198 Atașare și aversiune: implicații mai ample ... 202 Adevărata răbdare și toleranță ... 204 Lipsa de sine personal: vacuitatea lui ”eu” și ”al meu” ... 205 Lipsa de sine și fenomenele: viziunea școlii ”Numai Mintea” ... 206 Lipsa de sine și fenomenele: viziunea școlii Calea de Mijloc ... 209 CAPITOLUL 11 VIAȚA, MOARTEA ȘI PRACTICA ... 210 CAPITOLUL 12 DHARMA DE PRACTICAT: PRELIMINARIILE ... 221 A. Practicile preliminare ... 221 Preliminariile generale și specifice ... 221 Preliminariile speciale, supreme ... 223 1. Percepția pură a divinității ... 223 2. Guru Yoga ... 224 CAPITOLUL 13 BODHICITTA, INIMA SAU ESENȚA MINȚII ILUMINATE ... 225 Domeniul vast al motivației ... 225 Rădăcinile compasiunii ... 227 Compararea viziunii centrate pe sine cu cea altruistă ... 229 Rezultatele pe termen lung și pe termen scurt ... 231 Moștenirea compasiunii ... 232 Importanța Bodhicittei ... 235 Curajul: darul compasiunii ... 236 Bodhicitta în învățăturile lui Buddha ... 238 CAPITOLUL 14 DEPUNEREA JURÃMÂNTULUI DE BODHISATTVA ... 240 Vizualizarea: invitarea câmpului de merit ... 240 Rugăciunea cu șapte ramuri ... 242 Prosternare ... 244 Ofrandă ... 245 Mărturisire ... 246 Jubilare ... 246 Implorarea Buddhașilor să învârtă roata Dharmei ... 246 Cererea ca Buddhașii să nu intre în Nirvana ... 247 Dedicare ... 247 Trezirea Bodhicittei în aspirație ... 247 Luarea jurământului Bodhisattva ... 249 ParteaprincipalăatransmisieijurământuluiBodhisattva ... 255 încheiere: înălțând propria minte și mințile celorlați ... 258 Rugăciuni de încheiere ... 261 CAPITOLUL 15 ÎMPUTERNICIREA LUI PADMASAMBHAVA ȘI A CELOR OPT MANIFESTÃRI ALE SALE ... 263 Mijloacele pricepute și înțelepciunea ... 266 CAPITOLUL 16 LUMINA CLARÃ ... 270 B. Practica principală ... 270 Cele două adevăruri superioare ... 271 Unde sălășluiește lumina clară ... 278 Lumina clară ca natură de Buddha ... 279 Meditația analitică și viziunea Căii de Mijloc ... 281 CAPITOLUL 17 O RECAPITULARE A ÎNVÃȚÃTURII ... 288 Fericirea, scopul vieții ... 288 Interdependența: o perspectivă mai amplă ... 290 Dependența de ceilalți ... 291 Adevărata esență a religiei ... 294 Esența Buddhadharmei ... 296 Păstrând autenticitatea Dharmei ... 299 CAPITOLUL 18 ÎNȚELEPCIUNEA RIGPEI ... 303 Două metode pentru a realiza lumina clară ... 303 Bazarea pe lucrările autentice ale tradiției ... 305 înțelepciunea rigpei ... 307 Introducerea în rigpa ... 310 Importanța viziunii Căii de Mijloc ... 319 Esența, puritatea primordială ... 324 Natura, prezența spontană ... 326 Energia plină de compasiune care pătrunde absolut totul ... 327 Unele puncte cheie ale practicii Dzogchen ... 328 Cuvinte de încheiere ... 331 GÃSIREA LINIȘTII ȘI SENINÃTÃȚII PRIN MEDITAȚIA ASUPRA MÃREȚEI PERFECȚIUNI DE LONGCHEN RABJAM I. Locuri pentru cultivarea samadhi ... 334 II. Meditatorul ... 340 III. Dharma de practicat ... 346 Preliminariile generale și specifice ... 346 Preliminariile speciale, supreme ... 346 Metoda marelui extaz ... 348 Metoda clarității ... 349 Metoda nonconceptualității ... 352 Experiența meditativă ... 354 îmbunătățirea ... 355 Realizarea ... 365 împlinire ... 368 Dedicare ... 368 ANEXÃ ... 370 Perspective istorice ... 370 BIBLIOGRAFIE ... 387 INDEX ... 399 |
Fragment:
pag. 44-45 UN
ADEVÃR, O RELIGIE pag. 74-75 IMPERMANENȚA
SUBTILÃ ȘI CEA EVIDENTÃ pag. 114-115 Atunci când spunem Dharma, sau învățătura lui
Buddha, noi înțelegem că ea se ocupă în principal de Nirvana sau iluminare. De
fapt, ați putea spune că însușirea definitorie a Buddhadharmei este Nirvana,
care este descrisă ca ”pacea trecerii dincolo de durere și întristare,
libertatea supremă față de pasiuni”. Practicile celor trei antrenamente -
disciplina, meditația și înțelepciunea - care ne permit atingerea Nirvanei, fac
de asemenea parte din ceea ce considerăm ca fiind Buddha-dharma, însă scopul
nostru cel mai important este atingerea eliberării și ceea ce se numește
bunătatea supremă. Deși acesta rămâne obiectivul nostru final, pentru a-l putea
atinge încercăm totodată să obținem o renaștere favorabilă în stările
superioare ale existenței; însă acesta este numai un obiectiv temporar, un
mijloc pentru a obține condițiile care duc la scopul ultim: bunătatea supremă. pag. 204-205 ADEVÃRATA
RÃBDARE ȘI TOLERANȚÃ pag. 291-292 Atunci când se întâmplă ceva care ne ajută
sau ne vatămă în vreun fel, și experimentăm plăcerea sau durerea, faptul acesta
nu este rezultatul unei singure cauze sau condiții, ci se datorează unei
încrengături complexe de foarte multe cauze și condiții legate între ele.
Atunci când efectiv vedem acest lucru noi înșine, el ne oferă în mod firesc o
perspectivă mult mai amplă asupra lucrurilor. |