Desenele copiilor sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea lor interioară. Însă departe de a fi un dicționar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieții de zi cu zi a copilului.
Copiii și desenele lor. Interpretări psihologice
32.0028.80RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Copiii și desenele lor” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat la un moment dat ce reprezintă desenul unui copil?
Dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coșmar, este vorba despre o traumă sau explicația e mult mai simplă - a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o șocheze pe educatoare sau este fanul unei formații rock?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor, ajutându-ne să prevenim eventuale traume și să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele copiilor sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea lor interioară. Însă departe de a fi un dicționar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieții de zi cu zi a copilului.
Cuprins:
Introducere ... 13
Capitolul 1. Evoluția desenului la copii ... 17 - Un desen face cât o mie de cuvinte ... 17 - De la 18 luni la 2 ani ... 20 - Doi ani ... 22 - Trei ani ... 24 - Patru și cinci ani ... 25 - De la șase ani în sus ... 26
Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înțelege desenele copiilor ... 31 - Cum se primește desenul ... 31 - Apreciați desenul dincolo de aspectul estetic ... 31 - Evitați să interveniți în desenul copilului ... 32 - Nu faceți presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul ... 36 - Nu-i cereți copilului să-și explice desenul ... 38 - îndemnați copilul să vă vorbească despre ce a desenat ... 38 - Nu-i comunicați copilului observațiile și concluziile dumneavoastră ... 39
Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenți ... 41 - Alegerea hârtiei pentru desen ... 41 - Alegerea cretei și a creioanelor ... 42 - Prima impresie ... 43 - Predominanța mișcării sau a formei ... 45 - Utilizarea spațiului ... 46 - Da la stânga la dreapta ... 50 - De sus în jos ... 52 - Presiunea liniilor ... 55 - Omisiunile majore ... 58 - Elementele repetitive ... 61 - Elementele neobișnuite ... 62
Capitolul 4. Cum să interpretăm corect ... 65 - Țineți cont de contextul în care a fost făcut desenul ... 65 - Luați în calcul vârsta copilului ... 70 - Când trebuie să ne îngrijorăm? ... 72 - Ce e de făcut? ... 73 - Dicționarele de simboluri: Fiți cu băgare de seamă ... 74
Capitolul 9. Micul artist în natură ... 125 - Carte de colorat sau foaie albă? ... 125 - Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie ... 130 - Știați că ... 130
Concluzii ... 133 Bibliografie ... 135 Despre autoare ... 141
Fragment:
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini
143
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L)
13 x 20
I.S.B.N.
I.S.B.N.
978-606-93275-0-0
Traducerea
Traducerea
Cristina Rusu
Titlul original
Titlul original
Comprendre les dessins de mon enfant