Învățături ezoterice
O perspectivă creștină asupra adevărului
Spre deosebire de alte sisteme, Sistemul Pentru Cercetarea Adevărului expune progresiv cercetătorul energiilor sacre, numai după ce el a realizat curățirea personalității, evitând interferența agresivă cu centrii săi energetici, care poate duce la vătămarea sistemului său nervos. |
23.00 21.85 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Spre deosebire de alte sisteme, Sistemul Pentru Cercetare Adevărului expune progresiv cercetătorul energiilor sacre, numai după ce el a realizat curățirea personalității, evitând interferența agresivă cu centrii săi energetici, care poate duce la vătămarea sistemului său nervos. Fiecare dintre noi vine în această lume cu o anumită constituție psiho-mentală, care îl face să se aplece spre anumite practici spirituale și îi interzic altele. Trebuie să ne reamintim constant că nu este întâmplator unde ne-am născut, având de învățat anumite lecții ale vieții. De aceea, apropiindu-ne de acest sistem de meditație creștin, vom putea mai ușor să integrăm tehnicile de meditație, specifice sistemului, în viața noastră zilnică, ducând la o îmbunătățire substanțială a vieții noastre spirituale, ancorându-ne mai bine în iubire și credință. O caracteristică principală a sistemului este modul în care pamântescul și Divinul sunt tratate, astfel încât să nu se creeze o diviziune între ele. Nu este sănătos și nici respectuos să anihilăm lumea materială, creând o prăpastie între starea meditativă și starea normală de trezire. |
Cuprins:
Note Introductive ................................................................................ 14 Capitolul I Ființarea Absolută ....................................................................... 17 Capitolul II Logosul lui Hristos ...................................................................... 23 Capitolul III Duhul Sfânt ................................................................................ 29 Capitolul IV Umanitatea ................................................................................. 33 Capitolul V Ordinele Arhanghelilor ................................................................ 47 Capitolul VI Mintea și Vitalitatea Eterică ......................................................... 53 Capitolul VII Creația ....................................................................................... 59 Capitolul VIII Spațiu – Loc – Timp ................................................................... 63 Capitolul IX Lumile ....................................................................................... 69 Capitolul X Lumina și Super lumina ............................................................... 77 Capitolul XI Cum este Construit Corpul Uman ................................................. 81 Capitolul XII Dublul Eteric .............................................................................. 85 Capitolul XIII Cele Trei Corpuri ale Noastre ....................................................... 95 Capitolul XIV Relația între Personalitatea Noastră Temporară și Permanentă ......... 101 Capitolul XV Elementali ................................................................................ 105 Capitolul XVI Subconștientul .......................................................................... 113 Capitolul XVII Legea Cauzei și Efectului ..... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 119 Capitolul XVIII Privirea Lăuntrică ...................................................................... 123 În loc de Epilog ........................................................................ 131 Călătorul Viselor ....................................................................... 132 Glosar ...................................................................................... 136 |
Fragment:
CAPITOLUL UNU Dumnezeu este dragoste; și cel ce trăiește în dragoste trăiește în Dumnezeu și Dumnezeu în el. (Ioan 4:16) Eu cred în unul Dumnezeu, tatăl atotputenic, făcător al cerului și pământului și al tuturor lucrurilor vizibile și invizibile. (Crezul) La început, când vocea Domnului s-a făcut auzită umanității spunându-i despre Divina Lui Plăcere de a institui Divinele Lui Legi Morale, dintr-o devoțiune extremă și cu o înțelegere deplină a superiorității inefabile a Eternului, L-au numit Cel cel fără nume. În fond, care nume putea să conțină sau să exprime mai bine Infinitul și Absolutul Primei și Unicei Ființe? Numai unul – și asta numai pentru a ajuta înțelegerea noastră umană limitată – poate să răspundă Splendorii Unității Divine cu o evidentă potrivire. Eu sunt Cel ce sunt (Exodul 3:14) a spus și noi, după ce am epuizat limitele posibilităților umane, am numit-o Ființarea Absolută. Acesta este Dumnezeul cel Mare, El care este pretutindeni umplând totul, sursa tuturor lucrurilor bune și dătătorul de viață (rugăciune tradițională greacă). Aceasta este Autoritatea Eternă care sălășluiește neschimbată în toate universurile create, toate cerurile și pământurile. Găsim Ființarea, în toată Puterea și Gloria, în cel mai mic atom de materie precum și în galaxiile imense și nemărginite; în adâncurile mării și pe crestele munților. Este pretutindeni în Autoritate eternă și deplină, de la cel mai adânc abis până la tronul Gloriei Lui necuprinse. Ființarea Absolută, s-ar spune, este Starea de Conștiență de Sine a Supraconștiinței Absolute în care fiecare este, găsește și face apel la energia necesară pentru expresia și existența Lui. Este Unul și Singurul Dumnezeu, acela care în Desăvârșirea Sa Absolută meditează și se exprimă pe Sine. Fiecare lucru, vizibil sau invizibil, din cer sau de pe pământ, este expresia lui Dumnezeu, rezultatul Plăcerii Lui Divine în Creativitate. Totuși ce tipuri de Conștientizare de Sine are Ființarea Absolută? Cu siguranță Conștientizare De Sine Absolută în toate stările ei, de la cea statică, neexprimată, la cea mai complexă expresie, Supraconștiința. Ființarea Absolută are Totul, nu-i trebuie nimic, nu are cea mai mică nevoie să se exprime. Este Binecuvântarea Absolută. Pentru noi Binecuvântarea este ultima treaptă pe scara devenirii unei ființe complete și intrării în lumea noastră reală. Totuși, Binecuvântarea nu este exact o natură a Ființării Absolute, de vreme ce referindu-ne la Dumnezeu noi trebuie să vedem Binecuvântarea în relație cu Suzeranitatea. Totuși ochii omului, materiali sau spirituali, nu pot contempla nimic mai presus de Binecuvântarea din interiorul Ființării Absolute. Este de neconceput că ar putea exista măcar o parte a Infinitului, care să nu conțină în ea Ființarea Absolută. Cu toate acestea, Infinitul nu este Dumnezeu și nici Dumnezeu nu se limitează la Infinit. Dumnezeu este mai presus de conceptul oricărui tip de spațiu. El este Viața însăși - Viața care este expresia Ființării Absolute, în sine însuși, printr-un mijloc special pe care Ea l-a creat tocmai în acest scop. O astfel de manifestare este Mintea". Prin Minte, Ființarea Absolută se exprimă pe Sine ca Multiplicitate în lumile separării. Înainte de a merge mai departe către expresia Multiplicității Lui Divine, este necesar ca noi să insistăm asupra înțelesului cuvântului Dumnezeu, în ceea ce privește unicitatea Lui de neînțeles și Mila Lui Infinită, astfel ca noi să nu dezvoltăm niciodată teamă de El în inimile noastre, ci numai iubire nemărginită și fără grijă de sine. Pentru că Dumnezeu, fiind toate lucrurile, fără nici o rezervă, este în același timp și înaintea tuturor, iubire totală și nesecată. În mod normal creierul uman material este foarte inadecvat înțelegerii conceptului de Ființare Absolută. Cu toate acestea, până la un punct, el poate să-I perceapă. Am spus că Ființarea Absolută este totul, Unică în Multiplicitatea Ei. Acum noi trebuie să percepem această Multiplicitate în cadrul Unicului. Cum poate fi aceasta făcută? Acel Unic conține Multiplicitatea, dar fiecare parte din această Multiplicitate este, prin natură asemănător, nediferențiată ca formă în cadrul Ființării Absolute, fără ca totuși să fie posibil să de fine ști Absolutul fie în termeni de nediferențiat sau în termeni speciali. Pentru a avea o percepție a Multiplicității, haideți acum să vedem ce întâlnim în cadrul Ființării Absolute. Cu siguranță Supraconștiință Absolută Conștientă de Sine. De exemplu, să luăm oceanul care este format din atomi de oxigen și hidrogen. El este o întindere vastă de apă. Când, totuși, vorbim despre ocean, creierul nostru nu se gândește cu precădere la apă ci include un înțeles mai larg, cu caracteristici speciale – adâncime, valuri mari, culoarea albastru intens, pești, alge, ș.a.m.d. Care este Multiplicitatea oceanului? Ar trebui să medităm la acest lucru. Cu toate acestea, Multiplicitatea este găsită peste tot în natură. O plantă, un copac, un organism nesemnificativ (cum ar fi un vierme) sau un animal mare, orice organism și omul însuși, toate conțin această Multiplicitate. Un organism este o unitate – o ființă este una – și fiecare organism este format din milioane de celule sau atomi. Totuși fiecare atom și fiecare celulă are propria ei conștiință. Există o mare diferență între Multiplicitatea pe care o găsim în lumea lucrurilor, existențelor și Ființe, și Multiplicitatea pe care o vom întâlni în cadrul Ființării Absolute. Dacă noi considerăm că rămânem în cadrul Ființării Absolute, chiar și atunci când descindem în lumile existenței, putem să începem să facem această diferență. Totuși Multiplicitatea Divină este de necuprins intelectului uman care, datorită limitări lor lui, vede totul din unghiul separării. Cu toate acestea, Înțelepciunea Absolută a Ființării Absolute este de asemenea în cadrul expresiei Ei ca Logos al lui Hristos și Spirit Sfânt, ca Iubire Logoică și Putere Absolută Spirituală Sfântă. Expresia Ființării Absolute este rezultatul Dorinței ei Divine și are două brațe: unul Logoic și unul Spiritual Sfânt. În fiecare lucru existent – cum ar fi sistemele vii ale lumii naturale, toate tipurile de conștiință și conștientizare de sine - găsim cei doi Suverani Divini ce variază numai în grad de expresie și activitate. Un element în plus, care poate să ne dea o înțelegere mai completă și mai clară a divinului, este noțiunea de Desăvârșire. Desăvârșirea, în înțelesul el absolut, este natura Ființării Absolute și conduce la Plăcerea Divină a lui Dumnezeu în creativitate. Putem să distingem, datorită Desăvârșirii, prezența tuturor lucrurilor în Ființarea Absolută. Nu este posibil să ne imaginăm nimic existând în afara Ființării Absolute. Toate lucrurile sunt în Ea, și prin urmare, exprimă Sfânta Ei Desăvârșire și Înțelepciune Absolută. Chiar în Plăcerea dumnezeiască în creativitate și expresie, există Desăvârșire, pentru că dacă ea ar lipsi, nimic n-ar putea să se desfășoare în ordine și în concordanță cu Legile imuabile. Prin studierea acestor cicluri de expresie, ale existențelor vii, noi vedem Desăvârșirea ca Lege a Primei Cauze. O Natură a FiințăriiAbsolute este Desăvârșirea, urmată de o altă Natură Divină, Plăcerea Dumnezeiască în creativitate a Ființării Absolute, care începe cu expresia Ființării Absolute în cadrul Sinelui Său, ca Logos al lui Hristos și Duh Sfânt. Acesta este exact punctul Expresiei Divine care se află între Desăvârșire și Plăcerea Dumnezeiască în creativitate, fără ca ultimei să-i lipsească Desăvârșirea. În ceea ce privește Creația, care este expresia Ființării Absolute ca rezultat al Plăcerii Divine a lui Dumnezeu în creativitate, ea conține toate caracteristicile Ființării Absolute cum ar fi: Logosul lui Hristos, (Supraconștiința de Sine Universală) și Duhul Sfânt (Supraconștiința Universală). Când vorbim despre Creație, nu ne referim numai la aceea a lumii materiale dense, ci la Întregul Univers Logoic și la Expresia Spirituală Sfântă, în toate universurile și lumile. O caracteristică de bază a Ființării Absolute, în cadrul stării Ei stabile absolute, este Voința Divină. Ne-am referit la starea ei ca fiind stabilă, deoarece în acest punct Ea nu a creat vibrația. Cu toate acestea, vibrația există în cadrul Ființării Absolute ca o stare nemanifestată încă. Totul este în interiorul Desăvârșirii Divine și apare ca rezultat al Voinței, al Rațiunii și al Iubirii. Ființarea Absolută, de dragul Planului Divin, este încântată să se exprime pe Sine. Dumnezeul triadic care a fost exprimat, ne apare de aceea ca Ființarea Absolută-Logosul lui Hristos și Ființarea Absolută-Duhul Sfânt, pe care noi putem de asemenea să-i descriem ca și Conștientizarea de Sine Absolută și Supraconștiința Absolută. Aceasta nu înseamnă că Ființarea Absolută, înainte de a le da acestora expresie, nu a avut în ea Desăvârșirea Divină, Logosul lui Hristos și Duhul Sfânt. Este Natura lui Dumnezeu pe care am numit-o Desăvârșirea Absolută, că Ființarea Absolută, Logosul lui Hristos și Duhul Sfânt sunt Unul. În cadrul Ființării Absolute putem de asemenea distinge Puterea Divină, Înțelepciunea Divină și Iubirea Divină. A fost dintr-o iubire nespus de mare că Dumnezeu a emanat umanitatea și a înzestrat-o cu posibilitatea de a-și dezvolta Conștientizarea de Sine și înțelegerea Divină. În cele din urmă, am spus că Dumnezeu este Viața. Pentru a fi înțeleasă, Viața trebuie să includă Desăvârșirea ca fiind una din cele mai importante caracteristici și, prin urmare, Puterea Absolută, Înțelepciunea Absolută și Iubirea Absolută. Se iubește Ființarea Absolută pe sine însuși? Bineînțeles, de vreme ce Ea este Iubirea Absolută. Dacă Dumnezeul Absolut nu ar fi fost în primul rând Iubire, alte stări sau condiții înzestrate cu darul expresiei libere, nu ar fi fost permise a se naște, atâta timp cât Ea însuși este pretutindeni prezentă și în fiecare lucru. Dacă Natura Divină a Iubirii Absolute nu ar fi existat, nu ar fi existat nici Legea Coerenței în lumea materială și nici nu am fi avut lumea noastră psihică (emoțională), și aceasta trebuie omenirea să învețe cu precădere. Cu studiile noastre este posibil să fiți ghidați către realitate, către o sensibilitate a Bunătății Totale a lui Dumnezeu și a Iubirii Totale. Odată confirmate, drumul este mai ușor și nu mai este dur și neplăcut – ci mai drept și mai lin. Umanitate a poate acum să se îngrijească de altceva. Referitor la cele mai sus menționate, putem să încercăm să descriem, atât cât este posibil, cele mai complete dimensiuni ale Iubirii Dumnezeiești. Umanitatea nu va fi niciodată în stare să înțeleagă majestatea și plinătatea muncii creative a acestei Forțe Divine. Pe această bază și dat fiind faptul că fiecare ființă umană are un anumit mod de percepere a lui Dumnezeu, rezultat din contactul ei la orice nivel cu Sinele Interior, noi sugerăm ca, în scopul de a realiza o trezire a dorinței de a cunoaște mai mult, este suficient să meditați profund și serios la Natura Ființării Absolute. Rezultatul unei asemenea meditații va fi revelația faptului că purtăm în noi Puterea, Înțelepciunea și Iubirea Absolută. Ființarea Absolută, Logosul lui Hristos și Duhul Sfânt sunt în permanență în noi, așa cum nu există moment când noi să nu fim în Ființarea Absolută. Înțelepciunea care este de sus, este la început pură, apoi împăciuitoare ușoară și lesne de tratat, plină de milă și de fructe bune fără parțialitate și ipocrizie. Fructul dreptății este sădit în pacea celor care fac pace. (Ioan 3: 17, 18) Pag. 17 – 21 |