Cartea celor cinci cercuri [editura Herald]
Go Rin No Sho
Gorin no sho („Cartea celor cinci cercuri”), un text despre kenjutsu și artele marțiale în general, a fost scris de Miyamoto Musashi către 1645, un tratat clasic despre strategia militară... |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Miyamoto Musashi (宮本 武蔵, c. 1584 – 1645), cunoscut si sub numele de Shinmen Takezō, Miyamoto Bennosuke sau, dupa numele sau budist, Niten Dōraku, a fost un maestru al artei martiale japoneze kenjutsu, arta luptei cu spade sau arta samurailor. Detinatorul unui record absolut in lupta, fiind castigatorul a 60 de dueluri, a devenit de asemenea respectat si pentru filosofia sa aparte si abilitatile de profesor, infiintand scoala de kenjutsu Hyoho Niten Ichi Ryū. Cu sapte zile inainte de moartea sa, le-a inmanat celor mai insemnati discipoli ai sai, Terao Magonojō si Terao Motomenosuke, doua manuscrise in care si-a adunat invataturile sale practice si filosofice, ca un testament pentru cei care vor urma calea samuraiului in cautarea perfectiunii. Cele doua manuscrise, Cartea celor cinci cercuri (五輪書 Go Rin No Sho) si Calea pe care mergi de unul singur (獨行道 Dokkōdō), au ajuns pana in zilele noastre, fiind apreciate de milioane de cititori din intreaga lume. Primul este considerat un tratat clasic de strategie militara, iar cel de-al doilea este compus din aforisme care exprima succint filosofia de viata a reputatului maestru (pe care le-am inclus si noi in prefata acestui volum). Ambele scrieri constituie profesiunea de credinta a lui Miyamoto Musashi, unul dintre cei mai intelepti luptatori cu sabia din toate timpurile. * „Daca reusiti sa intelegeti clar principiile generale ale luptei cu sabia si puteti sa le puneti in practica, atunci puteti invinge orice tip de adversar. Spiritul este acelasi, indiferent daca trebuie sa invingi un adversar, o mie sau zece mii. Strategia generalului consta in a aplica regulile impuse unitatilor mici marilor unitati, asa cum sculptorul in lemn executa o statuie mare a lui Buddha pornind de la un model miniatural. Este dificil sa descriu in detaliu aceasta, dar ideea de baza in Arta strategiei consta in a cunoaste zece mii de lucruri cunoscand in detaliu doar unul singur.” |
Cuprins:
PREFATA 9 GO RIN NO SHO 31 CAPITOLUL I PAMANT 37 CAPITOLUL II APA 67 CAPITOLUL III FOC 103 CAPITOLUL IV VANT 145 CAPITOLUL V ANEXE 171 |
Fragment:
Calea strategieiÎn China și în Japonia cei care aleg această Cale sunt numiți „maeștri ai strategiei”. Luptătorii trebuie să studieze această Cale. În zilele noastre, unii oameni trăiesc pretinzând că sunt strategi, când în fapt, spunând aceasta, ei se mărginesc numai la scrimă (kend6). Preoții șintoiști de la sanctuarele Kashima și Katori din provincia Hitachi au întemeiat școli de scrimă prin care transmiteau învățătura primită de la zeități. Ei mergeau din provincie în provincie pentru a răspândi învățătura acestor școli. Cuvântul „strateg”, așa cum este folosit astăzi, are acest sens. Însă, în vremurile cele mai îndepărtate, el se referea la un număr de Zece îndemânări și Șapte arte, printre care lupta cu sabia figurează cu numele „mijloace de a dobândi avantajul”. Ținând cont de acestea, lupta cu sabia poate fi considerată o formă de meșteșug artistic. Dar, pentru că a fost denumită drept „mijloace de a dobândi avantajul”, lupta cu sabia nu poate fi restrânsă numai la scrimă. Dacă îi delimităm domeniul de aplicare numai la scrimă, nici măcar scrima n-ar putea fi cunoscută și, firește, ar fi inaptă pentru a o aplica la o strategie militară de anvergură. |